Gå til innhold

Hvorfor liker ikke sporty menn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ekstrem når det gjelder enkelte idretter. Få menn har klatret like mange fjell på 5000 moh som meg, få har vært på så mange krevende fjellturer som meg og få er så rask på ski som meg. Noen er det selvfølgelig, men disse mennene er null interessert i meg. Det er stort sett menn som sjeldent trener som liker meg. Hvorfor er det sånn? Føler menn seg truet av meg? 

Man skulle tro at like tiltrekker like, men sånn er det overhodet ikke i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 3470a...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi menn liker å være best i samme felt. 

Anonymkode: 0ef85...970

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du ser veldig maskulin ut?

Anonymkode: 01277...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ganske ekstrem når det gjelder enkelte idretter. Få menn har klatret like mange fjell på 5000 moh som meg, få har vært på så mange krevende fjellturer som meg og få er så rask på ski som meg. Noen er det selvfølgelig, men disse mennene er null interessert i meg. Det er stort sett menn som sjeldent trener som liker meg. Hvorfor er det sånn? Føler menn seg truet av meg? 

Man skulle tro at like tiltrekker like, men sånn er det overhodet ikke i mitt tilfelle. 

Kan naturligvis ikke vite hvordan det er sånn, men for meg høres dette rart ut. Ville tro at mindre sporty menn ville føles seg mest "truet" av deg.

Anonymkode: 99e4f...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville tro at mindre sporty menn ville føles seg mest "truet" av deg.

De skjønner ikke hvor god hun er, de tenker bare at det er bra at hun ikke er tjukk 😄

Anonymkode: 0ef85...970

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen er det selvfølgelig, men disse mennene er null interessert i meg. Det er stort sett menn som sjeldent trener som liker meg. Hvorfor er det sånn? Føler menn seg truet av meg? 

Så når menn ikke er tiltrukket av deg så er det fordi de føler seg truet av deg?

Er det likt for menn, når kvinner ikke er tiltrukket av dem så er det fordi kvinnene føler seg truet?

Anonymkode: b6e42...493

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vel. Jeg er en mann som trener veldig mye. Vil si jeg er i svært god form.

Kjæresten min kunne ikke brydd seg mindre om trening. Hun finnes ikke opptatt av eller interessert i å trene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om at hun ikke trener. 

Jeg har overhode ikke erfart at «like tiltrekker like». 

Anonymkode: 6ae67...5a0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan naturligvis ikke vite hvordan det er sånn, men for meg høres dette rart ut. Ville tro at mindre sporty menn ville føles seg mest "truet" av deg.

Ts her. Mindre sporty menn vet kanskje ikke hva det å være veldig sporty er, så derfor føler de seg kanskje ikke truet 🤷 

Jeg ser forresten heller ikke maskulin ut. Jeg er ikke utpreget feminin, men har langt hår og kler meg feminint

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjæresten min kunne ikke brydd seg mindre om trening. Hun finnes ikke opptatt av eller interessert i å trene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om at hun ikke trener. 

Du ville vel følt deg truet av en kvinne som var like sprek som, eller sprekere enn deg da

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De ønsker noen som har tid til å være hjemme 😂

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Mindre sporty menn vet kanskje ikke hva det å være veldig sporty er, så derfor føler de seg kanskje ikke truet 🤷 

Jeg ser forresten heller ikke maskulin ut. Jeg er ikke utpreget feminin, men har langt hår og kler meg feminint

Personlig er jeg bare en gjennomsnittlig sporty mann. Jeg tror ikke jeg ville følt meg "truet" av en veldig sporty dame, men jeg ville tro jeg ville tenkt at vi kanskje ikke hadde så mye til felles? Hadde jeg vært ekstremt sporty, så tror jeg at jeg ville prøvd å finne en dame som delte den egesnkapen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg føler vel i det store og det hele at det er relativt få menn der ute som føler seg truet av kvinner i datingsammenheng. Stort sett er det helt andre ting som sørger for at man ikke er interessert. Du skriver jo også at mindre sporty menn ikke ser ut til å føle seg truet, så der brister jo den logikken. Men du virker jo å ha et veldig konkurranseinnstinkt. Det kan jeg se for meg kan bli veldig slitsomt i lengden.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig er jeg bare en gjennomsnittlig sporty mann. Jeg tror ikke jeg ville følt meg "truet" av en veldig sporty dame, men jeg ville tro jeg ville tenkt at vi kanskje ikke hadde så mye til felles? Hadde jeg vært ekstremt sporty, så tror jeg at jeg ville prøvd å finne en dame som delte den egesnkapen.

Dette. I tillegg er nok også TS sin målgruppe ganske liten, hvis du bare ser etter partner på ditt nivå eller høyere.

Jeg er også ganske sporty av meg, men hadde en eks som var litt sånn som deg TS. Må ærlig innrømme at jeg etter hvert ble litt lei av å bruke all ferie og fritid på å jage fjelltopper, jeg liker å gjøre andre ting også.

Anonymkode: 880c0...bd6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som en selvopptatt fyr, du. Du er opptatt av å selv være i svært god form, ergo anerkjenner du viktigheten av å ta vare på helsa si. Men om dama di er i dårlig form, noe man jo gradvis blir når man "Ikke kunne brydd seg mindre om trening", det kunne du ikke brydd deg mindre om. 

Kanskje greit å ha ei som holder hus og hjem ved like, og bruker all tida og kreftene sine på å følge opp eventuelle fremtidige barn. Sånn at far kan dyrke seg selv og helsa si. 

Skrevet
SmuleSMitt skrev (2 minutter siden):

Høres ut som en selvopptatt fyr, du. Du er opptatt av å selv være i svært god form, ergo anerkjenner du viktigheten av å ta vare på helsa si. Men om dama di er i dårlig form, noe man jo gradvis blir når man "Ikke kunne brydd seg mindre om trening", det kunne du ikke brydd deg mindre om. 

Kanskje greit å ha ei som holder hus og hjem ved like, og bruker all tida og kreftene sine på å følge opp eventuelle fremtidige barn. Sånn at far kan dyrke seg selv og helsa si. 

Synes dette var litt kortslutning da. Hvis dama ikke finnes interessert i trening, så er det vel hennes sak og ikke hans ansvar å dra henne med?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha.. ingen føler seg truet av en kvinne som går fort på ski, det er helt andre årsaker her.

Du virker jo å se litt ned på de fleste menn som ikke bra nok for deg også, som noen du må slå - kanskje det er det?

Men sånn generelt så er det ikke sånn at like alltid tiltrekker like, jeg er ikke spesielt trent og har vært sammen med en treningsnarkoman, han foretrakk kvinner som var "myke" og likte ikke treningsdamer. 

Anonymkode: 51ac8...06c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
SmuleSMitt skrev (21 minutter siden):

Det er interessant hvordan personangrep og "analyser" basert på mangelfull informasjon ofte virker å si mer om avsender enn mottager ;)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nåja, hadde det vært greit om hun var 50 kg overvektig?

Anonymkode: a498e...964

Skrevet
SmuleSMitt skrev (40 minutter siden):

Du er inne på noe der. Mange menn liker best damer som kan ta seg av barn, hus og hjem, mens de selv kan dyrke egne interesser! Når sånne menn møter damer som er like som dem selv, blir alt feil. Hvem skal da være den jordnære omsorgspersonen som tar seg av hjemmet. Han? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er inne på noe der. Mange menn liker best damer som kan ta seg av barn, hus og hjem, mens de selv kan dyrke egne interesser! Når sånne menn møter damer som er like som dem selv, blir alt feil. Hvem skal da være den jordnære omsorgspersonen som tar seg av hjemmet. Han? 

Selv om dette nok er litt misforstått er det et interessant poeng: Hva ønsker en og hva har en å tilby? Om en ønsker det samme som mange "konkurrenter" ønsker og tilbyr noe som i mindre grad etterspørres får en kanskje en dårlig markedsposisjon. Også om en tilbyr det samme en etterspør så lenge etterspørselen fra de en selv ønsker er liten. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...