AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Del Skrevet 26. november 2022 Jeg har lest at FSH-verdier helst skal måles tidlig i syklus, dag 2-3 f.eks. Men jeg var hos gynekolog tidligere i høst for oppfølging etter SA i sommer. I den forbindelse ønsket jeg blodprøve for å sjekke AMH, FSH etc. Han så et egg på 15mm, og jeg hadde eggløsning rundt 5 dager etter. Fikk resultatet et par uker senere, og fikk beskjed om at FSH-verdien den dagen jeg var der var 4.2. Har søkt på nettet, men problemet er at de FSH-verdiene som oppgis der er tatt enten tidlig i syklus (dag 2-3) eller rundt dag 21. Jeg var vel noe sånt som dag 9-10 da min ble sjekket. Gynekolog sa at denne verdien var normal, men når jeg googler ser jeg at det står at FSH skal være høy like før eggløsning, så jeg forstår ikke dette. Noen som vet noe om dette? Anonymkode: debdd...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #2 Del Skrevet 26. november 2022 FSH: Referanseområde midtsyklisk er 3,4 – 33. LH: Referanseområde midtsyklisk er 8,7 – 76. Østradiol: Referanseområde midtsyklisk er 0,23 – 1,3. Felles for disse tre hormonene er at de varierer gjennom syklusen og har en topp omkring eggløsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Del Skrevet 26. november 2022 Sofakona skrev (17 minutter siden): FSH: Referanseområde midtsyklisk er 3,4 – 33. LH: Referanseområde midtsyklisk er 8,7 – 76. Østradiol: Referanseområde midtsyklisk er 0,23 – 1,3. Felles for disse tre hormonene er at de varierer gjennom syklusen og har en topp omkring eggløsningen. Takk. Så når min verdi var 4.2 på dag 9 eller 10, er det altså ganske lavt. Betyr det at jeg har dårlig eggkvalitet? Anonymkode: debdd...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #4 Del Skrevet 26. november 2022 Tror det bare betyr at det er verdier før eggløsning. Tror ikke de sier noe om egg kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå