Gå til innhold

Utseende har alt å si? Eller tar jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker en fyr, men utseende er til hinder. Hva enn han gjør eller hvor snill han er, er jeg bare mistenksom. Kjent han i flere år. Lar han liksom ikke komme innpå meg. Føler at det er noe som ikke stemmer.

i annen tilfelle kan jeg stole fult på menn jeg ikke kjenner pga de ser sånn eller sånn ut

er det slik med dere også?

Anonymkode: 20703...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker en fyr, men utseende er til hinder. Hva enn han gjør eller hvor snill han er, er jeg bare mistenksom. Kjent han i flere år. Lar han liksom ikke komme innpå meg. Føler at det er noe som ikke stemmer.

i annen tilfelle kan jeg stole fult på menn jeg ikke kjenner pga de ser sånn eller sånn ut

At jeg kun stoler på visuelt pene mennesker? Nei det er absurd. Jeg baserer min tillit til mennesker på hva de sier og hvordan de oppfører seg.

• Liker 6
Skrevet

Tror ikke jeg skjønner helt? Det kan vel ikke være bare utseende som gjør at du ikke stoler på ham?

Nei, utseende avgjør ikke om jeg stoler på ham eller ikke. Det er adferd over tid.

• Liker 4
Skrevet

Hva er det med utseendet hans som gjør at du ikke stoler på ham; fippskjegg, små, plirende øyne, spiss hake og nese, barbert skalle, eller hva?

Anonymkode: 2c952...eca

Skrevet

Mener du at du syns han er for kjekk for deg? Altså, hvis magefølelsen din sier at du ikke burde stole på ham, så hadde jeg stolt på den gitt...

Anonymkode: 020b4...f73

Skrevet

Hvis du har en magefølelse på at noe ikke stemmer, så hør på den. Men vil tro det er mer små tegn som du ubevisst legger merke til. 

Anonymkode: 42033...9a3

Skrevet

Hei. Ja, har jo selv merket at det finnes jo folk som ser ut som om man kan stole på dem (og omvendt). Så DET er nok ikke bare deg. :) Men. Om du har kjent en kar i flere år - uten at han har GJORT noe som gjør at du ikke stoler på ham, men du bare ikke klarer det på grunn av hvordan han ser ut så høres jo det ganske voldsomt ut. Kan ikke si at jeg har opplevd noe sånt selv. :)

Skrevet

Hva er det med hans utseende som hindrer deg?

For meg har selvsagt utseende betydning. Men er ikke nødvendigvis den kjekkeste mannen. Men det kan være smilet, et blikk osv. Lander nok ned til hvordan det får meg til å føle. Er en kombinasjon av flere ting, men bare et pent ytre alene spiller ingen rolle.

Anonymkode: 409e3...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det med hans utseende som hindrer deg?

For meg har selvsagt utseende betydning. Men er ikke nødvendigvis den kjekkeste mannen. Men det kan være smilet, et blikk osv. Lander nok ned til hvordan det får meg til å føle. Er en kombinasjon av flere ting, men bare et pent ytre alene spiller ingen rolle.

For om du stoler på en person eller ikke? Fortell mer! En smilende kjekkas av en selgertype, stoler jeg gjerne mindre på, så jeg er vel muligens dømmende jeg også …

Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

For om du stoler på en person eller ikke? Fortell mer! En smilende kjekkas av en selgertype, stoler jeg gjerne mindre på, så jeg er vel muligens dømmende jeg også …

Nei, ikke nødvendigvis en smilende kjekkas av en selgertype. Men min opplevelse av at smilet og glimtet i øynene er ekte.  Men det kommer selvsagt ikke nødvendigvis med en gang.

Generelt tror jeg godt om mennesker, men en mann som lirer av seg all verdens med vakre kompliment mens han smiler så fint hadde jeg ikke "tatt så veldig til meg". Jeg kunne gjerne blitt til "samme type tilbake", vel vitende at dette nå bare er tull.

Jeg faller sjelden for så mye floskler uansett om det er ekte eller ikke.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, ikke nødvendigvis en smilende kjekkas av en selgertype. Men min opplevelse av at smilet og glimtet i øynene er ekte.  Men det kommer selvsagt ikke nødvendigvis med en gang.

Generelt tror jeg godt om mennesker, men en mann som lirer av seg all verdens med vakre kompliment mens han smiler så fint hadde jeg ikke "tatt så veldig til meg". Jeg kunne gjerne blitt til "samme type tilbake", vel vitende at dette nå bare er tull.

Jeg faller sjelden for så mye floskler uansett om det er ekte eller ikke.

Jeg er litt usikker på om tråden handler om utseende har noe å si om man stoler på et menneske eller om man vil ligge med et pent menneske. Det er to helt ulike spørsmål.

Endret av Helene1982
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som andre skriver, hva er det med utseendet til vedkommende som gjør at du blir mistenksom? Er han for pen? For glatt? For lite pen? Er det et eller annet med utseendet som gjør at du synes han ser ut som en løgner/manipulator? Og er det virkelig utseendet du reagerer på og ikke kroppsspråk?

Anonymkode: 90696...f8e

• Liker 1
Skrevet

Tja skjønner ikke helt hva du mener men kan nok dømme folk på utseende, tenke at de er sleipe, players osv 

Noen ganger stemmer det men man må ta seg tid til å bli kjent med hvem folk egentlig er og ikke dømme de pga utseendet 

Anonymkode: 0a7fc...75a

Skrevet

Jeg kan tenke at en "fotomodell-ish" mann er overfladisk. Eller at en med "skurkete" utseende er "slem". Men om det er noen jeg kjenner, så kan dårlig oppførsel få meg til å synes han blir styggere. Ekkel... Eller én som er snill kan for meg bli penere fordi godheten "skinner igjennom"

Anonymkode: c2e4e...7cc

• Liker 2
Skrevet

Utseende betyr nok noe hos enkelte 

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Utseende betyr nok noe hos enkelte 

for om du stoler på dem eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...