AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #21 Skrevet 26. november 2022 Forskjell på å bruke egenmelding eller bare takke nei til en ekstra vakt. Første er no, no. Da er du hjemme. Takker man bare nei til en ekstra vakt kan man gjøre hva man vil. Anonymkode: 46df8...795 4 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #22 Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde ikke gjort det. En gang jeg hadde billett til en konsert på kvelden tok jeg feriedag i stedet for egenmelding.
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #23 Skrevet 26. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke gjort det. En gang jeg hadde billett til en konsert på kvelden tok jeg feriedag i stedet for egenmelding. Ja, det skulle da bare mangle. 3
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #24 Skrevet 26. november 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Ja, det skulle da bare mangle. Jeg var syk på dagen, og hadde konsertbilletter på kvelden. Jeg droppa ikke jobb for å gå på konsert.
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #25 Skrevet 26. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Jeg var syk på dagen, og hadde konsertbilletter på kvelden. Jeg droppa ikke jobb for å gå på konsert. Det var jo ganske vesentlig informasjon da 🤣 3
Tone83 Skrevet 26. november 2022 #26 Skrevet 26. november 2022 Det er jo ikke utenkelig at man har migrene for eks på dagen, men ikke på kvelden. Jeg hadde likevel ikke turt å gå ut pga frykten for at noen skulle tro jeg skulket. 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #27 Skrevet 26. november 2022 Teatrica skrev (Akkurat nå): Det var jo ganske vesentlig informasjon da 🤣 Jeg jobber kun dag da, så jeg tenker ikke på å presisere det.
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 26. november 2022 #28 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lever etter prinsippet "for syk til plikter = for syk til moro". Anonymkode: 32d10...112 Helt om natta-helt om dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #29 Skrevet 26. november 2022 Det fins flere tilstander som er forenlig med noe aktivitet på fritiden, men ikke jobb. En tømrer med brukket bein kan typisk ikke jobbe, men bruke krykker til en fest. Men er man syk på grunn av feber, forkjølelse, mageplager, hodepine eller sånt gjelder stort sett at for syk til jobb = for syk til alt gøy. Anonymkode: ecb6f...94a 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #30 Skrevet 26. november 2022 I utgangspunktet tenker jeg at tar man en egenmelding på dagen så holder man seg hjemme hele dagen, men ingen regel uten unntak. Jeg har en veldig fysisk krevende jobb der vi for tiden har skral bemanning, så få fredag var jeg hjemme med vondt i hodet,/hals/ører og ekstremt slapp, men jeg gikk i en bursdagsmiddag (edru) et par timer på kvelden. Grunnen til egenmeldingen trenger jo ikke være fysisk heller, det kan jo være en psykisk påkjenning, angstanfall el.l. som gjør at man er vekke. Anonymkode: a038b...437 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #31 Skrevet 26. november 2022 Det spørs nå helt hva man tar egenmelding for da. Kroppslige plager i en fysisk jobb da er man ikke bra nok til jobb men bra nok til ting på fritida. Jeg hadde ikke nølt med å gå ut. Psykiske ting så er det bare bra å komme seg ut litt men en belastende jobb er ikke bra. Smittsomme ting så holder man seg såklart hjemme på kvelden. Anonymkode: 3e744...c3e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #32 Skrevet 26. november 2022 Om man er så syk at man ikke kan dra på jobb på morgenen, blir man vel ikke mirakuløst så frisk på ettermiddagen at man kan gå ut. Men det kan jo dreie seg om psykisk sykdom. Vet mange har avtale med leder om å ta en egenmeldingsdag innimellom for å hente seg inn, istedenfor å måtte sykemelde seg. Anonymkode: d756f...e81 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #33 Skrevet 27. november 2022 Syns ikke det har noe å si hvordan type sykdom man ringer seg syk for, psykisk eller fysisk. Det handler om respekt for arbeidsplassen og sine kollegaer. Spesielt hvis du er i et yrke der noen MÅ inn for deg hvis du er borte. Tipper du ikke blir popluær hvis noen fikk spolert fridagen sin fordi de måtte på jobb pga sykdom, og senere samme dag er du observert på fest. Opp til hver enkelt, men meget dårlig stil! Anonymkode: 095d9...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #34 Skrevet 27. november 2022 Sjefen min hadde i hvert fall ikke godtatt neste egenmelding hvis en som var «syk» ble observert på fest eller på byen om kvelden. Da måtte vedkommende ha levert sykemelding fra lege hver gang h*n var syk etterpå. Anonymkode: 0badc...a6e 2
Skalperud Skrevet 27. november 2022 #35 Skrevet 27. november 2022 Da er jo man ikke syk om man kan gå ut samme dag? Absolutt ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #36 Skrevet 27. november 2022 Eva-Lena skrev (15 timer siden): Ei på jobben min var syk til dagvakt. Dro ut på kvelden og møtte på sjefen. Hun fikk faktisk sparken påfølgende Mandag. Om det har vært flere saker på henne vet jeg ikke, men hun kom gråtende inn og pakket sakene sine. Jeg drar ikke i butikken engang om jeg er syk og hjemme fra jobb. Den er jo kanskje litt drøy. Arbeidsgiver har jo ikke med hvorfor den sykemeldte er syk? Kan jo være mange grunner. Å dra på byen er jo selvfølgelig en ting, men hva om sjefen hadde møtte vedkommende på butikken, kjøpesenter osv. Anonymkode: 48d7e...52f
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #37 Skrevet 27. november 2022 jeg er oppdratt til at man ikke går ut om man er for syk til skole/jobb og jeg hører moren min sin stemme i bakhodet hver gang det er fint vær og jeg ikke er ute og får noe ut av dagen. Det er heller ikke lov å ringe noen etter klokken 10 på kvelden. jeg har det ikke hyggelig om jeg bryter de tre bud, så jeg ville ikke gått ut. Om jeg hadde en feriedag, men følte meg litt snuft hadde det vært et smutthull i regimet som jeg hadde utnyttet selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #38 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det innafor å dra ut på byen / på fest / generelt drikke med venner samme dagen man har takket nei til jobb fordi man er syk? Er ikke jeg som er syk, spør fordi jeg selv syntes det ikke er innafor å skape styr på en arbeidsplass som må finne vikar osv bare for at man drar ut noen timer senere, mener at hvis man orker det ene orker man det andre. Men hva mener dere? Anonymkode: 74f2f...af5 Når du skriver «takket nei til jobb», leser jeg det som at det er en ekstravakt det gjelder. Da jeg jobbet i helsevesenet dro vi alle små løgner til den som ringte rundt dersom vi hadde andre planer, fordi vedkommende ikke godtok et enkelt nei. Det er heller ikke ekstravakt sitt ansvar at det er vanskelig med vikarier. Dersom dette er tilfellet tenker jeg at det er innafor å dra ut. Anonymkode: 5dfcf...696 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #39 Skrevet 27. november 2022 Jeg syns det er greit nok å møte venner om kvelden hvis man føler seg i bedre form, men å dra ut på byen syns jeg er for drøyt. Anonymkode: 0d8ea...a26
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #40 Skrevet 27. november 2022 Det er tråder og holdninger som dette gjør gjør det veldig vanskelig å være usynlig syk her til lands. Angstanfall på natten og i morgentimene kan føre til at man melder seg syk. Så må man låse seg inne resten av dagen, noe som er med på å heve stigmaet og dermed fore angsten enda mer. Mageproblemer som følge av Crohns, som gjør at man ringer seg syk, trenger ikke å vare hele den påfølgende dagen. osvosv. Anonymkode: 7fcdd...d09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå