Gå til innhold

Hvor mye verre blir de økonomiske krisetidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy blir renta? Hvor dyr blir oppvarmingen? Hvor dyr blir maten? Hva ser du for deg til sommeren?

Jeg ser for meg rente på 7-8%
Jeg ser for meg dyr strøm, med snitt på over 4 kroner.
Jeg frykter enda dyrere mat, opp med over ti prosent.

Anonymkode: b30d6...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Norge går inn i en økonomisk krise som minst tilsvarer slutten på jappetiden. Det som driver inflasjonen og rentene er strømpriser og drivstoff i all hovedsak. Begge styrt av staten, som gjør fint lite. Ja, ikke styrt av, men de bremser det heller ikke. Verst for næringslivet. 

Anonymkode: 5afa1...741

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det holder seg som nå i noen måneder, eller maks et snaut år. Så normaliserer det seg sånn noenlunde. 

For folk flest er det ingen krise nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er umulig å spå, men man styres gjerne av frykt for at det blir verre.  Mange er allerede på grensen av hva de kan tåle.

Endret av Adobyen
Skrevet

Det er litt vanskelig å konkret spå kva kva framtida bringer. Det vi ser er at det er veldig anspent internasjonalt på fleire kantar. Det er veldig mykje som kan skje, men det er ikkje sikkert at det skjer. Man kan likevel tenkja seg at import uansett kan bli påvirka av ulike situasjoner. Eg ser for meg varemangel, ikkje nødvendigvis veldig alvorlig varemangel.  Inflasjonen er såvidt eg har forstått litt på vei ned i landet, vi vil likevel sjå prisøkning på fleire varer. Eg er ingen økonomi ekspert altså. Renta vil eg tro lander på ca 7 prosent. 

Det blir massekonkurser i enkelte næringer fordi folk ikkje lenger har råd til å bruka pengar på feks kino, teater, ete ute o.s.v. Folk må prioritera mat, renta og uforutsette utgifter. 

Dei som har minst blir meir fattige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...