AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Så lei av av alle trådene som handler om penger og klaging over dårlig råd.. Ser i kommentarfeltene at folk koker fordi nav utbetaler penger ei uke for tidlig… og stakkars de som må leve på disse pengene i så mange uker.. men ingen snakker om at november trygda varer i kun 3 uker før ny utbetaling. Hadde jeg fått lønn 1 uke før tida må en jo bare holde igjen da. Så mye tigging om julegaver og penger til jul. Det er mange måter å øke inntekten sin på. Ta en ekstra jobb eller ta et oppdrag der en kan tjene litt ekstra. Hadde skammet meg om jeg måtte tigge penger til jul. Vi har levd veldig nøktern siste to mnd for å sette av en god slump til des. Vi er i full jobb og tjener egne penger, så skulle bare mangle om vi ikke hadde råd. det hjelper ikke på din økonomiske situasjon å ligge på sofaen å klage på KG over dårlig råd! Ta tak selv Anonymkode: a891c...6fb 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ser i kommentarfeltene at folk koker fordi nav utbetaler penger ei uke for tidlig… og stakkars de som må leve på disse pengene i så mange uker.. men ingen snakker om at november trygda varer i kun 3 uker før ny utbetaling. Hadde jeg fått lønn 1 uke før tida må en jo bare holde igjen da. Anonymkode: a891c...6fb Hvor finner jeg sånne tråder? Trenger litt lørdagsunderholdning 😅 minner om de som klaget på at trippeltrumf kommer for lenge etter trygden. Anonymkode: 440d7...56c 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Virker som at vi har kommet til en tid hvor mange ikke tar ansvar for egne handlinger lenger. «Jeg er feit fordi butikken har 5 for 100 på store sjokoladeplater», «jeg er blakk i januar fordi trygda kommer tidligere i desember» osv. Noen ting kan man ikke kontrollere, slik som sykdom som fører til høye medisinutgifter og vanskeligheter med å faktisk jobbe for å få ekstra inntekt, å for de kan det være vanskelig å få endene til å møtes fordi de faktisk ikke har noe å knipe igjen på. Men så har du noen som nekter å flytte på seg for å bo rimeligere fordi «da må jeg kjøre i en hel time for å se foreldrene mine» eller noe sånt. Det finnes de som faktisk sliter, og de som bare syter og ikke gidder å PRØVE å gjøre noe med egen situasjon. Anonymkode: 31f95...dbc 1
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Hvofor i all verden driver du å leser innlegg du er lei av? Står vel i overskriften hva det gjelder, så det er bare å lese noe annet. Herrejesus... 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Men, denne tråden er jo akkurat likkens, bare motsatt, selvskryt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Mest skuffet over at jeg ikke finner disse trådene. Fant en om utbetaling av trygden, men ingen som klaget der. Anonymkode: 440d7...56c 1
mitch92 Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lei av av alle trådene som handler om penger og klaging over dårlig råd.. Ser i kommentarfeltene at folk koker fordi nav utbetaler penger ei uke for tidlig… og stakkars de som må leve på disse pengene i så mange uker.. men ingen snakker om at november trygda varer i kun 3 uker før ny utbetaling. Hadde jeg fått lønn 1 uke før tida må en jo bare holde igjen da. Så mye tigging om julegaver og penger til jul. Det er mange måter å øke inntekten sin på. Ta en ekstra jobb eller ta et oppdrag der en kan tjene litt ekstra. Hadde skammet meg om jeg måtte tigge penger til jul. Vi har levd veldig nøktern siste to mnd for å sette av en god slump til des. Vi er i full jobb og tjener egne penger, så skulle bare mangle om vi ikke hadde råd. det hjelper ikke på din økonomiske situasjon å ligge på sofaen å klage på KG over dårlig råd! Ta tak selv Anonymkode: a891c...6fb Du ber virkelig folk som går på nav, som kansje går på AAP eller trygd, om å bare få seg en ekstra jobb. Er du dum eller bare mangler du empati? 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Det er ikke alle som har helse til å jobbe Anonymkode: 1a573...be5 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lei av av alle trådene som handler om penger og klaging over dårlig råd.. Ser i kommentarfeltene at folk koker fordi nav utbetaler penger ei uke for tidlig… og stakkars de som må leve på disse pengene i så mange uker.. men ingen snakker om at november trygda varer i kun 3 uker før ny utbetaling. Hadde jeg fått lønn 1 uke før tida må en jo bare holde igjen da. Så mye tigging om julegaver og penger til jul. Det er mange måter å øke inntekten sin på. Ta en ekstra jobb eller ta et oppdrag der en kan tjene litt ekstra. Hadde skammet meg om jeg måtte tigge penger til jul. Vi har levd veldig nøktern siste to mnd for å sette av en god slump til des. Vi er i full jobb og tjener egne penger, så skulle bare mangle om vi ikke hadde råd. det hjelper ikke på din økonomiske situasjon å ligge på sofaen å klage på KG over dårlig råd! Ta tak selv Anonymkode: a891c...6fb scroll videre hvis det plager deg, ingen tvinger deg til og lese Anonymkode: d7326...f7a 1
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 mitch92 skrev (2 timer siden): Du ber virkelig folk som går på nav, som kansje går på AAP eller trygd, om å bare få seg en ekstra jobb. Er du dum eller bare mangler du empati? Enig...tror du det bare er å få seg jobb idag. Og TS..flott at du eier så mye empati..spør nissen om du kan få hjerte til jul. Og hvorfor dette på barn og familie tråd...denne burde ligge på økonomi. Sp du tenker at foreldre som ikke har penger og folk som sikter etc i Norge..bare burde skjerpe seg, få jobb og spare litt 😡🤦 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 mitch92 skrev (2 timer siden): Du ber virkelig folk som går på nav, som kansje går på AAP eller trygd, om å bare få seg en ekstra jobb. Er du dum eller bare mangler du empati? Kalles dumhet. Hvorfor forstår ikke andre mennesker at om du feks er 100% ufør så er du det av en grunn? Anonymkode: 2ea86...293 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kalles dumhet. Hvorfor forstår ikke andre mennesker at om du feks er 100% ufør så er du det av en grunn? Anonymkode: 2ea86...293 De uføre blir ikke rikere om alle i hele landet synes synd på de. Anonymkode: a891c...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De uføre blir ikke rikere om alle i hele landet synes synd på de. Anonymkode: a891c...6fb Nei, men kanskje de kan få slippe " alle skal jobbe", " skal lønne seg å jobbe" kommentarer da vet du. Anonymkode: 2ea86...293 3
Sofakona Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De uføre blir ikke rikere om alle i hele landet synes synd på de. Anonymkode: a891c...6fb De som er uføre vil ikke at vi skal synes synd på de. Ikke for at de er syke...men de som mange andre i Norge nå synes vi synd på de som må sulte, som nå bestemme om de skal betale for mat eller medesiner...eller sitter og fryser hjemme for at de ikke har råd til varme... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå