Gå til innhold

Hva er det mest riktige her? Barn som ikke vil til pappan i julen,men være hjemme med meg ,stefar og søster og venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 tenåringer på 13 og 17 år, jeg og faren hans gikk fra hverandre når barna var 2 og 6 år, han har vert alene hele tiden,mens jeg fant meg en ny når barna var 10 og 14 år, vi fikk vår første sammen i sommer.

er pappan sin tur og ha de i år,men de ønsker ikke og drar før vinterferien og 4 uker i sommerferien, har kuttet ut høstferie og påskeferie allerede da de ønsker og være mer hjemme.

Vi bor i Oslo,mens far bor på Lillehammer, så han bor jo et stykke unna. Vi var alle på fvk når det ble bestemt at de kun skulle være der anhver jul, vinterferie og sommer i 4 uker, dette var for 5 år siden, så da var de jo mye yngre. Skal vi gå via fvk nå også? Pappan tåler meg veldig lite , han som gikk den gangen ,og det ble bare verre etter jeg fant kjæresten min, alt går gjennom barna fra han

Anonymkode: 201ea...d5f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de er gamle nok til å bli hørt. Kan de reise dit å feire nyttårsaften?

Anonymkode: 42814...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes de er gamle nok til å bli hørt. Kan de reise dit å feire nyttårsaften?

Han på 17 skulle være sammens med venner på nyttårsaften og hun på 13 ville be noen venninner da,men kan høre ,tror ingen av de ønsker det

Skrevet

Tja. Lillehammer ligger jo en liten togtur fra Lillehammer da. Så du kan jo prøve å få de til å reise første til 3 dag jul evnt . De er jo såpass store at de bør få bestemme litt selv her tenker jeg

Anonymkode: 2e45e...b4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han på 17 skulle være sammens med venner på nyttårsaften og hun på 13 ville be noen venninner da,men kan høre ,tror ingen av de ønsker det

Skjønner de godt jeg. Venner er viktig i den alderen. Kanskje de kan besøke far noen dager etter julaften og før nyttår? Er jo viktig å ha kontakt med far også 

Skrevet

Jeg ville latt barna bestemme selv. De er såpass store nå at de klarer å avgjøre dette. Vil de ikke, så vil de ikke. Jeg hadde mer enn gjerne hatt de hjemme.

Skrevet

De er så store at det i følge loven skal legges stor vekt på hva de ønsker selv

Skrevet

Takk for alle svar

Skal ta en prat med dem imorgen, når de kommer hjem fra hytta. så får jeg høre om de vil ta noen dager hos far i romjulen evt

Skrevet

La dem bestemme selv. Det er viktig at de trives i livet sitt og ikke må tvinges bare fordi de enda ikke er voksne. 

Anonymkode: b5687...5cb

Skrevet

Jeg tenker det ogsp dr viktig å være med far, virker ikke som du legger noe innsats i å snakke med de om hvorfor de ikke vil eller prøve å få de til å dra

Anonymkode: d50a1...235

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker det ogsp dr viktig å være med far, virker ikke som du legger noe innsats i å snakke med de om hvorfor de ikke vil eller prøve å få de til å dra

Anonymkode: d50a1...235

jeg har gjort det i alle år, motivert dem til og dra,men nå er de så store at de må få lov til og si sin mening uten at jeg blander meg så mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...