AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg har en kollega som har en veldig dominerende personlighet. Dette er en dame som er veldig opp og ned i følelsene, og er gjennomsyret aggressiv hele uka. Det er værst på fredager for da er hun ekstra sliten. Jeg har vurdert å slutte flere ganger da jeg blir så engstelig av at jeg vet at hun feks baksnakker meg i møter med ledere i toppen, og ovenfor kollegaer. Hun kan ringe opp folk for å bare gi en kort beskjed om noe, men så kan hun ha en "rant" som varer i en time. Da handler det om klaging, hvor dårlige folk er til jobben sin, hvor utrolig irriterende jobben hennes er, hvor dårlig informert de og de er osv. Hun kan komme med usannheter eller være veldig bastant og synes noe er utrolig vanskelig, når det bare handler om å sjekke en liten ting, eller informere noen om en liten forandring. Jeg synes det er så vanskelig nå, og lederen min sliter også med henne, da hun dominerer han også. Hun har prøvd seg på å dominere meg, men jeg taklet det ikke bra, jeg ble så sint og svarte på samme måte. Så nå er hun sur på meg tydeligvis. Jeg blir så fortvilet fordi ingen "vil gjøre noe" eller si one på oppførselen hennes. Lederne bare later som de ikke ser det, og så må vi som jobber tett på henne bli helt utslitte av konfliktene som oppstår rundt personen. Hva kan man gjøre da? 😟 Jeg liker jo jobben min og oppgavene mine, men det er så slitsomt å forholde seg til et menneske som nesten tenker du er en trussel. Føles veldig sånn ut. Tungt å vite at man blir baksnakket i hvert møte.. Anonymkode: eac5c...40e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Herregud, dette høres ut som «vår» kollega. Uansett, leder har plikt til å handle. Ta praten (med leder), og gi uttrykk for at dette ødelegger produktivitet, trivsel, arbeidsmiljø etc., samt at du/flere vurderer å slutte. Involver ev HR eller verneombud dersom leder ikke følger opp. Lykke til Anonymkode: 126b3...986
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Føler med deg, jeg har også en slik kollega. Forferdelig slitsomt, for man vet aldri hvilket humør hun er i. Det endres fra det ene minuttet til det andre. Man blir hudflettet om man snakker med henne på feil tidspunkt, som man aldri aner når er. Stadig klaging på folk og når vi klager over noe, så er vi helt håpløse fordi sånn og sånn og sånn. Hun har vært på arbeidsplassen i en mannsalder, hun har noen som ikke tør å si henne i mot. Og der er blant annet HR og verneombudet, og dessverre også vår nærmeste leder. Anonymkode: d2035...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Herregud, dette høres ut som «vår» kollega. Uansett, leder har plikt til å handle. Ta praten (med leder), og gi uttrykk for at dette ødelegger produktivitet, trivsel, arbeidsmiljø etc., samt at du/flere vurderer å slutte. Involver ev HR eller verneombud dersom leder ikke følger opp. Lykke til Anonymkode: 126b3...986 Leder blir bare stille og sur om jeg tar det opp desverre. Tror jeg må lære meg å håndtere det og stille henne minst mulig spørsmål. Utrolig leit, da man er avhengig av hverandre som et team. Anonymkode: eac5c...40e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Samme som min kollega, bortsett fra at sjefen elsker henne. Hun smisker og fremhever seg selv hvert ledige øyeblikk, men han har utrolig nok ikke gjennomskuet henne. Hun er så frekk og ufin mot de fleste, men aldri forhandle sjefen. Jeg søker ny jobb, hun vil aldri forandre seg. Anonymkode: 3ac2a...284
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme som min kollega, bortsett fra at sjefen elsker henne. Hun smisker og fremhever seg selv hvert ledige øyeblikk, men han har utrolig nok ikke gjennomskuet henne. Hun er så frekk og ufin mot de fleste, men aldri forhandle sjefen. Jeg søker ny jobb, hun vil aldri forandre seg. Anonymkode: 3ac2a...284 *foran Anonymkode: 3ac2a...284
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Høres ut som min sjef…..heldigvis har vi en form for «nestleder» som er hyggelig, tror hun tar værste støyten for oss andre tilsatte😬 Anonymkode: 7f2be...701
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Uff. Har også en sånn kollega. Men hun er i tillegg ekstremt flink å finsnakke med sjefen. Etter å ha lagt seg ut med de fleste/ vært direkte ufin, ser du henne stå å klemme på sjefen og godsnakke om klær og hverdagsliv. Blir veldig utrygt for oss andre. Går også alltid i tospann. Er du nødt å gå imot henne, blir hun veldig tett med en annen kollega. Overhørte henne også utlevere om interne forhold til en kunde hun kjenner, og som var litt misfornøyd. Men vet ikke om jeg gidder å ta det med sjefen, siden hun er så tett på dem. Klager over ledelsen også... Til alle andre. Men er veldig smiskete oppover. Med vennlig hilsen... Anonymkode: 6d93c...a5b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Skift jobb. Det blir sjelden bedre hvis ledelsen ikke tør eller har evne til å ta tak. Det er synd men sant, det eneste man kan påvirke selv er hvor man selv jobber når man har en tafatt ledelse. Anonymkode: b9cba...5c6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå