MissKatt Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Hver jul får jeg masse typiske "kvinnejulegaver". Jeg får tallerkener, kopper, håndkrem, parfyme, body lotion, grytekluter, ting til kjøkkenet og ting til bad. Skulle ønske jeg fikk typiske mannegaver i stedet. Jeg vil ha stilongser, superundertøy, alkohol og elektriske artikler. Må legge til at det stort sett er eldre slektninger jeg får typiske kvinnejulegaver av. Kjønnsrollene i Norge er fortsatt sterke! 1 2
Nymerïa Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Nevn at du ønsker deg ullundertøy, for de som kjøper er det vel hipp som happ. De aller fleste av oss ønsker bare å gi noe som mottakeren trenger.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Så… si ifra hva du liker/misliker? Er ikke værre enn det Anonymkode: 7ddee...1ce 1
Rosakatt Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Jeg får begge kategoriene foruten alkohol siden de kjenner vet jeg ikke drikker. Men er det åpent for at du kan hinte om hva du ønsker? Eller bare si det som det er?
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Sier du ifra hva du ønsker deg? Hva man får av eldre besteforeldre hadde jeg uansett ikke lagt så stor vekt på. De står gjerne litt fast i sine tradisjoner, uten at det trenger å være et problem.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Jeg får heldigvis aldri typiske kvinnejulegaver. Gavekort på spa ville vært det verste jeg kunne fått😅 Anonymkode: 25bde...41d 2
kløverpiken Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 I min familie, svigerfamilie og blant venner spør vi alle hverandre om ønskelister. Synes det er veldig greit, så unngår man å gi eller få masse ræl som ikke trengs.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Vi spør også hverandre om ønskelister. Ingen av oss har lyst til å verken gi eller få gaver som ingen vil ha. Anonymkode: fba44...34b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Nymerïa skrev (1 minutt siden): Nevn at du ønsker deg ullundertøy, for de som kjøper er det vel hipp som happ. De aller fleste av oss ønsker bare å gi noe som mottakeren trenger. De fleste ønsker også å få vite hva mottakeren ønsker seg. Da sparer man jo giveren for mye bry med å prøve å finne gaver. Anonymkode: ac0d8...5bb
Rosakatt Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 De mennene jeg kjenner får også isåfall kvinne ting, de bruker parfyme, har kjøkken og bad og får gaver deretter også 😅 Jeg ga grytekluter i tillegg til noe annet til stefaren min fordi de trengte nye, han ble glad, tenkte ikke det var en kvinne gave 2
Gjest Warrior Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Du må jo si i fra at du ikke vil ha sånne gaver. Skriv ønskeliste til de. Hva du ønsker. Eller bare gi beskjed hva du ikke vil ha. Folk kjøper ikke ting andre ikke vil ha når de har fått beskjed de ikke vil ha det, regner jeg med.
Brunello Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Mange menn ønsker seg det du definerer som kvinnegaver. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Ønskelister er gull, både når man skal gi og få. Anonymkode: a8023...1ee
Mt3 Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Treffes dere noen gang? Kunne du da klart å blande inn snakk om ting du ønsker deg. F.eks ...når jeg går tur bare digger jeg å ha på superundertøy jeg har nesten slitt ut de jeg har fra ... , jeg skulle fikse ... her en dag og tenkte bare åååhh nå skulle jeg hatt en elektrisk... så ville dette gått så lett, jeg fikk en flaske .... en gang- har du smakt den -den er bare himmelskt god.
Gjest PanteneProVVV Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Du sier noe.. jeg vil også ha mannegaver som whisky, gode ullsokker og elektriske dingser! Er det ikke også slik at menn ofte får færre ting, men bedre kvalitet, og vi sitter vi igjen med masse dilldall?
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Forstår deg godt, du må nesten bare si at i år ønsker jeg meg ullundertøy osv og at du har mer enn nok av kjøkkenutstyr osv.
Kinder Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 Litt overdrevet å si at man gruer seg til det, vel? Da har man det egentlig ganske bra, om det ikke skal mer til før man gruer seg til noe.
MissKatt Skrevet 27. november 2022 Forfatter #18 Skrevet 27. november 2022 Kinder skrev (22 timer siden): Litt overdrevet å si at man gruer seg til det, vel? Da har man det egentlig ganske bra, om det ikke skal mer til før man gruer seg til noe. Nei, gruer meg ikke, det var satt litt på spissen. Men kjipt at broren min får bra gaver fra de samme slektningene, mens jeg sitter igjen med dilldall som jeg ikke trenger. Mine nærmeste er heldigvis flinke da. De forstår meg og hva jeg ønsker
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Vi har ønskelister som vi legger ut på FB (skjult gruppe) til hverandre i familien, så slipper vi det. Anonymkode: fba44...34b 1
Kinder Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 MissKatt skrev (44 minutter siden): Nei, gruer meg ikke, det var satt litt på spissen. Men kjipt at broren min får bra gaver fra de samme slektningene, mens jeg sitter igjen med dilldall som jeg ikke trenger. Mine nærmeste er heldigvis flinke da. De forstår meg og hva jeg ønsker Nå får ikke jeg gaver fra slektninger etter jeg ble voksen, men kun mine nærmeste. Man kan jo egentlig ikke gå ut i fra at slektninger som ikke er så nær vet hva du ønsker deg til jul. De kjøper vel ting de hadde blitt glad for selv, og har sikkert kjøpt gavene fordi de tror det gleder deg også. Men siden det ikke gleder deg, kan du jo fortelle dem at du ikke lengre trenger/ønsker julegaver fra dem. Eventuelt ymte frempå hva du faktisk ønsker deg av dem, når du er på besøk hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå