Egenskap Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Det er merkverdig om mennesker i Norge ikke stemmer FrP som gir fantastiske utsikter med dem i regjering. Hvem sier nei til 7-8 kr lavere beløp for fossilt drivstoff? Halvering av matmoms? 3 1
Møl Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Noen av oss liker et sosialt sikkerhetsnett med gratis nødvendige helsetjenester og sykepenger hvis vi blir syke. Og annerkjenneer at selv om vi er friske nå kan ting skje senere. 16 1 8
Gjest vilkåret Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Folk som trekker til frp liker nok dessverre enkle sannheter og ønsker et samfunn som er bedre for dem selv som individ, og bryr seg ikke nødvendigvis om andre i samfunnet, eller konsekvensene politikken deres har for andre. Ja, de lokker med noen greier som lavere drivstoff, men de har en relativt egoistisk politikk som ikke vil gjøre samfunnet i sin helhet et bedre sted å leve i. Jeg vil heller ha et samfunn som er bedre for flere, selv om det skulle gå på bekostning av meg selv (så frem jeg fortsatt kan leve et bra liv, selvsagt). Dvs jeg kunne for eks betalt høyere skatt selv om det gav meg mindre penger å bruke, så lenge jeg fortsatt har råd å dekke behovene mine
Entern Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Problemet er at i praksis dilter FrP etter Høyre. 8
Egenskap Skrevet 26. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2022 Entern skrev (20 minutter siden): Problemet er at i praksis dilter FrP etter Høyre. På ingen måter når FrP ikke taklet å være i regjering med Høyre. FrP spenger mange fjell for at de skal endelig få klarsignal til å lede landet der mennesker vil være tilstede i. Ved dagens regjering har vi aldri sett så mange utflytninger til Sveits bl.a. Det er en grunn at rike mennesker ikke ønsker å være delaktig lengre ved å registrert bosatt i Norge. Varsellampene burde gått for lenge siden. 2
PeeWee Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Egenskap skrev (1 time siden): Ved dagens regjering har vi aldri sett så mange utflytninger til Sveits bl.a. Der burde egentlig EU gå sammen, angripe Sveits, annektere det og dele landet mellom Frankrike, Tyskland og Italia. I samme slengen kan man fjerne plagsomme ministater som Monaco og Luxenbourg fra kartet.
Drizzt Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 vilkåret skrev (2 timer siden): Folk som trekker til frp liker nok dessverre enkle sannheter og ønsker et samfunn som er bedre for dem selv som individ, og bryr seg ikke nødvendigvis om andre i samfunnet, eller konsekvensene politikken deres har for andre. Så de som ønsker 7-8kr billigere drivstoff tenker kun på seg selv og ikke på de andre bilistene som også får 7-8kr billigere drivstoff? Konsekvensene av å ha 7-8kr billigere drivstoff for de som er helt avhengige av bilen og ikke har råd å kjøpe elbil eller bor et sted hvor elbil er svært upraktisk - de konsekvensene er dårlige altså? Eller dette med 50 øre fastpris på strøm - de som vil det tenker kun på seg selv som individ og ikke på alle andre fattige som sliter med å betale strømregningen eller har en strømregning som jafser store deler av inntekten selv om de fryser og sparer på strøm? Det er noe veldig feil i logikken din her og jeg tror du ser det selv. 4 1
Drizzt Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Møl skrev (4 timer siden): Noen av oss liker et sosialt sikkerhetsnett med gratis nødvendige helsetjenester og sykepenger hvis vi blir syke. Og annerkjenneer at selv om vi er friske nå kan ting skje senere. Jeg er ganske sikker på at Frp-velgerne også vil ha tilgang til nødvendige helsetjenester og sykepenger hvis de blir syke. Så det er ikke noen av dere, men alle. Bare at veldig mange vil ikke sulte og fryse ihjel hver dag for å ha hypotetisk tilgang til gratis helsetjenester hvis de en gang i fremtiden trenger det. 6
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Drizzt skrev (3 minutter siden): Så de som ønsker 7-8kr billigere drivstoff tenker kun på seg selv og ikke på de andre bilistene som også får 7-8kr billigere drivstoff? Konsekvensene av å ha 7-8kr billigere drivstoff for de som er helt avhengige av bilen og ikke har råd å kjøpe elbil eller bor et sted hvor elbil er svært upraktisk - de konsekvensene er dårlige altså? Eller dette med 50 øre fastpris på strøm - de som vil det tenker kun på seg selv som individ og ikke på alle andre fattige som sliter med å betale strømregningen eller har en strømregning som jafser store deler av inntekten selv om de fryser og sparer på strøm? Det er noe veldig feil i logikken din her og jeg tror du ser det selv. Ikke meg du siterer, men ja, de tenker kun på seg selv.
Vera Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Fordi livet består av så uendelig mye mer enn drivstoff og mat? FrP er ikke det eneste partiet som vil senke prisen på de 2 tingene du nevner..så da går min stemme til det partiet som vil senke prisene på nevnte ting OG lage et godt fellesskap..hvilke parti det blir gjenstår å se..men FrP blir det aldri. 5 4
Drizzt Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Ikke meg du siterer, men ja, de tenker kun på seg selv. De tenker nok på deg og meg også. 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): De tenker nok på deg og meg også. Nei, det gjør de ikke i det hele tatt.
Drizzt Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Nei, det gjør de ikke i det hele tatt. OK, jeg kan ikke argumentere mot noen som kjenner personlig alle Frp-velgerne. 1 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): OK, jeg kan ikke argumentere mot noen som kjenner personlig alle Frp-velgerne. Ok.
Gjest Anonyme-meg Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (12 minutter siden): Ikke meg du siterer, men ja, de tenker kun på seg selv. Som Frp velger har jeg ikke fått med meg det. Men kanskje jeg skal begynne med da. Siden jeg hadde planer om å hjelpe noen til jul. Men da kan jeg jo slippe det da å heller ha pengene for meg selv..
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Anonyme-meg skrev (15 minutter siden): Som Frp velger har jeg ikke fått med meg det. Men kanskje jeg skal begynne med da. Siden jeg hadde planer om å hjelpe noen til jul. Men da kan jeg jo slippe det da å heller ha pengene for meg selv.. Ok.
kat-e Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 Jeg må si at skuffelsen over AP og SP er stor, begge er globalistiske, opptatt av seminar og forpliktelser. AP har nok egentlig lyst til å gi bort enda mer styringsrett til Eu og FN. De er mer opptatt av at klimaendring ( heter ikke global oppvarming lenger fordi det er usikkert om kloden blir varmere ) Høyre blir sett på som et alternativ, selv om de er veldig like AP. Frp kunne ha tjent mange velgere, men kan Frp fortelle meg om de er for eller i mot Eu? Kan de kjempe for at de uten gyldig opphold må forlate landet, slik den nye regjeringen i Sverige mener? Kan Frp si nei til stygge vindmøler? 2 1
Vera Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Anonyme-meg skrev (18 minutter siden): Som Frp velger har jeg ikke fått med meg det. Men kanskje jeg skal begynne med da. Siden jeg hadde planer om å hjelpe noen til jul. Men da kan jeg jo slippe det da å heller ha pengene for meg selv.. Som FrP-velger, Høyre-velger, Venstre-velger, KrF-velger og andre borgerlige-velgere, har man jo bidratt til at folk må ha hjelp til jul..litt komisk når de som har bidratt til at folk lever under fattigdomsgrensen her til lands - er de samme som skryter over hvor mye de hjelper de som trenger hjelp. Hadde det ikke vært bedre med et samfunn hvor folk ikke var avhengige av almisser? Og ser du ikke selv hvor toskete det tar seg ut å vifte med hjelpen foran øynene til folk som trenger den - slik du her gjør? «Kanskje jeg gidder å hjelpe, kanskje ikke». 7 1
Lenelarsen Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 FRP kan ikke gjøre noe for oss. Vi trenger en helt ny endring i samfunnet, en revolusjon. Men det kan du bare glemme. Blir samme surra eller enda verre. 6 1
Chomsky89 Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 Alltid syntes det blir litt vel mye kognitiv dissonans med FRP(og en god del av deres velgere) FRP har en lang historikk med å støtte ting som fører til høyere drivstoffpriser og flere asylsøkere. FRP vil ikke ha asylsøkere hit, en betydelig andel har kommet hit som følge av kriger de støttet. FRP var det eneste partiet som offentlig støttet krigen i IRAK, så klager de og deres velgere når bensinprisen senere gikk kraftig opp. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå