Virrehue Skrevet 26. november 2022 #1 Del Skrevet 26. november 2022 Hei, er i siste halvdel av 40-årene og synes huden har tapt seg veldig mye bare det siste året. Har aldri vært flink til å prioritere hudpleie, og har kun vært hos hudpleier èn gang. Da fikk jeg tilbakemelding på at huden manglet fuktighet, og har forsøkt å være flink til å tilføre fuktighet etter dette med div. serum. Ser ikke ut til å ha hatt noen særlig stor effekt. Hva er deres beste tips for hudpleie? Kosmetiske behandlinger eller produkter dere har god erfaring med? Har alltid sagt at jeg ikke vil utføre noen inngrep på hud & kropp, men begynner nesten å vurdere det nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 26. november 2022 #2 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg er nøye med å rense og fukte huden både morgen og kveld. Renser og smører halsen også. Først rens,serum,øyekrem så fuktighetskrem og leppepleie til slutt. Prøver å bli flinkere til å ta ansiktsmasker, helst 2-3 ggr i uken. Bruker ofte camilla pihl sin overnight mask,den gir masse fukt. På denne årstiden kan huden min være litt fuktfattig,og da hender det at jeg bruker den på dagtid også. Origins har en grønn tube fuktighetsmaske,den er også helt vidunderlig🥰 Alle produktene jeg bruker varierer, men bruker fast Sensai sin ansiktsrens. Bruker produktene jeg bruker er rimelige produkter,som skal bekjempe aldringstegn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrehue Skrevet 26. november 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 26. november 2022 flusa skrev (4 minutter siden): Jeg er nøye med å rense og fukte huden både morgen og kveld. Renser og smører halsen også. Først rens,serum,øyekrem så fuktighetskrem og leppepleie til slutt. Prøver å bli flinkere til å ta ansiktsmasker, helst 2-3 ggr i uken. Bruker ofte camilla pihl sin overnight mask,den gir masse fukt. På denne årstiden kan huden min være litt fuktfattig,og da hender det at jeg bruker den på dagtid også. Origins har en grønn tube fuktighetsmaske,den er også helt vidunderlig🥰 Alle produktene jeg bruker varierer, men bruker fast Sensai sin ansiktsrens. Bruker produktene jeg bruker er rimelige produkter,som skal bekjempe aldringstegn. Takk for gode tips. Ser at begge maskene du anbefaler inneholder hyaluronsyre, som jeg har lest skal være veldig fuktighetsgivende. De må testes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Del Skrevet 26. november 2022 Utover solkrem og normal hygiene, tror jeg ikke det er vits å investere så mye i hudpleieprodukter. Hudprodukter mot aldring (bortsett fra solbeskyttelse) er humbug. Få i deg det du trenger av næringsstoffer og nok søvn. Anonymkode: 1182e...d31 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrehue Skrevet 26. november 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Utover solkrem og normal hygiene, tror jeg ikke det er vits å investere så mye i hudpleieprodukter. Hudprodukter mot aldring (bortsett fra solbeskyttelse) er humbug. Få i deg det du trenger av næringsstoffer og nok søvn. Anonymkode: 1182e...d31 Vel, det har jeg gjort. Resultatet er så som så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 26. november 2022 #6 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg bruker retinol og føler det er noe av det bedre når det gjelder å fornye huden og bekjempe aldringstegn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 26. november 2022 #7 Del Skrevet 26. november 2022 Tap av elastisitet og tap av volum kan ikke fikses uansett mirakel krem. Da må du få sprøytet inn fillere. Gå til en kosmetisk sykepleier og be om skin booster. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Del Skrevet 26. november 2022 Rucula skrev (27 minutter siden): Gå til en kosmetisk sykepleier og be om skin booster. Hvor effektivt er egentlig skin booster? Dette er jo ikke fillere som fyller ut rynker men såvidt jeg har forstått er det fuktighetsgivende serum som sprøytes under hudoverflaten for bedre absorbering? Hvor effektivt er det å gjøre en gang Vs å heller bruke daglig fukt utenpå huden hjemme? Hvor lenge gir en behandling ekstra boost? Kan ikke se for meg det er mer enn et par dager slik som med serumbruk under dermapen behandling. Kan de to sammenlignes litt? Skinbooster går kanskje enda dypere men er det bevist at har effekt og øker det hudens egen produksjon av fukt fra innsiden eller er det kun serumet fra skinboosteren som tilfører noe fukt? Har vært nysgjerrig men tenkt at behandlingen er bortkastet penger med mindre man har råd til å gjøre det ofte? Anonymkode: 11ffe...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 26. november 2022 #9 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor effektivt er egentlig skin booster? Dette er jo ikke fillere som fyller ut rynker men såvidt jeg har forstått er det fuktighetsgivende serum som sprøytes under hudoverflaten for bedre absorbering? Hvor effektivt er det å gjøre en gang Vs å heller bruke daglig fukt utenpå huden hjemme? Hvor lenge gir en behandling ekstra boost? Kan ikke se for meg det er mer enn et par dager slik som med serumbruk under dermapen behandling. Kan de to sammenlignes litt? Skinbooster går kanskje enda dypere men er det bevist at har effekt og øker det hudens egen produksjon av fukt fra innsiden eller er det kun serumet fra skinboosteren som tilfører noe fukt? Har vært nysgjerrig men tenkt at behandlingen er bortkastet penger med mindre man har råd til å gjøre det ofte? Anonymkode: 11ffe...88b Jeg har ikke tatt det selv, men vurderer det sterkt. Det er en blanding av fukt, vitaminer og restylan. Altså tynnflytebde filler. De anbefaler en kur på 3 behandlinger også en oppfrisknings behandling i året etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg har hørt av andre at en behandling som heter Aquagold skal være fantastisk. jeg vurderer å gjøre det selv, men det er dyrt. Anonymkode: d2c16...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Del Skrevet 26. november 2022 Anbefaler også skin bosster eller profhilo. Finnes dessverre ikke noe mirakel krem. Retinol og solkrem er noe jeg anbefaler ellers. Anonymkode: 333f8...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. november 2022 #12 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utover solkrem og normal hygiene, tror jeg ikke det er vits å investere så mye i hudpleieprodukter. Hudprodukter mot aldring (bortsett fra solbeskyttelse) er humbug. Få i deg det du trenger av næringsstoffer og nok søvn. Anonymkode: 1182e...d31 Tja og Mja. Er teoretisk enig med deg, men jeg har mer glød og «plømp» i huden om jeg bruker endel fuktgivende produkter. Ikke mindre linjer selvsagt, men litt hudpleie og litt CC cream med kremblush eller cream to powder blush gjør mye mer for «glow from within» enn om jeg dropper det. Jeg bruker ikke voldsomt dyre produkter. Milde eksfolierende syrer 2-3 ganger i uka, fuktgivende toner eller tyntflytende essens. Så fuktgivende serum som klappes på - krem med 1-2 dråper squalene. Så litt CC cream og litt makeup generelt. Får komplimenter for hud/fjes, så noe positivt gjør det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. november 2022 #13 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor effektivt er egentlig skin booster? Dette er jo ikke fillere som fyller ut rynker men såvidt jeg har forstått er det fuktighetsgivende serum som sprøytes under hudoverflaten for bedre absorbering? Hvor effektivt er det å gjøre en gang Vs å heller bruke daglig fukt utenpå huden hjemme? Hvor lenge gir en behandling ekstra boost? Kan ikke se for meg det er mer enn et par dager slik som med serumbruk under dermapen behandling. Kan de to sammenlignes litt? Skinbooster går kanskje enda dypere men er det bevist at har effekt og øker det hudens egen produksjon av fukt fra innsiden eller er det kun serumet fra skinboosteren som tilfører noe fukt? Har vært nysgjerrig men tenkt at behandlingen er bortkastet penger med mindre man har råd til å gjøre det ofte? Anonymkode: 11ffe...88b Det siste der stemmer. Jeg har glodd mye i fristelse på før/etterbilder - synes ikke det er verdt prisen. Behandling av ganske så dype rynker ser jeg mer poenget med. Altså de som har veldig kraftig sinnarynke eller kraftige marionettelinjer, mer enn gjennomsnittet liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 26. november 2022 #14 Del Skrevet 26. november 2022 Rucula skrev (48 minutter siden): Tap av elastisitet og tap av volum kan ikke fikses uansett mirakel krem. Da må du få sprøytet inn fillere. Gå til en kosmetisk sykepleier og be om skin booster. Ja, la oss for guds skyld sprøyte dritt inn i fjeset sånn at vi kan se kliss like ut hele hurven. Gud forby at man skal se ut som sin alder. *sur* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anbefaler også skin bosster eller profhilo. Finnes dessverre ikke noe mirakel krem. Retinol og solkrem er noe jeg anbefaler ellers. Anonymkode: 333f8...682 Har du tatt skinbooster og profhilo selv og kan fortelle mer om det og hva konkret det gjorde? Anonymkode: 11ffe...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 26. november 2022 #16 Del Skrevet 26. november 2022 Det finnes ingenting,bortsett fra ansiktsløfting som kan fikse slapp hud. Rynker kan man til en viss grad gjøre mindre fremtredende med masse fuktighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. november 2022 #17 Del Skrevet 26. november 2022 Eksempel fra en norsk klinikk - asså. Det positive er jo at resultatet ikke er plastikkfjes på før/etter. Men jeg ser ikke signifikant forskjell - noe som jo heller ikke er meningen. Men jeg personlig hadde heller tilført ansiktet/lepper noe annet enn injeksjoner på jevnlig basis for å se «fresh» ut. Bare en leppepomade med farge og litt glowy primer/lett foundation gjør samma nytten spør en meg 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 26. november 2022 #18 Del Skrevet 26. november 2022 Batteri skrev (3 timer siden): Ja, la oss for guds skyld sprøyte dritt inn i fjeset sånn at vi kan se kliss like ut hele hurven. Gud forby at man skal se ut som sin alder. *sur* Ingen tvinger deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Del Skrevet 26. november 2022 AprilLudgate skrev (3 timer siden): Eksempel fra en norsk klinikk - asså. Det positive er jo at resultatet ikke er plastikkfjes på før/etter. Men jeg ser ikke signifikant forskjell - noe som jo heller ikke er meningen. Men jeg personlig hadde heller tilført ansiktet/lepper noe annet enn injeksjoner på jevnlig basis for å se «fresh» ut. Bare en leppepomade med farge og litt glowy primer/lett foundation gjør samma nytten spør en meg 🤷♀️ Dårlig reklame for dem selv. Kan ikke se forskjell annet enn en lipgloss på bilde 1 Anonymkode: 11ffe...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #20 Del Skrevet 26. november 2022 AlternativX skrev (5 timer siden): Jeg bruker retinol og føler det er noe av det bedre når det gjelder å fornye huden og bekjempe aldringstegn. Hva er retinol, altså er det noe du får på resept? Anonymkode: 223b7...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå