AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 alle barn går på fotball eller handball. Hvorfor er det slik? Min sønn gikk på karate, fotball og håndball, men alt var kjedelig for han, de måtte stå mye i ro, de måtte vente, treneren var alltid opptatt av ett barn av gangen, og de andre måtte vente. så begynte han på motorcross, første gang han satt seg på en motorsykkel var han 5 år, han ga full gass og hang bak på sykkelen, da lærte han at han ikke kan gi full gass, han må tilpasse fart etter banen, han lærte fort at de større barna har stor fart så han må passe seg, han lærte at tipper han i en sving må han samhandle med alle på banen så de ikke kjører han ned, og de store hjelper han når han faller, når han blir stor vil han hjelpe de små når de faller, ser så mye positivt i den sporten, synd den ikke blir promotert når barn begynner på skolen, det er kun handball og fotball som blir snakket om. sønnen min lever ånde for motorsport, på vinteren går han bare å venter på snøsmelting så han kan kjøre, sommeren bor han på banen Anonymkode: 9691a...40d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): alle barn går på fotball eller handball. Hvorfor er det slik? Min sønn gikk på karate, fotball og håndball, men alt var kjedelig for han, de måtte stå mye i ro, de måtte vente, treneren var alltid opptatt av ett barn av gangen, og de andre måtte vente. så begynte han på motorcross, første gang han satt seg på en motorsykkel var han 5 år, han ga full gass og hang bak på sykkelen, da lærte han at han ikke kan gi full gass, han må tilpasse fart etter banen, han lærte fort at de større barna har stor fart så han må passe seg, han lærte at tipper han i en sving må han samhandle med alle på banen så de ikke kjører han ned, og de store hjelper han når han faller, når han blir stor vil han hjelpe de små når de faller, ser så mye positivt i den sporten, synd den ikke blir promotert når barn begynner på skolen, det er kun handball og fotball som blir snakket om. sønnen min lever ånde for motorsport, på vinteren går han bare å venter på snøsmelting så han kan kjøre, sommeren bor han på banen Anonymkode: 9691a...40d Det er de mest kjente aktivitetene! Er nok derfor foreldre melder barna sine på det, Ishockey er også veldig normalt. Jeg derimot har gått på 7 forskjellige aktiviteter som barn og klarte ikke fullføre noe av det, jeg var som sønnen din. Utålmodig og klarte ikke å vente. Etterhvert fant jeg ut at jeg hadde Adhd Anonymkode: 96f19...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Motorcross er da ikke magisk sammenlignet med alle mulige andre alternative hobbyer. Det finnes massevis av fritidsaktiviteter som ikke er håndball og fotball. Det høres ut som din sønn ikke likte lagsport, men ønsket en individuell sport, så fint at han fant en han likte. Motorcross er en hobby som krever mye av foreldrene, de må kjøpe dyrt utstyr, kunne frakte svære sykler, ha råd til reparasjoner, tid å reise langt avgårde og overnatte på konkurranser, tåle høy og langvarig støy, passe inn i miljøet og ha interesse for motor. Det er mao ganske spesifikke krav til foreldrene, vi hadde aldri kunnet ha barn på motorcross personlig. Men det viktigste er at alle finner noe som passer for sitt barn og sin familie, for oss er det hest og dans som er alternative idretter til håndball og fotball. Anonymkode: 9fef9...e81 11 2 14
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er de mest kjente aktivitetene! Er nok derfor foreldre melder barna sine på det, Ishockey er også veldig normalt. Jeg derimot har gått på 7 forskjellige aktiviteter som barn og klarte ikke fullføre noe av det, jeg var som sønnen din. Utålmodig og klarte ikke å vente. Etterhvert fant jeg ut at jeg hadde Adhd Anonymkode: 96f19...ca9 Turn er også ganske standard. Anonymkode: 9fef9...e81 1
krokrygga Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er de mest kjente aktivitetene! Er nok derfor foreldre melder barna sine på det, Ishockey er også veldig normalt. Jeg derimot har gått på 7 forskjellige aktiviteter som barn og klarte ikke fullføre noe av det, jeg var som sønnen din. Utålmodig og klarte ikke å vente. Etterhvert fant jeg ut at jeg hadde Adhd Anonymkode: 96f19...ca9 Han kan vente, han kan stå i ro. Han har ikke ADHD som deg, men jeg vil ikke at han skal være med i en idrett hvor han må stå opp ned og vente for andre i gruppen trenger 1 voksen for å stå i kø, og være i en idrett hvor han kjeder seg. Sport skal være gøy, du skal glede deg hver gang og telle dager til neste gang, samtidig skal du lære at sport er noe man gjør sammen, man er ikke alene og man må vise hensyn. Jeg tror manf\ge er redd for det er ganske mange hestekrefter man gir en 5-6 åring, men heldigvis lærer de fort
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 krokrygga skrev (4 minutter siden): Han kan vente, han kan stå i ro. Han har ikke ADHD som deg, men jeg vil ikke at han skal være med i en idrett hvor han må stå opp ned og vente for andre i gruppen trenger 1 voksen for å stå i kø, og være i en idrett hvor han kjeder seg. Sport skal være gøy, du skal glede deg hver gang og telle dager til neste gang, samtidig skal du lære at sport er noe man gjør sammen, man er ikke alene og man må vise hensyn. Jeg tror manf\ge er redd for det er ganske mange hestekrefter man gir en 5-6 åring, men heldigvis lærer de fort Det skjønner jeg:) Det kan være litt kjedelig å vente ja, men da er det bra at dere har funnet noe som passer han:) Anonymkode: 96f19...ca9
krokrygga Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Motorcross er da ikke magisk sammenlignet med alle mulige andre alternative hobbyer. Det finnes massevis av fritidsaktiviteter som ikke er håndball og fotball. Det høres ut som din sønn ikke likte lagsport, men ønsket en individuell sport, så fint at han fant en han likte. Motorcross er en hobby som krever mye av foreldrene, de må kjøpe dyrt utstyr, kunne frakte svære sykler, ha råd til reparasjoner, tid å reise langt avgårde og overnatte på konkurranser, tåle høy og langvarig støy, passe inn i miljøet og ha interesse for motor. Det er mao ganske spesifikke krav til foreldrene, vi hadde aldri kunnet ha barn på motorcross personlig. Men det viktigste er at alle finner noe som passer for sitt barn og sin familie, for oss er det hest og dans som er alternative idretter til håndball og fotball. Anonymkode: 9fef9...e81 han er veldig glad lagsport, men de typer sport han ønsker å gå på har veldig lang ventetid. Det er stor forskjell på nord og sør her. Trodde også at motorcross var en dyr sport. Min sønn avtalte med bestefaren før han begynte om han kunne hjelpe han med å vedlikeholde sykkelen, da jeg ikke kan noe om motor, vi er ikke der at vi skal være med i konkurranse, så vi betaler kun medlemsavgift, og det kommer vi til å gjøre de neste 5-6 årene, vi sparer noe nå, så vil han konkurere senere har vi spart til det. Jeg er eneste mor som følger barnet mitt på motorsport, men får all hjelp jeg trenger fra fedre eller barna som driver sporten, så det er hjelp å få om du ikke er inne på motorsport
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 Her er det noen som har dårlig erfaring med motorsport😂 Så lenge han trives med det så har det ikke noe å si, man er ikke idiot bare fordi man skiller seg ut Anonymkode: 96f19...ca9 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 beklager, tenker du er en av de som ikke har råd til å drive med den sporten, så få deg en jobb, betal skatt så endrer du nok mening.... Anonymkode: 9691a...40d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 Så snill du er, husk det er barn som driver sporten , ikke foreldre. hadde du stått opp fremfor barna å kalt de idoter for å drive en sport de elsker? Anonymkode: 9691a...40d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): beklager, tenker du er en av de som ikke har råd til å drive med den sporten, så få deg en jobb, betal skatt så endrer du nok mening.... Anonymkode: 9691a...40d For et empatisk og flott menneske du er! Heldige er dine barn 🥰🤩 Anonymkode: 0141c...87f 2
Maestro Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Er motorcross rett ved her jeg bor. Er visst ganske mange barn og unge som går på det 🙏 De er også med i det lokale labrandstoget på 17.mai her. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 dust Anonymkode: 9691a...40d 1
Maestro Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): beklager, tenker du er en av de som ikke har råd til å drive med den sporten, så få deg en jobb, betal skatt så endrer du nok mening.... Anonymkode: 9691a...40d Nå vet jeg ikke hva denne sporten koster. Men noen sporter er luksussport. Som paintball. Er svindyr hobby og drive med! Eks samboer spilte det på konkurranse nivå og skulle egentlig videre ned i Europa og spille. Men det hadde vi desverre ikke økonomi til og at han drakk så mye at jeg turte ikke og sende han avgårde alene med gutta. Hadde havna på pumping eller noe, av for mye øl. Og jeg kødder ikke når jeg sier det kunne ha skjedd 😩🙈 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Det er ikke motorsport her vi bor. Her har poden begynt med basketball,det har blitt kjempepopulært. Ventelister for å begynne nå. Endel går også på rugby,det har også blitt en populær sport. Ellers er nok fotball og håndball noe de fleste starter med av sport,så går de lei å finner noe annet. Anonymkode: b4b46...6dd
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 Fordi jeg ønsker å holde ungene mine unna det. Ønsker ikke at de skal vokse opp og ønske seg/kjøpe seg motorsykkel i tenårene/voksen alder. Jeg kjenner barna mine de er farts junkier som hadde tatt unødvendige risker. Motorsykkel er livsfarlig! Anonymkode: c35a0...a45 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Min samboer har drevet med motorcross hele livet, og ønsker selvsagt at datteren vår skal drive med det samme senere. Jeg er ikke helt enig, for jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger han har skadet seg på den sykkelen. Brukket ribben, punkterte lunger, ødelagt fingre, brukket ben og armer og det seneste: Brukket krageben midt i barseltiden. Jeg var selvsagt kjempeimponert over å ha en mann som ikke kunne hjelpe med baby de første ukene. Sykkelen er parkert for noen sesonger nå, og jeg er ikke positiv hver gang jeg får en link til en liten, rosa sykkel. Ellers synes lagsport er en god start, og barna har mye å lære. De må vente, samarbeide og jobbe sammen. Anonymkode: f6dab...1f8 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 Ville aldri hatt unger på motorcross, harrysport uten like. Og mye større sjanse for at de skader seg eller kjører seg ihjel når de kommer i tenårene. For øvrig er det mye annet enn håndball og fotball som er populært, f.eks basket, ishockey, tennis, friidrett, klatring, kampsport, volleyball, og turn, eller aktiviteter som speider, korps, kor og dans. Anonymkode: bbd59...ba5 8 4
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Motorsport er ikke sport, det er forurensning og bråk. Er bare idioter som driver med det. Anonymkode: 53331...3c9 Du har nok aldri kjørt på bane, skal love deg det ikke er hverken for pyser eller folk i dårlig form muskelmessig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå