Gjest Sabia Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har en krumkakeoppskrift som følger: Man veier 4 egg, pisker dem med samme vekt sukker, rører i samme vekt smeltet smør og hvetemel, 1 ts vaniljesukker og 1 ss kaldt vann. Disse blir veldig gode, jeg lagde de ifjor. Men det jeg plutselig blir itvil om iår er: Veier man eggene med eller uten skall???? Husker ikke hva jeg gjorde ifjor... Sikkert et dumt spørsmål dette her, men jeg ble så i tvil!!! Men det må da være uten skall...?
Gjest Sabia Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 Kan bekrefte at det ble riktig konsistens på røra når jeg veide eggene MED skall... Takk Arkana
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 (endret) Ser at røren din ble bra. Jeg veier alltid egg uten skall, lærte det av farmor, med de bevingede ord: Vi spiser ikke skall, da jeg spurte om hvorfor hun knekte dem i en bolle på vekta. Er sikkert hipsomhaps, eggekskall veier ikke mange gram Endret 9. desember 2005 av pulverheksa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå