Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er gravid i ca 6.uke. Eller er jeg det? Jeg syns tidslinjen på denne graviditeten er så rar,og får det ikke til å stemme.Må legge til at jeg sluttet på p-sprøyten for ett år siden,og hatt uregelmessige menstruasjoner.Jeg hadde sist mensen 13.-18.oktober.Jeg blødde da veldig mye og hadde ekstreme menssmerter.Klarte ikke ha på meg bukser eller noe som stramte, da det gjorde så vondt i magen. Dagene gikk og jeg fikk VELDIG symptomer på eggløsning. Jeg tok en eggløsningstest den 24.oktober og eggløsningstesten var positiv.Jeg og samboeren min prøvde da, og allerede 3.november testet jeg positivt på graviditet. Samme uken var jeg fryktelig kvalm i ca 3 dager, all mat smakte veldig mye og jeg hadde en jernlukt i nesen. Men etter disse 3 dagene forsvant alle symptomer. Jeg har hatt ømme pupper frem til nå, men det har avtatt. Jeg har også vært bittelitt kvalm innimellom og noen mensliknendesmerter innimellom. Ellers ingen symptomer.Jeg har vært redd for at sist gang jeg hadde mensen egentlig var en spontanabort da jeg hadde så sykt vondt, og at HcG-hormonet fortsatt har hengt igjen i kroppen og gitt utslag på graviditetstester. Jeg har dog tatt digitale tester hvor ukene har økt. Først stod det Gravid 1-2, så 2-3 og forrige uke sto det 3+. Jeg har vært hos legen for å drøfte problematikken, men har kun fått beskjed om at ingenting gjøres før uke 8. Graviditeten min ble ikke en gang bekreftet hos lege. Noen som har opplevd noe liknende eller som syns denne tidslinjen «makes sense»?

Har ikke turt å glede meg over å være gravid da dette gjør meg så usikker..

Anonymkode: 8f00c...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres da gravid ut. Du kan evt bestille deg en time til ultralyd, vent et par uker så bør det være tydelig. 

Anonymkode: 294e3...f8c

Skrevet

Kan også hende symptomene ikke kommer før litt senere, kvalmen var litt av og på i starten her, før den traff meg som en vegg i uke 6-7 en gang. Slapp av og nyt det

Anonymkode: 21d5c...d66

Skrevet

Får man ny eggløsning (ser du hadde positiv eggløsningstest), så skal «gammelt» Hcg være ute av systet. Jrg hadde en SA i august (i uke 5-6), men gikk ny EL i september, der jeg ble gravid igjen. Symptomer kan komme å gå! Å sjekke Hcg stigning via blodprøver er den mest stabile måten å sjekke at det går riktig vei. Jeg fikk se min bebis 8+0 hos fastlegen. Enkel UL maskin,

Anonymkode: b01bb...d6a

Skrevet

3+ forrige uke stemmer med ca 6 nå. Hva lurer du egentlig på? Alt annet stemmer også med tidsestimatet

Anonymkode: 7fa47...9aa

Skrevet

Så lenge HCG øker, så er du mest sannsynlig gravid nå. Det vil ikke øke etter en SA.

Anonymkode: 451de...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...