Mona26 Skrevet 25. oktober 2016 #41 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg vokser selv. Er litt vondt ja, men ikke krise. Man må øve litt for å få det til. Trikset er å ikke dra rett oppover men innover på en måte ( står i bruksanvisningen) og man må dra fort, ellers funker det ikke her er noen tips som jeg har samlet opp etter ti år med bartevoksing; 1. Ikke peel overleppa like etter voksing 2. Ikke klem kviser på overleppa etter voks 3. Unngå å få voksstripa på leppa. Er vondt når man drar den av 4. Ved mindre du har super hud -ikke voks like før du skal ut på noe. Man kan se ut som en nyribba høne den første timen. 5. Hvis man blir varm og opplever ubehag kjøl området ned. Unngå å gni men trykk noe kaldt inntil. F.eks en kakespade 6. slapp av hvis du skulle drite deg ut og kanskje få noen sår. De forsvinner nokså fort, for min del fungerer drt bra med litt fet og mild krem ( hvis man f.eks trekker voksstripa rett opp kan man rive av litt hud)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #42 Skrevet 25. oktober 2016 Hvis man fjerner de bittesmå dunene samtidig som de som synes så vil (egen erfaring) dunhårene vokse ut igjen sterkere. Jeg synes det er logisk, kroppen er designet for å kompensere ekstra ved skader. Hos meg blir hårene lengre og mørkere, selv om det bare er napping/voksing. Man får ikke mer hår, men flere av hårene blir mer synlige. Når man først har begynt å nappe/vokse må man fortsette. Og så sies det at når man har nappet og vokset i mange nok år blir det mindre til slutt. Anonymkode: 62eee...b09
Spiteful Skrevet 26. oktober 2016 #43 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Jeg bruker tråd. Det har jeg gjort helt siden 8 klasse siden ''barten'' min var svart og jeg ble mobba for det på barneskolen. De første årene tok mamma det for meg med tråd, men nå har jeg lært det helt selv. Det jeg ikke får av med tråd, tar jeg med pinsett. Har gjort dette så mye at det ikke er noe smertefullt lenger. Husker de første gangene brukte mamma en time fordi jeg drøya og ikke lot henne, nå tar det maks 10 minutter. Et tips for nybegynnere som vokser/bruker tråd på overleppa er å skylle overleppa litt med saltvann, dette skal visst hindre de små nuppene og kvisene som kan komme etter. Endret 26. oktober 2016 av Spiteful
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå