AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Mannen min og jeg sover ikke sammen. Han har tinnitus og må ha lyder om natten, og jeg må ha det stille. Det skal egentlig være 4 soverom i huset, men ett er fortsatt bare loft. Vi skal lage det til rom etterhvert når vi har råd til det. Vi har en felles snart toåring, og jeg har delt omsorg for en tenåring, som har hvert sine egne rom. Og mannen min har det største rommet med pc og seng, og han lever som en ungdom med privatliv og spilling når han kommer fra jobb, og privatliv når han sover. Jeg har sengen ved rommene til barna, og får ikke ro før alle i huset sover, for jeg er så var. Og ørepropper er umulig da jeg må stå opp med lille. Det føles helt forferdelig at jeg aldri får privatliv, da tenåringen selvfølgelig må få gå ut og inn av rommet sitt som vil, og alt som følger med at man sover i en gang. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette før vi har råd til det siste rommet. Noen forslag? Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Jeg forstår litt hvordan du har det. Jeg er redd du må lære deg til å tåle situasjonen, rett og slett jobbe med psyken. F.eks ikke tenk at du har de og de problemene nå, men at det er bra at du har mennesker sammen med deg som lager lyder. Tenk om du ikke hadde noen? Det er vanskelig, men du må bare prøve. Privatliv må du forlange. Kan du forlange en time på badet hver kveld? Stelle godt med deg selv og høre litt musikk? Kan du bruke loftet litt? Les, lytt til musikk, gjøre yoga, hva du enn liker? Kan du møblere det litt? Med en madrass, noen puter og et pledd? Jeg tror du må se deg om i huset og se hvilke muligheter det har for deg. Vi var to, begge på aap, på 40 kvadrat, under pandemien. Jeg måtte jobbe MYE med meg selv. Jeg gikk ut, og laget meg et sted i skogen jeg kunne trene og kose meg. Litt rart, men det ble en helt unik opplevelse, oppleve årstidene slik. Så se deg i rundt. Finn et sted som er ditt. Inne eller ute. Anonymkode: 9ac25...644 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Du har tre barn i hus og sover selv på gangen, fantastisk. Jeg har også tinnitus, men det har aldri vært et alternativt å sette partneren min på gangen mens jeg lager gaming og party room av soverommet! Sa får mannen din prøve andre metoder mens dere får til loftet. Anonymkode: a0648...03a 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Takk for fint svar😃 ja jeg må huske hvor bra jeg egentlig har det, og når vår og sommer kommer tilbake så har jeg heldigvis mulighet å være i hagen i fred og ro. Takk og lov for at man kan låse baderomsdøren😉 Anonymkode: e7b40...6ec
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Bytte på hvor man sover. Si til mannen at nå er det din tur å få sove i fred. 5
Godtepåse Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har tre barn i hus og sover selv på gangen, fantastisk. Jeg har også tinnitus, men det har aldri vært et alternativt å sette partneren min på gangen mens jeg lager gaming og party room av soverommet! Sa får mannen din prøve andre metoder mens dere får til loftet. Anonymkode: a0648...03a Han er rimelig privilegert, han jeg er gift med, det er det jeg sier til han😆😅
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Blizz1 skrev (1 minutt siden): Bytte på hvor man sover. Si til mannen at nå er det din tur å få sove i fred. Han har rigget seg til så det er sånn tinnitus-vennlig på rommet der hele tiden😅 da ville ikke jeg ha fått sove uten å skru av strømmen😂 Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Han må ha lyder når han sover, og du er den som ligger i gangen der all trafikk og lyder er? Fantastisk at du har godtatt dette! Anonymkode: 2eae3...b26 1
Hensatt Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han har rigget seg til så det er sånn tinnitus-vennlig på rommet der hele tiden😅 da ville ikke jeg ha fått sove uten å skru av strømmen😂 Anonymkode: e7b40...6ec Når du har rommet, skrur du av alt som støyer. Da er det din støyfrie sone. 2
NiceOrNothing Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min og jeg sover ikke sammen. Han har tinnitus og må ha lyder om natten, og jeg må ha det stille. Det skal egentlig være 4 soverom i huset, men ett er fortsatt bare loft. Vi skal lage det til rom etterhvert når vi har råd til det. Vi har en felles snart toåring, og jeg har delt omsorg for en tenåring, som har hvert sine egne rom. Og mannen min har det største rommet med pc og seng, og han lever som en ungdom med privatliv og spilling når han kommer fra jobb, og privatliv når han sover. Jeg har sengen ved rommene til barna, og får ikke ro før alle i huset sover, for jeg er så var. Og ørepropper er umulig da jeg må stå opp med lille. Det føles helt forferdelig at jeg aldri får privatliv, da tenåringen selvfølgelig må få gå ut og inn av rommet sitt som vil, og alt som følger med at man sover i en gang. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette før vi har råd til det siste rommet. Noen forslag? Anonymkode: e7b40...6ec Du høres jo ut som du er «hunden « i familien . Hvis du er var for lyder , å han trenger lyder , krev å bytt plass . Ikke tren deg selv opp til å bli mer underdanig . 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Han har rigget seg til så det er sånn tinnitus-vennlig på rommet der hele tiden😅 da ville ikke jeg ha fått sove uten å skru av strømmen😂 Anonymkode: e7b40...6ec Dette gir jo ingen mening. Du trenger ro, ergo behøver du rommet - gangen har mye lyder, ergo passer det han best! Si at dette ikke fungerer. Spør han om forslag til hva som kan endres, lytt til han og foreslå at dere bytter rom. Vær bare veldig klar på at dette ikke fungerer for deg overhodet. If you have to choose in a marriage between being good and being happy, then do what you need to be happy, not to be good. Men stay with happy women, not good women." Anonymkode: b671b...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han må ha lyder når han sover, og du er den som ligger i gangen der all trafikk og lyder er? Fantastisk at du har godtatt dette! Anonymkode: 2eae3...b26 Det er sånn det har blitt. Det er ikke sånn uten videre at jeg har godtatt det, men det er det kopromisset vi har gjort. Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sånn det har blitt. Det er ikke sånn uten videre at jeg har godtatt det, men det er det kopromisset vi har gjort. Anonymkode: e7b40...6ec Ikke vi, du. Eventuelt kan ikke dette kalles kompromiss en gang, du har jo ikke vunnet annet enn at du har hva, tak over hodet? Får være inne? Anonymkode: a0648...03a 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette gir jo ingen mening. Du trenger ro, ergo behøver du rommet - gangen har mye lyder, ergo passer det han best! Si at dette ikke fungerer. Spør han om forslag til hva som kan endres, lytt til han og foreslå at dere bytter rom. Vær bare veldig klar på at dette ikke fungerer for deg overhodet. If you have to choose in a marriage between being good and being happy, then do what you need to be happy, not to be good. Men stay with happy women, not good women." Anonymkode: b671b...ad1 Det blir jeg som får det nye soverommet og badet, når det omsider blir bygget. Det skulle vært gjort i år, men det blir nok ikke før neste året. Jeg har det i bunn og grunn veldig godt, om ikke helt ideelt akkurat nå😅 Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vi, du. Eventuelt kan ikke dette kalles kompromiss en gang, du har jo ikke vunnet annet enn at du har hva, tak over hodet? Får være inne? Anonymkode: a0648...03a Nei, jeg har øynene mine på rommet og badet jeg får når det kommer😆 men jeg er glad vi slipper å sove ute, det er fint🫠 Anonymkode: e7b40...6ec
Nymerïa Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er sånn det har blitt. Det er ikke sånn uten videre at jeg har godtatt det, men det er det kopromisset vi har gjort. Anonymkode: e7b40...6ec Det der er ikke et kompromiss. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 NiceOrNothing skrev (15 minutter siden): Du høres jo ut som du er «hunden « i familien . Hvis du er var for lyder , å han trenger lyder , krev å bytt plass . Ikke tren deg selv opp til å bli mer underdanig . Åjåj så jeg er bikkje nå? Finnes ikke et kua bein i denne kroppen🤣 Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg har øynene mine på rommet og badet jeg får når det kommer😆 men jeg er glad vi slipper å sove ute, det er fint🫠 Anonymkode: e7b40...6ec Men du sier jo selv at det ikke har vært gjort på mange år med det rommet og badet, og ikke er det KONKRETE planer for å gjøre noe heller, bare løst snakk om kanskje neste år. Og om dette fungerer for deg og du trives, hva vil du med tråden? Jeg tror ikke du trives. Anonymkode: a0648...03a 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Det der er ikke et kompromiss. Det er ikke alt jeg skriver, og det er et kompromiss. Anonymkode: e7b40...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke alt jeg skriver, og det er et kompromiss. Anonymkode: e7b40...6ec Hva er din vinn del? Hva får du i dette kompromisset? Anonymkode: a0648...03a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå