AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Kan man merke forskjell om man bærer gutt eller jentene? Del gjerne erfaringer med tegn og forskjeller evt ? Anonymkode: a034b...a1f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Nope, ingen forskjell overhodet. Har en jente, en gutt og en jente på veg. Anonymkode: 97b93...d56 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 For meg var det stor forskjell, men det kan væra tilfeldig. gutt: ingen kvalme overhode. Generelt veldig god form jente: kvalm i 9 mnd (ingen oppkast). Mye halsbrann og sure oppstøt. Følte meg elendig og syk konstant Anonymkode: 4e559...ea6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Jeg var kvalm hele svangerskapet med guttene. Med jenta var jeg i toppform hele veien. Anonymkode: 776ee...ccb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Ingen forskjell her. Har 2 av hver, og var i like elendig form, og med bekkenløsning osv. Anonymkode: 47a96...c6d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Jente: Ikke noe kvalm. Litt halsbrann. Gikk i høye hæler helt til slutten 😅 Gutt: Mye kvalm i første trimester. Uggen og elendig form, halsbrann hver dag, og så hovne ben at jeg ikke fikk på meg sko etter uke 30 🙁 Anonymkode: ff1f2...916
RockyRose Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Liten forskjell. Kanskje litt meir kvalm med nr2(jente), men kan og vere fordi eg ikkje får slappe av like mykje med guten på snart 2år i hus 🙈 Elles føler eg magen og presset er litt anleis, men det trur eg er meir korleis dei låg inni 🤷♀️😊
PepsiFlax Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Nei, det er ikke forskjell. Om det er forskjellig er det pga andre ting enn babyens kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 2 gutter: ingen kvalme, ingen bekkenløsning, ingen cravings etter sjokolade osv, M.a.o veldig lette graviditeter. Mye overtro ute å går mtp. spesielle «kjennetegn», tror jeg 😅 Det handler vel mest om hvordan din kropp reagerer på å være gravid, og om man velger å være fysisk aktiv og ikke gi seg hen til at man kan dytte i seg alt som er….. Anonymkode: 3d8e9...533
Kakaoen Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Her har alle 3 svangerskapene vært ulike. Siden nr 2 og nr 3 har vært så forskjellige fra førstemann og andremann har jeg trodd at det var jente jeg bare på. Men neida, alle 3 er gutter. Tror det er så individuelt, nytter ikke sammenligne 🙈
Arkana Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 (endret) Den eneste forskjellen var at jeg var betydelig mer kvalm med jenta enn med guttene, ellers var det ganske likt, men hvis jeg skulle trukket fram det svangerskapet som var mest ulikt de andre to ville det vært det andre svangerskapet (gutt nr 2). Jeg leste et sted at et studium i USA viste at det faktisk stemmer at de som venter jente er mer kvalm enn gutter og blant kvinner som er så kvalme at de må legges inn på sykehus var det enda høyere forekomst av jenter. Det finnes selvfølgelig mange gravide som er like kvalme med gutter, men det er jo ikke det samme som at teorien ikke stemmer. Endret 5. desember 2022 av Arkana
asterix Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 14.03): Kan man merke forskjell om man bærer gutt eller jentene? Del gjerne erfaringer med tegn og forskjeller evt ? Anonymkode: a034b...a1f Merket ingen forskjell. 6 gutter og 3 jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå