AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 De to studieretning har skapt hodebry for meg i mange måneder nå. Problemet er at jeg nærmer meg slutten av 20 årene og jeg begynner å stresse om å være ferdig utdannet så fort som mulig. Jeg er veldig glad i barn, men tanken om å være ferdig utdannet i en alder av 35 frister ikke helt. Burde jeg bare gå sykepleien som er 3-årig og fører til sikker jobb? Selvom jeg brenner ikke for det? Noen som har vært i samme situasjon med andre utdanning? Det er også viktig å nevne at jeg må jobbe deltid for å finansiere meg selv, orker ikke mer lån fra lånekassen. Anonymkode: 7c2c2...885
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Velg grunnskolelærer Anonymkode: e8456...f58 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De to studieretning har skapt hodebry for meg i mange måneder nå. Problemet er at jeg nærmer meg slutten av 20 årene og jeg begynner å stresse om å være ferdig utdannet så fort som mulig. Jeg er veldig glad i barn, men tanken om å være ferdig utdannet i en alder av 35 frister ikke helt. Burde jeg bare gå sykepleien som er 3-årig og fører til sikker jobb? Selvom jeg brenner ikke for det? Noen som har vært i samme situasjon med andre utdanning? Det er også viktig å nevne at jeg må jobbe deltid for å finansiere meg selv, orker ikke mer lån fra lånekassen. Anonymkode: 7c2c2...885 Bli lærer, for du skal leve med yrket resten av livet. Og du elsker jo barn. Å bli sykepleier er tøft, og mye stress. Du må jobbe kveld og natt og helg og ferier osv. Du må virkelig ønske å bli sykepleier, hvis ikke blir det tungt å jobbe. Anonymkode: 6a4b2...ccf 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De to studieretning har skapt hodebry for meg i mange måneder nå. Problemet er at jeg nærmer meg slutten av 20 årene og jeg begynner å stresse om å være ferdig utdannet så fort som mulig. Jeg er veldig glad i barn, men tanken om å være ferdig utdannet i en alder av 35 frister ikke helt. Burde jeg bare gå sykepleien som er 3-årig og fører til sikker jobb? Selvom jeg brenner ikke for det? Noen som har vært i samme situasjon med andre utdanning? Det er også viktig å nevne at jeg må jobbe deltid for å finansiere meg selv, orker ikke mer lån fra lånekassen. Anonymkode: 7c2c2...885 Er grunnskolelærer 5 år? Anonymkode: 6a4b2...ccf 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Lærer. Nytter ikke å bli sykepleier, når det er noe du ikke kunne tenke deg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Enig med de andre, bli lærer hvis det er det du ønsker! Hvis du kun velger et studium fordi det et tre år bør du heller velge noe som er bedre betalt og ikke har turnus. Hvis det ikke er så farlig hva studiet er uansett, liksom. Anonymkode: f2cbd...37a 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Grunnskolelærer. Eventuelt kan du jo bli barnehagelærer (3-årig) eller barnevernspedagog (3- eller 5-årig. Blir masterkrav for å jobbe i barnevernet fra 2031, men man må ikke ta master hvis man har tatt 3-årig barnevernspedagog eller 3-årig sosionomutdanning og har jobbet innen barneverntjenesten i 4 (eller 5?) år før 2031, har jeg hørt 😊 Anonymkode: bcf7e...ad9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Ikke.velg.sykepleie!! Anonymkode: 807b6...0f1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Ikke velg sykepleie om du ikke brenner for det. Jeg brenner for det, og er utslitt og mistet all gnist etter bare tre år i yrket. Driver nå med omskolering. Anonymkode: 49690...6f2 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 Jeg er sykepleier og stortrives, men det er ikke et yrke du bør velge bare pga utdanningslengde. Dersom lærer er for langt syns jeg forslaget til andre her om barnehagelærer og så evt ta videreutdannings er bra. Anonymkode: 496c4...eec 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 Vernepleier er også 3-årig ☺️ Men hvis det kun er barn du vil jobbe med, hadde jeg valgt barnehagelærer som kun er 3-årig, eventuelt barnevernspedagog (men husk det jeg skrev om masterkrav i barnevernet) 😊 Anonymkode: bcf7e...ad9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Er grunnskolelærer 5 år? Anonymkode: 6a4b2...ccf Ja Anonymkode: 7c2c2...885 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ikke velg sykepleie om du ikke brenner for det. Jeg brenner for det, og er utslitt og mistet all gnist etter bare tre år i yrket. Driver nå med omskolering. Anonymkode: 49690...6f2 Hva omskolerer du deg til? Anonymkode: 7c2c2...885
ajarRun Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 Jeg ville valgt sykepleie, og så tatt master, og eventuelt PPU hvis jeg fortsatt vil være lærer. Eller helsesykepleie for å jobbe i skolen. Du kan også ta spes ped master for å jobbe mer med barn. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 Kan ikke anbefale noen som ikke er uhyre motivert å bli grunnskolelærer. Velg noe annet enn sykepleier eller lærer, en jobb der du ikke sliter deg ut for nær sagt ingenting. Anonymkode: acab6...325 4
Grüner Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 ajarRun skrev (28 minutter siden): Jeg ville valgt sykepleie, og så tatt master, og eventuelt PPU hvis jeg fortsatt vil være lærer. Eller helsesykepleie for å jobbe i skolen. Du kan også ta spes ped master for å jobbe mer med barn. Problemet var jo at ts syntes grunnskolelærerstudiet var for langt, så de forslagene dine som alle krever 5 år+ er nok ikke så aktuelle… 1
ajarRun Skrevet 27. november 2022 #18 Skrevet 27. november 2022 Grüner skrev (2 minutter siden): Problemet var jo at ts syntes grunnskolelærerstudiet var for langt, så de forslagene dine som alle krever 5 år+ er nok ikke så aktuelle… Utfordringen med grunnskolelærerstudiet er jo at det tar fem år før du tjener penger. Tar du sykepleie, jobber to år, så kan du få arbeidsgiver til å betale tilnærmet full lønn mens du tar en master. Da taper du ikke inntekt. PPU er også trivielt å ta ved siden av jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Hva har du gjort til nå? Studert random ting uten mål og mening? Anonymkode: a3837...9a9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva har du gjort til nå? Studert random ting uten mål og mening? Anonymkode: a3837...9a9 Yes, bachelorgrad i sosiologi Anonymkode: 1c9bd...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå