Gå til innhold

Kollega overser meg når han har med kona og det liker jeg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet i ny jobb i høst og en kollega fikk ansvaret over å lære meg opp. Vi har en fin og lett tone, vitser og tuller, har ikke kontakt utenom jobb.  Jeg føler ikke at det har vært noe form for flørting eller sånt mellom oss, bare fjasing og tull, og han er en god lærer. 

Ved et par anledninger så har det vært middager hvor en tar med ektefeller, da han kom med konen sin første gang så gikk jeg bort til de og hilste glad, jeg var glad for å hilse på henne og sa "så fint å se dere", jeg og hun kom rett i prat og fant tonen. Han så ikke en gang på meg, han så bak meg mens han stotret "ja, eh ja kjekt å se deg og" rettet på jakken og gikk. Jeg prøvde å småprate med ham i løpet av kvelden, men han virket stresset som om han ville ha det fort overstått.

Dette har skjedd 2 ganger nå, alt er som før og greit på jobb. 

Jeg lurer på om han egentlig flørter med meg og jeg ikke har forstått det, og vil ikke at andre skal se hvordan jan ellers er, eller hva er det? Vi har jo en vennskapelig normal tone, jeg skjønner ikke hva han vil skjule. 

Anonymkode: d7a06...0b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å omgås utenfor jobben. Er også en uting at man skal ta med ektefelle på ting, blande inn andre enn kollegaer på slike ting.

Gjør alt for å unngå konflikter, ikke gjør arbiedslivet personlig.

Anonymkode: 535da...0f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han er veldig redd for at kona skal reagere på kontakten mellom dere.

Anonymkode: cd523...510

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Han flørter nok ikke med deg, da hadde dere hatt kontakt utenom jobb.

Anonymkode: a104d...7a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette. Kona er enten veldig sjalu eller kontrollerende, gjerne begge deler. 

Anonymkode: 82c48...49d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke tenk på det. Godta det bare. Han er en kollega, ikke en du trenger å forstå, eller vite, alt om. 

Anonymkode: 17d99...662

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å omgås utenfor jobben. Er også en uting at man skal ta med ektefelle på ting, blande inn andre enn kollegaer på slike ting.

Gjør alt for å unngå konflikter, ikke gjør arbiedslivet personlig.

Det er helt normalt å omgås utenfor jobb, det er helt normalt at ektefeller er med på ting, det er helt normalt å få venner på jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun virker ikke som om hun bryr seg om sånt, jeg småpratet med henne nesten hele kvelden og hadde det veldig hyggelig..

• Liker 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden):

Det er helt normalt å omgås utenfor jobb, det er helt normalt at ektefeller er med på ting, det er helt normalt å få venner på jobb.

Det kan skape store problemer, så bør unngås.

Skrevet

Hvis dere har så god tone ellers, er vel den enkleste løsningen å bare spørre ham? Det kan ha helt enkle og naturlige forklaringer, det kan være han ikke engang tenkte over hvordan han oppførte seg, det kan være forbudte følelser og dårlige erfaringer - det er bare han (og muligens kona) som vet svaret. Erfaringsmessig er KGs brukere svært lite synske på sånne ting...

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan skape store problemer, så bør unngås.

Nei, det går bra.

Kun på KG jeg har hørt dette tullet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eller, han har upassende følelser for TS som han vet at kona hadde reagert på. Så han overkompenserer og blir helt kald.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er så mye å tenke på. Han er normal med deg på jobb, litt klein rundt egen kone. Det er vel ikke så ofte dere møtes alle tre, så det hadde jeg bare latt gå. 

Anonymkode: e91cb...cb0

• Liker 4
Skrevet

Kanskje kona er sjalu og han må bare oppføre seg sånn for å ha fred i heimen. 
Kanskje han har vært utro tidligere mot kona og har lært. Allikevel så kan han vøre redd for at kona skal tru dette skjer igjen med deg.

I don’t know

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg startet i ny jobb i høst og en kollega fikk ansvaret over å lære meg opp. Vi har en fin og lett tone, vitser og tuller, har ikke kontakt utenom jobb.  Jeg føler ikke at det har vært noe form for flørting eller sånt mellom oss, bare fjasing og tull, og han er en god lærer. 

Ved et par anledninger så har det vært middager hvor en tar med ektefeller, da han kom med konen sin første gang så gikk jeg bort til de og hilste glad, jeg var glad for å hilse på henne og sa "så fint å se dere", jeg og hun kom rett i prat og fant tonen. Han så ikke en gang på meg, han så bak meg mens han stotret "ja, eh ja kjekt å se deg og" rettet på jakken og gikk. Jeg prøvde å småprate med ham i løpet av kvelden, men han virket stresset som om han ville ha det fort overstått.

Dette har skjedd 2 ganger nå, alt er som før og greit på jobb. 

Jeg lurer på om han egentlig flørter med meg og jeg ikke har forstått det, og vil ikke at andre skal se hvordan jan ellers er, eller hva er det? Vi har jo en vennskapelig normal tone, jeg skjønner ikke hva han vil skjule. 

Hvorfor antar du at han «har noe å skjule»? Hva er det naturlige å anta dersom en kvinnes bort og unngikk kontakt og tydelig var underdanig og ubekvem, nær sin mannlige partner? At hun er i et forhold preget av fysisk og/eller psykisk vold.

Der har du svaret ditt. Så enkelt. Jeg ville nok ha luftet, på helt generell basis, dette med at Norge har et godt system som tar i mot mennesker fra voldelige forhold. Og nevnt, igjen generelt og vagt, at menn nå ikke lengre blir stigmatisert for å be ok hjelp til å komme ut av voldelige forhold. Og gjort dette månedlig over tid. Og håpt at han tok stafettpinnen.

Anonymkode: 57bbf...ecb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Antar det er mer sannsynlig at kollegaen liker TS mer enn hun skjønner. Kanskje synes han bare hun er veldig attraktiv, kanskje er det noe mer.

Det trenger virkelig ikke å bety at kona til kollegaen er kontrollerende eller voldelig.

Anonymkode: f1776...b1b

• Liker 1
Skrevet

Antar han vet at han har en litt for hyggelig tone med deg når dere er på jobb. Jeg har et par slike på min arbeidsplass. Det legges merke til for å si det sånn, uten at det er noe seksuelt eller utroskap mellom dem. Likt med din situasjon er at den nye kvinnelige kollegaen får opplæring av en mann som har jobbet der lenge. Min mannlige kollega skjerper seg når ektefellen er med. 

Anonymkode: 3aa6d...15f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antar han vet at han har en litt for hyggelig tone med deg når dere er på jobb. Jeg har et par slike på min arbeidsplass. Det legges merke til for å si det sånn, uten at det er noe seksuelt eller utroskap mellom dem. Likt med din situasjon er at den nye kvinnelige kollegaen får opplæring av en mann som har jobbet der lenge. Min mannlige kollega skjerper seg når ektefellen er med. 

Føler det er dritt på flere måter, at det liksom er noe skittent mellom oss som han plutselig skal skjule, når jeg trodde og følte det er helt vennskapelig. Svik både mot meg og ektefellen.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Føler det er dritt på flere måter, at det liksom er noe skittent mellom oss som han plutselig skal skjule, når jeg trodde og følte det er helt vennskapelig. Svik både mot meg og ektefellen.

Skjønner det. Synes du selv han har sagt eller gjort noe som har vært over streken? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Høres nesten ut som dere er litt betatt av hverandre , så blir begge to litt klein når ektefellen er til stede . Du blir overhyggelig og han unnvikende . Ville ikke lagt så mye i det . Bare vært litt mer laid Back selv . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...