Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har fjernet sminken med babyolje noen år nå (bruker alltid vannfast mascara, og da er babyolje det eneste som duger uten at jeg må skrubbe og slite, ihvertfall av de sminkefjernerne jeg har prøvd hittil) Men hørte nylig at man kan få mørke ringe under øynene av å bruke babyolje som sminkefjerner?! Stemmer dette? Jeg synes det hørtes merkelig ut. Jeg sliter litt med fet hud. Husker ikke hvordan huden min var før jeg begynte å bruke babyolje som sminkefjerner, men mener nokså bestemt at den ihvertfall ikke var noe bedre enn den er nå. Så babyoljen har altså ikke gjort huden noe fetere, ikke som jeg kan huske. Men jeg er allikevel usikker på hvor bra det er for huden... Kanskje det tetter porer osv .. Dette ble et nokså rotete innlegg ser jeg. Det jeg egentlig lurer på er altså om babyolje er bra/dårlig for huden, og om jeg bør prøve å finne en annen sminkefjerner isteden.
Lille Ballerina Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Søster har alltid brukt babyolje som sminkefjerner så lenge jeg kan huske, og huden hennes har iallefall ikke tatt skade av det
Melon Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Dette ble et nokså rotete innlegg ser jeg. Det jeg egentlig lurer på er altså om babyolje er bra/dårlig for huden, og om jeg bør prøve å finne en annen sminkefjerner isteden. ← Jeg mener at du bør finne en annen sminkefjerner. Du kan prøve rensemelk for å fjerne mascara (Vichy, Nina Ricci, osv.). Det finnes også rensemelk for fet hud (Clarins). Babyolje inneholder mineraloje som ikke er bra for fet hud. Den tetter porer, ja.
Gjest gjest1 Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Babyoljen legger dessuten igjen film på øyet. Ikke bruk den. Den tetter også porer fordi det er mineralolje. Det finnes oljebaserte makeupfjernere, og finn fortrinnsvis en som er laget for akkurat din mascara - de fleste produsenter har vel egen?
Gjest gjest1 Skrevet 10. desember 2005 #5 Skrevet 10. desember 2005 Du kan bruke ren jojobaolje. Fjerner vannfast make-up effektivt og skånsomt. Den er ikke så fet som andre oljer og er 100 % naturlig uten mineralolje. Babyolje ville jeg ikke brukt som sminkefjerner og iallefall ikke på babyer...
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 Er ikke babyolje ren mineralolje da? Aldri på min eller min babys hud hvertfall!
Gjest Gjesta Skrevet 11. desember 2005 #7 Skrevet 11. desember 2005 Babyolje er ren mineralolje, ja. Jeg vil slå et slag for mandelolje. Ren, relativt lett, og kan brukes til å fjerne sminke eller som ekstra næring til huden. Tror jeg betalte ca 80 kr for en flaske med 125ml, på helsekost.
Melon Skrevet 11. desember 2005 #8 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Babyolje ville jeg ikke brukt som sminkefjerner og iallefall ikke på babyer... ← Ikke jeg heller Elphaba, velkommen tilbake. Endret 11. desember 2005 av Melon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå