AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Er det innafor å dra ut på byen / på fest / generelt drikke med venner samme dagen man har takket nei til jobb fordi man er syk? Er ikke jeg som er syk, spør fordi jeg selv syntes det ikke er innafor å skape styr på en arbeidsplass som må finne vikar osv bare for at man drar ut noen timer senere, mener at hvis man orker det ene orker man det andre. Men hva mener dere? Anonymkode: 74f2f...af5 1
mitch92 Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det innafor å dra ut på byen / på fest / generelt drikke med venner samme dagen man har takket nei til jobb fordi man er syk? Er ikke jeg som er syk, spør fordi jeg selv syntes det ikke er innafor å skape styr på en arbeidsplass som må finne vikar osv bare for at man drar ut noen timer senere, mener at hvis man orker det ene orker man det andre. Men hva mener dere? Anonymkode: 74f2f...af5 Er enig med deg! Selv om man føler seg bedre mot kvelden så vil man vel fortsatt være noe redusert om man har vært ordeltig syk (type kan ikke dra på jobb) så da bør en holde seg hjemme og ta det med ro 4 1
Majer Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Ville ikke gjort det. Jeg dro ut på byen etter kveldsvakt en gang. Tror du ikke jeg møtte på en kollega som visste ar jeg skulle på dagvakt morgenen etter? Skal sies at jeg uansett er B menneske og ikke hadde sovnet før 3 selv om jeg skulle opp 6 uansett.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Lever etter prinsippet "for syk til plikter = for syk til moro". Anonymkode: 32d10...112 22 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde ikke syns det var greit. Forstår at folk f.eks må på butikken er ok. Anonymkode: 009c7...712 6 1
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Nei, det synes jeg ikke er innafor. 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Nei. Da kunne man like gjerne reist på jobb også. Anonymkode: 2b1d7...121 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Majer skrev (2 minutter siden): Ville ikke gjort det. Jeg dro ut på byen etter kveldsvakt en gang. Tror du ikke jeg møtte på en kollega som visste ar jeg skulle på dagvakt morgenen etter? Skal sies at jeg uansett er B menneske og ikke hadde sovnet før 3 selv om jeg skulle opp 6 uansett. Hva er poenget her? At du var hadde planlagt å skulke? Anonymkode: 9ab28...859 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Hva mener du med å takke nei til en jobb? Anonymkode: 4f5c0...a9f 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Va personen oppsatt eller ringt å spurt om å jobb? Anonymkode: c93ec...ee8 1
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Majer skrev (6 minutter siden): Ville ikke gjort det. Jeg dro ut på byen etter kveldsvakt en gang. Tror du ikke jeg møtte på en kollega som visste ar jeg skulle på dagvakt morgenen etter? Skal sies at jeg uansett er B menneske og ikke hadde sovnet før 3 selv om jeg skulle opp 6 uansett. Hva har dette med saken å gjøre da? Skulle du ringe inn syk dagen etter? 3 1
Brunello Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Så lenge man faktisk er syk og ikke kan jobbe, er det ikke noe i veien for å gå ut på kvelden om man er frisk nok for det. Det er ikke slik at man må holde seg inne hele dagen om man ikke er på jobb.
Eva-Lena Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Ei på jobben min var syk til dagvakt. Dro ut på kvelden og møtte på sjefen. Hun fikk faktisk sparken påfølgende Mandag. Om det har vært flere saker på henne vet jeg ikke, men hun kom gråtende inn og pakket sakene sine. Jeg drar ikke i butikken engang om jeg er syk og hjemme fra jobb. 3 2
Polyester Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Det kommer an på hvorfor man er syk. Ting som migrene, diare/oppkast, følger av søvnforstyrrelser, symptomer på psykiske sykdommer og mye annet kan forbedre seg utover dagen feks. Akkurat alkohol er kanskje ikke lurt å drikke på en dag hvor man har vært dårlig, men må være innafor å dra på arrangementer og i alle fall butikken.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Greit å takke nei til å komme på ekstravakt (burde kanskje ikke si at man er syk da) og deretter dra ut. Å ringe inn å si at man er syk og derfor ikke kan komme på avtalt jobb er derimot ikke greit. Anonymkode: 9c14c...a4a 4
mitch92 Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Polyester skrev (Akkurat nå): Det kommer an på hvorfor man er syk. Ting som migrene, diare/oppkast, følger av søvnforstyrrelser, symptomer på psykiske sykdommer og mye annet kan forbedre seg utover dagen feks. Akkurat alkohol er kanskje ikke lurt å drikke på en dag hvor man har vært dårlig, men må være innafor å dra på arrangementer og i alle fall butikken. Diare og oppkast kan være smittsomt 48 timer i etterkant så man bør vel holde seg mest mulig hjemme. Butikken er innafor man må vel ha mat osv, men ellers bør man holde seg i ro. Men migrene er noe litt annet, likevel tror jeg ikke å dra på fest samme dag som migreneanfall er så lurt. 5
Majer Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 (endret) Teatrica skrev (3 minutter siden): Hva har dette med saken å gjøre da? Skulle du ringe inn syk dagen etter? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er poenget her? At du var hadde planlagt å skulke? Anonymkode: 9ab28...859 Poenget er at ts ikke burde risikere å dra ut siden man fort kan møte på kollegaer- uavhengig av om hen er så ond at hen vil smitte andre mennesker med ting. Endret 26. november 2022 av Majer 1
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Majer skrev (Akkurat nå): Poenget er at ts ikke burde risikere å dra ut siden man fort kan møte på kollegaer. Du mener at man ikke kan dra ut generelt fordi man kan møte kolleger? Dette henger jo ikke på greip overhodet... 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lever etter prinsippet "for syk til plikter = for syk til moro". Anonymkode: 32d10...112 Godt prinsipp, men det finnes noen unntak og så kommer det helt an på hva slags sykdom og hva slags moro det er snakk om! Anonymkode: c5141...120
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 Majer skrev (26 minutter siden): Ville ikke gjort det. Jeg dro ut på byen etter kveldsvakt en gang. Tror du ikke jeg møtte på en kollega som visste ar jeg skulle på dagvakt morgenen etter? Skal sies at jeg uansett er B menneske og ikke hadde sovnet før 3 selv om jeg skulle opp 6 uansett. Hva mener du? At du brøt pliktavholdet? Så lenge du var edru er det ikke noe problem. Skjønner ikke helt hva dette har med TS å gjøre. Til TS, enig med en del andre at du burde blitt hjemme og tatt det med ro. Siden du var for syk til å dra på jobb. Anonymkode: a878f...671 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå