Gå til innhold

Drikke alkohol på formiddagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppvokst med en mor som drakk mye. Så jeg reagerer kanskje rart når noen drikker i nærheten av barn. 

I går sa en kollega at hun hadde ringt samboer kl 14 for å spørre om han kunne hente henne på jobb pga at han hadde fri. Men han hadde allerede drukket ett par pils. Da reagerer jeg. Ungene kommer fra skolen snart og far drikker. Han var sikkert ikke full, men uansett.  Er det barndommen som gjør at jeg reagerer sånn? 

Anonymkode: 8de5f...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 242b1...933

Skrevet

Det kan være noe han bare sa fordi han ikke ville/ikke gadd å kjøre og hente partneren sin på jobben. Skylde på alkoholdrikking, liksom.

Men jeg synes det er temmelig tidlig å begynne drikkingen før klokka to på en fredag, jeg også. Det hadde jeg ikke likt om min partner gjorde (hvis jeg hadde hatt en).

Skrevet

Akkurat det syns jeg ikke er innafor, særlig ikke når man har ansvar for barn. 

Anonymkode: 04288...0c1

Skrevet

Ser ikke helt problemet. Han hadde fri, mor skulle hjem og sannsynligvis ha ansvar for ungene. Han var uansett neppe full, men ansvarlig nok til å la bilen stå. Vi vet jo heller ikke om planen var å fortsette drikkingen utover kvelden, eller om fridagen betydde å slappe av med noen pils til en sen lunsj uten unger og samboer. Det går fint an å nyte en øl til lunsj uten å være alkoholiker, herregud. 

Anonymkode: 242b1...933

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei enhver med vettet i behold hadde reagert på det så det er ikke "deg"

Det fu forteller om syns jeg er veldig spesielt og uansvarlig! 

Anonymkode: 44f9b...86b

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg hadde også reagert. 

Skrevet

1 pils på formiddagen kunne jeg funnet på å få lyst til drikke. Veldig sjelden jeg har lyst til det, men har skjedd. Trenger imidlertid ikke noe mer den dagen, så det ser jeg ikke noe galt I. 

Men når du sier et par pils så lurer jeg litt på hans videre vaner den dagen. 

Anonymkode: 27164...6fb

Skrevet

Du skriver "formiddag", men nevner kl.14.00. Uansett så er kollegaen din sitt issue, og ikke ditt. 

Anonymkode: a377a...b74

Skrevet

Kanskje han skulle på julebord eller fest senere på kvelden og bare hadde tatt seg et par pils for å varme opp. Som småbarnsforelder selv kan jeg fint ta en enhet alkohol tidlig på dagen. Drikker så sjelden og er kveldstrøtt som småbarnsforelder at om jeg skulle begynt klokken 20, så hadde jeg slukna før festen var i gang.

Anonymkode: 2f964...307

Skrevet

Et par pils er ikke mye for en voksen mann. Prøv å ikke døm andre ut i fra dine egne problemer. 
Personlig drikker jeg ikke 

Anonymkode: c8162...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...