AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Hei Her jeg bor et det to gatelys som ikke virker. Den ene har ikke virket på over to år og den andre sloknet på onsdag. Det hjelper ikke å ringe komunen for de sier at det er ikke deres problem. Vi har visstnok noen her som er ansvarlig for boligfeltet men jeg aner ikke hvem det er og den personen bryr seg heller ikke tenker jeg, siden det ene gatelyset ikke har virket på over to år. Jeg synes det er så uhyggelig når det er mørkt og jeg skal ut med hunden, det er veldig mørkt der hvor de lysene ikke virker. Mine venner som kommer på besøk synes også det er uhyggelig og ser ikke koselig ut når det er noen lys som ikke virker. Lurer på hva som har skjedd. Det ser lite koselig ut når flere gatelys i et boligfelt ikke virker. Kan dere vær så snill komme med råd til meg om hvor jeg kan henvende meg? Hvordan skal jeg gå frem? Jeg blir evig takknemlig. Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 I min min kommune er det kraftleverandøren som drifter gatelysene og de har et kart på sin nettside hvor man kan melde feil. Kommunen lenker også til denne feilmeldingstjensten på sin nettside. Anonymkode: d6715...bf1 4 1
tangent Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Henvend deg til styret eller vaktmester. Spør naboer om de vet hvor du kan henvende deg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I min min kommune er det kraftleverandøren som drifter gatelysene og de har et kart på sin nettside hvor man kan melde feil. Kommunen lenker også til denne feilmeldingstjensten på sin nettside. Anonymkode: d6715...bf1 Jeg har gjort dette også men det har ikke hjulpet. Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Kommunen bør jo i det minste vite hvem som drifter gatelysene der. Jeg jobber i kommunalt servicetorg, og dette er blant mange ting vi hjelper innbyggerne med. På våre hjemmesider linkes det til nettside hvor man melder feil på gatelys direkte til de som drifter dem. Fatter ikke at de fraskriver seg ansvar for dette. Om de ikke hsr det direkte ansvaret for at gatelysene fungerer, så har de jo ansvar for å sørge for at du får vite hvem som er rette instans, så de får beskjed om det. Har du fått snakke med andre enn de på sentralbordet når du har ringt? Anonymkode: 28953...341 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har gjort dette også men det har ikke hjulpet. Anonymkode: 811c2...98d Fortsett å gjøre det. Legg gjerne inn mange meldinger med fiktive navn. Og tips avisa. Anonymkode: 3a379...683 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommunen bør jo i det minste vite hvem som drifter gatelysene der. Jeg jobber i kommunalt servicetorg, og dette er blant mange ting vi hjelper innbyggerne med. På våre hjemmesider linkes det til nettside hvor man melder feil på gatelys direkte til de som drifter dem. Fatter ikke at de fraskriver seg ansvar for dette. Om de ikke hsr det direkte ansvaret for at gatelysene fungerer, så har de jo ansvar for å sørge for at du får vite hvem som er rette instans, så de får beskjed om det. Har du fått snakke med andre enn de på sentralbordet når du har ringt? Anonymkode: 28953...341 Den gangen jeg var i kontakt med kommunen så har jeg blitt henvist til en mann som har greie på dette men han også fikk jeg klar beskjed av de ikke har noe med det å gjøre. Jeg fikk beskjed at jeg må kontakte den som er ansvarlig for vårt nabolag. Vi betaler hvert år 400kr for dette boligfeltet men ingen bryr seg om at gatelys ikke virker. Det ene lyset har ikke virket på over to år og jeg går aldri der fordi jeg synes det er utrivelig. Jeg blir rett og slett forbannet. ts Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fortsett å gjøre det. Legg gjerne inn mange meldinger med fiktive navn. Og tips avisa. Anonymkode: 3a379...683 Jeg har faktisk gjort det nå så tusen takk for ditt tips. ts Anonymkode: 811c2...98d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Den gangen jeg var i kontakt med kommunen så har jeg blitt henvist til en mann som har greie på dette men han også fikk jeg klar beskjed av de ikke har noe med det å gjøre. Jeg fikk beskjed at jeg må kontakte den som er ansvarlig for vårt nabolag. Vi betaler hvert år 400kr for dette boligfeltet men ingen bryr seg om at gatelys ikke virker. Det ene lyset har ikke virket på over to år og jeg går aldri der fordi jeg synes det er utrivelig. Jeg blir rett og slett forbannet. ts Anonymkode: 811c2...98d Og den som er ansvarlig for ditt nabolag driter i det? Da er det lokalavisa neste. Du kan forlange å være anonym hvis du kvier deg for å stå fram med navn. Anonymkode: 28953...341 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og den som er ansvarlig for ditt nabolag driter i det? Da er det lokalavisa neste. Du kan forlange å være anonym hvis du kvier deg for å stå fram med navn. Anonymkode: 28953...341 Tydeligvis. Det er ikke bare lysene. Foran søppelbøttene (som er felles) så står det skilt at det er forbudt å parkere foran, men det er en person som parkerer jobb bilen sin der, lastebil etc. Noen råkjører også i feltet her, selv om det ikke er lov. Jeg har aldri kontaktet lokalavisa, så vet ikke hvordan jeg går frem og om det er interessert for dem. Ts Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis. Det er ikke bare lysene. Foran søppelbøttene (som er felles) så står det skilt at det er forbudt å parkere foran, men det er en person som parkerer jobb bilen sin der, lastebil etc. Noen råkjører også i feltet her, selv om det ikke er lov. Jeg har aldri kontaktet lokalavisa, så vet ikke hvordan jeg går frem og om det er interessert for dem. Ts Anonymkode: 811c2...98d Det er ikke verre enn å sende en epost til lokalavisa. Hva slags organisering er det der du bor? Borettslag? Sameie? Grendelag? Velforening? Anonymkode: 28953...341
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke verre enn å sende en epost til lokalavisa. Hva slags organisering er det der du bor? Borettslag? Sameie? Grendelag? Velforening? Anonymkode: 28953...341 Velforening vil jeg tro. Snakket med en i dag som skulle ta det opp til uken, så får vi se. Og han også sa at kommunen er noe drit, de gjør ingenting. Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Velforening vil jeg tro. Snakket med en i dag som skulle ta det opp til uken, så får vi se. Og han også sa at kommunen er noe drit, de gjør ingenting. Anonymkode: 811c2...98d Hva mener du egentlig kommunen skal gjøre med noe som er velets eiendom og ansvar? Anonymkode: 9ec5f...f41
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Velforening vil jeg tro. Snakket med en i dag som skulle ta det opp til uken, så får vi se. Og han også sa at kommunen er noe drit, de gjør ingenting. Anonymkode: 811c2...98d Hvis det er et privat område, med privat belysning, så er det jo strengt tatt ikke noe kommunen kan gjøre noe med. Hvis det er en velforening skal de ha et styre, det skal holdes styremøter og årsmøter, og man skal som beboer og velmedlem kunne fremme saker. Deter nok veien å gå. Få gjerne med deg flere av velmedlemmene og henvend dere skriftlig til styret og forlang et svar. Anonymkode: 28953...341
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #15 Skrevet 6. desember 2022 Lyset virker fortsatt ikke og jeg vet virkelig ikke mer, hvilken vei skal man gå da når ingen bryr seg? Jeg synes det er skummelt å gå i gata når flere lysstolper ikke virker. Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #16 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lyset virker fortsatt ikke og jeg vet virkelig ikke mer, hvilken vei skal man gå da når ingen bryr seg? Jeg synes det er skummelt å gå i gata når flere lysstolper ikke virker. Anonymkode: 811c2...98d https://www.fiksgatami.no/ her klaget naboen inn en sak, og da ordnet kommunen endelig opp og fikset ett hull i veien vår. Anonymkode: 4f562...14a 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.fiksgatami.no/ her klaget naboen inn en sak, og da ordnet kommunen endelig opp og fikset ett hull i veien vår. Anonymkode: 4f562...14a Men kommunen bryr ikke seg om dette, da dette ikke er deres problem. Anonymkode: 811c2...98d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #18 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 18.22): Men kommunen bryr ikke seg om dette, da dette ikke er deres problem. Anonymkode: 811c2...98d Men har du snakket med noen i velforeningen? Henvendt deg skriftlig? Styret har styremøter, og de skal ta opp saker fremmet av velmedlemmer. Anonymkode: 28953...341 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men har du snakket med noen i velforeningen? Henvendt deg skriftlig? Styret har styremøter, og de skal ta opp saker fremmet av velmedlemmer. Anonymkode: 28953...341 det er vel ikke alle områder som har noe sånn vel? Anonymkode: eaf96...de2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 Du sier du betaler 400kr/år ‘for dette boligfeltet’, og da henvender du deg til mottaker av disse pengene. Og, det er ikke slik at alt blir fiksa på dagen selv om du melder inn en sak. Kanskje har ‘boligfeltet’ nettopp hatt styremøte, og da kan det ra en mnd eller to før neste møte, hvor din henvendelse da står på sakslista. Og så må det bestilles noen som kan fikse det - og ingen står klar til å rykke ut på dagen for et gatelys. Ta med deg lommelykt/hodelykt igjennom de mørke partiene (det blir jo ikke lange avstander det er snakk om uansett) Anonymkode: f54ff...78b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå