Gå til innhold

Hva skjer med norvegia osten og synnøve osten? (mulig det er flere type oster).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har skjedd ganske ofte i det siste, når jeg kjøper en ost, og åpner den så smaker den IKKE godt. Altså, jeg kan ikke beskrive smaken helt, men det smaker og lukter rart, selvom det er god dato på den. Er det bare meg som merker dette eller er det flere av dere? I såfall, noen tips til hvordan jeg VET jeg tar en ost som faktisk smaker godt og ferskt som normalt? Osten er veldig dyr!! 

Forresten, dette gjelder som regel skivet oste pakker, men har opplevd det to ganger med den store man skjærer av også.

Anonymkode: 6d39f...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hjelper å la den stå åpnet i osteklokke noen dager eller i fryseren innpakket.

Endret av Anciol
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette har skjedd ganske ofte i det siste, når jeg kjøper en ost, og åpner den så smaker den IKKE godt. Altså, jeg kan ikke beskrive smaken helt, men det smaker og lukter rart, selvom det er god dato på den. Er det bare meg som merker dette eller er det flere av dere? I såfall, noen tips til hvordan jeg VET jeg tar en ost som faktisk smaker godt og ferskt som normalt? Osten er veldig dyr!! 

Forresten, dette gjelder som regel skivet oste pakker, men har opplevd det to ganger med den store man skjærer av også.

Anonymkode: 6d39f...116

Skivet ost smaker dårligere enn ost man skjærer selv.

Anonymkode: 33493...3a7

• Liker 1
Skrevet

Har du hatt korona?

Smaken blir ofte ikke den samme etter covid 19 infeksjon

Anonymkode: 620be...804

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke merket noe til dette og jeg bytter på stykke og skiver. ;) Corona har jeg også hatt, men osten smaker like godt.

Skrevet

Jarlsberg smakar i alle høve betre enn Norvegia. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...