AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #41 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan få fastlegen til å henvise deg til en privat psykolog, så du kun trenger å betale egenandelen. Lykke til❤ Anonymkode: a9db9...73f Jeg er ikke den du siterer men.. De er svært selektive med tanke på hvilke pasienter de vil ha, i tillegg til at de fleste har full liste. Bare det at man har vært i psykiatrien kan være grunn til avslag. De skal begrunne avslaget men omtrent alle skriver bare at det handler om manglende kapasitet. Spurte HelseNorge om praksisen Jeg sendte henvisning og søknad til psykolog som akkurat hadde fått refusjonsavtale. Søknaden var datert samme dag som hun fikk avtale. Fikk avslag pga manglende kapasitet noen uker senere. Håpløst! Anonymkode: 5677b...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #42 Del Skrevet 26. november 2022 De bryr seg bare om deg når du endelig er død. De gir faen i deg om du lever. De vil at du skal ta livet ditt, bare da bryr de seg Anonymkode: 1fc70...004 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #43 Del Skrevet 26. november 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: De bryr seg bare om deg når du endelig er død. De gir faen i deg om du lever. De vil at du skal ta livet ditt, bare da bryr de seg Anonymkode: 1fc70...004 Det er jo for det første ikke sant og for det andre gir det ingen mening. Anonymkode: 46266...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #44 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det poliklinikken på dps du snakker om som ikke vil ta deg imot eller dps døgn? Om du blir lagt inn så er det uansett mest sannsynlig bare kanskje 1 dag eller 1, max 2 uker du får være innlagt før en blir utskrevet. Så den beste hjelpen får man poliklinisk eller i kommunen. Hvis du er veldig dårlig og så dårlig at du ikke greier å møte opp poliklinisk så er kommunen den beste. Anonymkode: 4bcc1...a74 Lengden på ett opphold på psykiatrisk avdeling dps varierer. Jeg var der i 5 mnd. De siste 2 mnd var rommet mitt klart, men om jeg ville sove hjemme fikk jeg gjøre det. Jeg sa at nå går det bedre flere ganger og at de kunne gi rommet mitt til noen andre. Det var helt uaktuelt fordi DPS ville at jeg skulle føle meg 100% reahabilitert før de skrev meg ut. Årsaken til mitt opphold var skilsmisse og forsøk på selvmord. Jeg fikk hjelp umiddelbart og de slapp meg som skrevet ikke før etter 5 mnd. Anonymkode: fc0a3...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. november 2022 #45 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo for det første ikke sant og for det andre gir det ingen mening. Anonymkode: 46266...e53 Jo, det faktisk akkurat sånn. Jeg ringte sikkert 100 ganger i løpet av 10 år til fastlegen og dps for å be dem ringe meg om moren min ikke møtte opp til avtalte timer, da det så godt som alltid handlet om at hun hadde gått av medisinene sine og var alvorlig syk.De sa de hadde taushetsplikt, og jeg repeterte at da må de ringe noen som kan gjøre en velferdssjekk. Det gjorde de aldri. De ringte meg kun én gang. "hei jeg vil bare si at moren din ikke har møtt opp til timen sin" "Flott at du ringer!" Årsaken er at hun er død" Det var den ene gangen de ringte i løpet v 10 år. Da var det for sent. Jeg måtte gang på gang vente til hun hadde fucket opp relasjonene sine, økonomien sin og var til fare for seg selv, før jeg fikk hjelp. En gang kom de med 7 politimenn med skjold for å hente min redde, syke mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #46 Del Skrevet 26. november 2022 27 minutter siden, Helene1982 said: Jo, det faktisk akkurat sånn. Jeg ringte sikkert 100 ganger i løpet av 10 år til fastlegen og dps for å be dem ringe meg om moren min ikke møtte opp til avtalte timer, da det så godt som alltid handlet om at hun hadde gått av medisinene sine og var alvorlig syk.De sa de hadde taushetsplikt, og jeg repeterte at da må de ringe noen som kan gjøre en velferdssjekk. Det gjorde de aldri. De ringte meg kun én gang. "hei jeg vil bare si at moren din ikke har møtt opp til timen sin" "Flott at du ringer!" Årsaken er at hun er død" Det var den ene gangen de ringte i løpet v 10 år. Da var det for sent. Jeg måtte gang på gang vente til hun hadde fucket opp relasjonene sine, økonomien sin og var til fare for seg selv, før jeg fikk hjelp. En gang kom de med 7 politimenn med skjold for å hente min redde, syke mor. Veldig trist at du opplevde dette, helt tragisk. Men å si at alt helsepersonell på DPS gir faen i pasientene og vil at pasientene skal dø er jo bare ikke rimelig. Jeg har opplevd at mitt nære familiemedlem døde som direkte følge av en skade hen ble påført på sykehuset. Det er naturlig nok det verste som har skjedd familien vår noen gang, men jeg tror da ikke at de som gjorde den feilen ønsket hen død. Anonymkode: 46266...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 26. november 2022 #47 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det poliklinikken på dps du snakker om som ikke vil ta deg imot eller dps døgn? Om du blir lagt inn så er det uansett mest sannsynlig bare kanskje 1 dag eller 1, max 2 uker du får være innlagt før en blir utskrevet. Så den beste hjelpen får man poliklinisk eller i kommunen. Hvis du er veldig dårlig og så dårlig at du ikke greier å møte opp poliklinisk så er kommunen den beste. Anonymkode: 4bcc1...a74 Nei man kan være innlagt lenger enn det. Når jeg legges inn på DPS er det 3-6 uker. Dette er planlagte innleggelser. I akuttpsykiatrien har jeg vært alt fra en dag til syv måneder. Helene1982 skrev (7 timer siden): Jeg har ikke hatt med psykiatrisk helsevesen å gjøre på 10 år, og håper og tror at det er bedre nå. samtidig tror jeg at korte innleggelser har liten effekt. Du trenger et behandlingstibud. Du sier at du av og til er usikker på om du er fysisk syk eller psykisk syk, noe som jeg SOM IKKE ER HELSEPERSONELL mener kan ligne på en angstlidelse, samtidig lurer jeg på om legene tror at du er borderline, da de er så motvillige til å behandle deg. Jeg har ikke kompetanse til å mene noe om dette, så dette er kun synsing fra min side. Jeg tror uansett at du trenger en behandlingsplan og hvis jeg var deg, ville jeg spurt om hvordan de som skal hjelpe deg ser for seg å sette sammen et team og en plan for videre behandling. Jeg ville spurt om medisinering, terapi og innleggelse, eller hva som de tenker er gode behandlingsalternativer for deg. Jeg ville også spurt om hvordan bydelen og sykehus samarbeider med fastlegen slik at du kan få hjelpen du trenger. Om svaret er: Vi tror du skader deg selv eller du er overbehandlet, ville jeg spurt om hva slags verktøy de kan tilby slik at du ikke føler behov for det. samtidig ville jeg tatt opp at det å ikke bli trodd og tatt på alvor oppleves vanskelig for deg. Man får jo både hjelp og behandling selv om man har borderline. Jeg har ikke fått verken mer eller mindre hjelp fra da diagnosen kun var alvorlig depresjon, til borderline også den dag i dag bipolar, borderline, Asperger og rusavhengig. Til TS: Jeg tror ikke man nødvendigvis får mer hjelp av å legges inn på DPS døgn, men hjelpen blir mer intensiv. Jeg får ikke helt tak på hvordan dårlig du er, men hvis du er i fare for å skade deg på noe vis så bør du oppsøke legevakten. Hvis ikke kan det være en idé å søke om planlagt innleggelse på DPS. Endret 26. november 2022 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. november 2022 #48 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig trist at du opplevde dette, helt tragisk. Men å si at alt helsepersonell på DPS gir faen i pasientene og vil at pasientene skal dø er jo bare ikke rimelig. Jeg har opplevd at mitt nære familiemedlem døde som direkte følge av en skade hen ble påført på sykehuset. Det er naturlig nok det verste som har skjedd familien vår noen gang, men jeg tror da ikke at de som gjorde den feilen ønsket hen død. Anonymkode: 46266...e53 Selvsagt vil ikke helsepersonell at pasienter skal dø, men de har ikke verktøy og de samarbeider ikke godt nok på tvers av fastlege, dps, politi, sykehus, institusjoner og nav. De har ikke god nok kompetanse, fagpersonell og økonomisk støtte. Jeg er ganske sikker på an mange har historier som jeg har: En gang dro moren min til ullevål for å legge seg inn selv, men de avviste henne,da hun var sykepleier og en av hennes tidligere pasienter var innlagt. Så flyttet hun på gaten. Jeg meldte henne savnet, men hun var i fullstendig psykose og surret rudt i bybildet i 1 måned. Hun ble voldtatt. Hun stjal en truse, da hun ikke hadde rene klær. Politiet satte henne på glattcelle over natten (trusetyveri), da det var åpenbart at hun ikke var frisk. Akuttposten hadde ikke plass til henne. Politiet lot henne gå dagen etter. Jeg var rimelig ufin med politimannen som ringte meg etter at hun igjen hadde forsvunnet ut på gaten. Det gikk en måned til, og hun dukket opp på en sommerfest hos kjæresten min, da hun trodde jeg skulle gifte meg. Jeg sa at dette stopper nå, men hun var en seig motherfucker, så hun rømte på en buss med meg etter. Hun prøvde å få meg kastet av bussen da jeg ikke hadde billett. Hun var jo meldt savnet hos politiet, så jeg ringte dem, og de stoppet bussen med blålys. Hun ble lagt inn på ullevål på paragraf. Hun fikk raskt en plass på en institusjon for et lengre opphold, men ullevål tok henne av paragraf før hun dro. Institusjonen ringte meg for at jeg skulle overtale henne til å dra tilbake til ullevål for at de kunne sette henne på paragraf igjen, men mamma var livredd meg. Hun så meg i øynene med ekstrem frykt, hun gråt og lurte på hvorfor jeg ønsket å drepe henne. Jeg har mye mer. Det er ingen som kan påstå at dette er god behandling. Jeg levde med dette i 10 år, jeg tviler på at min opplevelse er unik. Det er bare ikke godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #49 Del Skrevet 26. november 2022 Innleggelse er ingen ekspresskort inn på poliklinikk. Du får ikke snike i helsekøen bare fordi du leker sykere for å bli innlagt eller truer med selvmord. Det å gå via legevakten funker heller ikke. Jeg fatter ikke hvem det er som har plantet slik feilfakta i hodet på folk. Gang på gang så kommer det folk inn hit som tror at de er sykere enn andre og kan snike i helsekøen. Er du alvorlig syk så får du kortere ventetid. Det er noe de vurderer når de mottar henvisningen din. De har vurdert at du ikke kvalifiseres til raskere helsehjelp, da må du vente og finne andre alternativer i mellomtiden. Du kan snakke med fastlegen i mellomtiden. Du kan be om å bli sendt til kommunen i mellomtiden. Er du student så har du helsestasjon, er du ung og ungdom så har du helsestasjon for ungdom. Det er flere alternativer enn DPS. Når det kommer til om innleggelse faktisk hjelper, så er det individuelt. Folk er forskjellige, noen trenger omsorg og oppmerksomhet, det gjør ikke jeg så da er innleggelse bare oppbevaring. Ingen hjelp å få i det hele tatt, det er en god barnevaktordning ved akutt selvmordsfare men ikke behandling og hjelp. Du får ikke psykologsamtaler slik som på poliklinikk på døgnavdeling. Hva slags tilbud de faktisk har varierer fra DPS til DPS og hvilken avdeling du havner på. Anonymkode: 571a4...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #50 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lengden på ett opphold på psykiatrisk avdeling dps varierer. Jeg var der i 5 mnd. De siste 2 mnd var rommet mitt klart, men om jeg ville sove hjemme fikk jeg gjøre det. Jeg sa at nå går det bedre flere ganger og at de kunne gi rommet mitt til noen andre. Det var helt uaktuelt fordi DPS ville at jeg skulle føle meg 100% reahabilitert før de skrev meg ut. Årsaken til mitt opphold var skilsmisse og forsøk på selvmord. Jeg fikk hjelp umiddelbart og de slapp meg som skrevet ikke før etter 5 mnd. Anonymkode: fc0a3...571 De hjalp deg pga selvmordsforsøk pga skilsmisse? Var det andre grunner, hadde du andre psykiske problemer i tillegg? Anonymkode: ef778...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #51 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Innleggelse er ingen ekspresskort inn på poliklinikk. Du får ikke snike i helsekøen bare fordi du leker sykere for å bli innlagt eller truer med selvmord. Det å gå via legevakten funker heller ikke. Jeg fatter ikke hvem det er som har plantet slik feilfakta i hodet på folk. Gang på gang så kommer det folk inn hit som tror at de er sykere enn andre og kan snike i helsekøen. Er du alvorlig syk så får du kortere ventetid. Det er noe de vurderer når de mottar henvisningen din. De har vurdert at du ikke kvalifiseres til raskere helsehjelp, da må du vente og finne andre alternativer i mellomtiden. Du kan snakke med fastlegen i mellomtiden. Du kan be om å bli sendt til kommunen i mellomtiden. Er du student så har du helsestasjon, er du ung og ungdom så har du helsestasjon for ungdom. Det er flere alternativer enn DPS. Når det kommer til om innleggelse faktisk hjelper, så er det individuelt. Folk er forskjellige, noen trenger omsorg og oppmerksomhet, det gjør ikke jeg så da er innleggelse bare oppbevaring. Ingen hjelp å få i det hele tatt, det er en god barnevaktordning ved akutt selvmordsfare men ikke behandling og hjelp. Du får ikke psykologsamtaler slik som på poliklinikk på døgnavdeling. Hva slags tilbud de faktisk har varierer fra DPS til DPS og hvilken avdeling du havner på. Anonymkode: 571a4...340 Jeg ble suicidal av å gå til kommunen, så det fungerte ikke for meg. Pga en psykiater hadde skrevet at det ikke var hensiktsmessig med mer oppfølging når jeg aldri har fått hjelp med de tingene jeg sliter med. Jeg har aldri spilt syk eller gjort meg sykere, men jeg sliter veldig og trenger hjelp. Er ikke så rart at så mange tar livet sitt når mange som sliter ikke får den hjelpen de trenger. Jeg trenger terapi, så kan jeg begynne å fungere i livet mitt. Anonymkode: ef778...c70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #52 Del Skrevet 26. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (48 minutter siden): Nei man kan være innlagt lenger enn det. Når jeg legges inn på DPS er det 3-6 uker. Dette er planlagte innleggelser. I akuttpsykiatrien har jeg vært alt fra en dag til syv måneder. Man får jo både hjelp og behandling selv om man har borderline. Jeg har ikke fått verken mer eller mindre hjelp fra da diagnosen kun var alvorlig depresjon, til borderline også den dag i dag bipolar, borderline, Asperger og rusavhengig. Til TS: Jeg tror ikke man nødvendigvis får mer hjelp av å legges inn på DPS døgn, men hjelpen blir mer intensiv. Jeg får ikke helt tak på hvordan dårlig du er, men hvis du er i fare for å skade deg på noe vis så bør du oppsøke legevakten. Hvis ikke kan det være en idé å søke om planlagt innleggelse på DPS. Hvordan er planlagt innleggelse på dps? Jeg ønsker bare å få hjelp med de problemene som jeg sliter med og som forstyrrer livet mitt så jeg får det bedre. Jeg er veldig dårlig. Veldig deprimert, sover lite og spiser lite. Har ingen livsglede og holder meg bare i live i håp om at jeg skal få hjelp. Anonymkode: ef778...c70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #53 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal til legen på mandag. Syns du jeg høres veldig dårlig ut? Anonymkode: ef778...c70 Ikke dårlig nok til akuttpsykiatrisk og dps døgn har ventetid og det er som oftes kun stabiliseringsopphold og ikke hjelp Anonymkode: 7dca2...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #54 Del Skrevet 26. november 2022 Helene1982 skrev (2 timer siden): Jo, det faktisk akkurat sånn. Jeg ringte sikkert 100 ganger i løpet av 10 år til fastlegen og dps for å be dem ringe meg om moren min ikke møtte opp til avtalte timer, da det så godt som alltid handlet om at hun hadde gått av medisinene sine og var alvorlig syk.De sa de hadde taushetsplikt, og jeg repeterte at da må de ringe noen som kan gjøre en velferdssjekk. Det gjorde de aldri. De ringte meg kun én gang. "hei jeg vil bare si at moren din ikke har møtt opp til timen sin" "Flott at du ringer!" Årsaken er at hun er død" Det var den ene gangen de ringte i løpet v 10 år. Da var det for sent. Jeg måtte gang på gang vente til hun hadde fucket opp relasjonene sine, økonomien sin og var til fare for seg selv, før jeg fikk hjelp. En gang kom de med 7 politimenn med skjold for å hente min redde, syke mor. Hvorfor fikk hun aldri den helsehjelpen hun trengte? Anonymkode: ef778...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #55 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ikke dårlig nok til akuttpsykiatrisk og dps døgn har ventetid og det er som oftes kun stabiliseringsopphold og ikke hjelp Anonymkode: 7dca2...de5 Jeg trenger bare terapi og litt hjelpe, så vil jeg nok klare meg bra. Anonymkode: ef778...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 26. november 2022 #56 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvordan er planlagt innleggelse på dps? Jeg ønsker bare å få hjelp med de problemene som jeg sliter med og som forstyrrer livet mitt så jeg får det bedre. Jeg er veldig dårlig. Veldig deprimert, sover lite og spiser lite. Har ingen livsglede og holder meg bare i live i håp om at jeg skal få hjelp. Anonymkode: ef778...c70 Her jeg bor er det 4-5 måneder ventetid på planlagt innleggelse. Det er samtale med behandler 2-3 ganger i uken, felles treninger, grupper og man prater regelmessig med sine primærkontakter. Så tilpasser de etter individuelle behov. Jeg har aldri klart å delta på alt av program. Har prøvd, men blir tydelig dårlig av det så jeg oppfordres til å velge ut noe av det som gir meg mest å delta på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Innleggelse er ingen ekspresskort inn på poliklinikk. Du får ikke snike i helsekøen bare fordi du leker sykere for å bli innlagt eller truer med selvmord. Det å gå via legevakten funker heller ikke. Jeg fatter ikke hvem det er som har plantet slik feilfakta i hodet på folk. Gang på gang så kommer det folk inn hit som tror at de er sykere enn andre og kan snike i helsekøen. Er du alvorlig syk så får du kortere ventetid. Det er noe de vurderer når de mottar henvisningen din. De har vurdert at du ikke kvalifiseres til raskere helsehjelp, da må du vente og finne andre alternativer i mellomtiden. Du kan snakke med fastlegen i mellomtiden. Du kan be om å bli sendt til kommunen i mellomtiden. Er du student så har du helsestasjon, er du ung og ungdom så har du helsestasjon for ungdom. Det er flere alternativer enn DPS. Når det kommer til om innleggelse faktisk hjelper, så er det individuelt. Folk er forskjellige, noen trenger omsorg og oppmerksomhet, det gjør ikke jeg så da er innleggelse bare oppbevaring. Ingen hjelp å få i det hele tatt, det er en god barnevaktordning ved akutt selvmordsfare men ikke behandling og hjelp. Du får ikke psykologsamtaler slik som på poliklinikk på døgnavdeling. Hva slags tilbud de faktisk har varierer fra DPS til DPS og hvilken avdeling du havner på. Anonymkode: 571a4...340 Det stemmer ikke at man ikke får psykologhjelp på akuttavdeling. Det er mulig det er ulikt fra sted til sted, men her jeg bor er det tre avdelinger og på alle sammen får man samtaler med psykolog. Hvor ofte kommer an på. Vanligvis får jeg hver dag, men når jeg har vært hypoman har det ikke alltid vært hver dag for målet har jo vært å gire ned ikke opp. Endret 26. november 2022 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. november 2022 #57 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fikk hun aldri den helsehjelpen hun trengte? Anonymkode: ef778...c70 Det kan jeg ikke svare på. Hun var nok et vanselig tilfelle, og av og til tror jeg at det at jeg ønsket å hjelpe henne, gjorde at hun ikke fikk den kompetente hjelpen hun hadde krav på. Hun var sykepleier og aksepterte aldri å være spylisk syk som noe annet enn et nederlag og en skam, men jeg fikk sjokk da jeg så hvor dårlig norsk psykriatri er. Det var ingen som forbredte meg på at det var skrevet med blod på veggen første gang jeg la henne inn, eller at sengene hadde remmer. Og medisineringen. Vi har ikke gode nok medisiner. Legene tester og prøver, men har ikke peiling på hva de driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #58 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg trenger bare terapi og litt hjelpe, så vil jeg nok klare meg bra. Anonymkode: ef778...c70 Det får du ikke ved innleggelse Anonymkode: 7dca2...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #59 Del Skrevet 26. november 2022 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Det kan jeg ikke svare på. Hun var nok et vanselig tilfelle, og av og til tror jeg at det at jeg ønsket å hjelpe henne, gjorde at hun ikke fikk den kompetente hjelpen hun hadde krav på. Hun var sykepleier og aksepterte aldri å være spylisk syk som noe annet enn et nederlag og en skam, men jeg fikk sjokk da jeg så hvor dårlig norsk psykriatri er. Det var ingen som forbredte meg på at det var skrevet med blod på veggen første gang jeg la henne inn, eller at sengene hadde remmer. Og medisineringen. Vi har ikke gode nok medisiner. Legene tester og prøver, men har ikke peiling på hva de driver med. Jeg har mange lege-venner som sier at psykiatrien i Norge er elendig. Det samme sier fastlegen min. Norge er ikke oppdatert innen psykiatrien og henger veldig etter på mange måter. Det er forferdelig trist å høre at så mange mister sine nære fordi de ikke får ordentlig helsehjelp. Og hva holder regjeringen på med? De burde ha et stort nok tilbud til at alle som sliter psykisk kan få hjelp ganske raskt. Anonymkode: ef778...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #60 Del Skrevet 26. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (15 minutter siden): Her jeg bor er det 4-5 måneder ventetid på planlagt innleggelse. Det er samtale med behandler 2-3 ganger i uken, felles treninger, grupper og man prater regelmessig med sine primærkontakter. Så tilpasser de etter individuelle behov. Jeg har aldri klart å delta på alt av program. Har prøvd, men blir tydelig dårlig av det så jeg oppfordres til å velge ut noe av det som gir meg mest å delta på. Det stemmer ikke at man ikke får psykologhjelp på akuttavdeling. Det er mulig det er ulikt fra sted til sted, men her jeg bor er det tre avdelinger og på alle sammen får man samtaler med psykolog. Hvor ofte kommer an på. Vanligvis får jeg hver dag, men når jeg har vært hypoman har det ikke alltid vært hver dag for målet har jo vært å gire ned ikke opp. Jeg vet at du har asperger, men hvordan fikk du diagnosen? Hvilke kriterier oppfylte du ved å få den diagnosen? Anonymkode: ef778...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå