AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #1 Skrevet 26. november 2022 Jeg har et lite toalettrom på kanskje 1x1 meter, med en litt eldre toalett og en liten servant. Det er idag fliser på gulvet som er matt i overflaten og vanskelig å rengjøre skikkelig. I tillegg til en trelist som har en glipe på kanskje 3-4mm under hvor støv legger seg. Jeg har lyst til å bare fjerne toalettet, ta bort flisene og legge noen nye fliser som er mer blanke i overflaten og lett å rengjøre. Fjerne listen i tre og heller flislegge 5-6cm opp etter veggen nederst. Samt kjøpe nytt toalett og få rørlegger til å ta seg av tilkoblingen til vannet. Servanten og veggflatene kan være som de er. Kanskje jeg maler veggene mens jeg likevel er i gang. Rommet er ikke et våtrom, så oppgraderingen er kun kosmetisk. Jeg har sikkert noen som kan hjelpe meg med selve flisearbeidet på dugnad eller til venne/familiepris. Så det er jo da innkjøp av fliser, lim, verktøy osv, ny toalett og rørlegger som blir utgiftene. Noen som har gjort tilsvarende og som kan si noen om ca hvor mye det kom på? Anonymkode: 4715f...2b6
Maskinfører Skrevet 26. november 2022 #2 Skrevet 26. november 2022 Hent anbud fra diverse håndtverkere 16 og siden jeg var på bygg og anlegg så kjenner ikke helt kravene
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde droppet å legge nye fliser. Du trenger dem jo ikke siden det ikke er våtrom. Anonymkode: d4924...dc5 1
Kamelia83 Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Kan du ikke legge litt akryl langs kanten på lista så støvet ikke kommer inn, og male flisene med litt blankere maling?
Luckiness Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Du bør nok legge ut rørleggerarbeidet på anbud. Men hvis du måler hvor mange kvm du trenger fliser til, så kan du lett regne på pris for ønskede fliser + tilbehør. Samme med nytt toalett.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Luckiness skrev (3 timer siden): Du bør nok legge ut rørleggerarbeidet på anbud. Men hvis du måler hvor mange kvm du trenger fliser til, så kan du lett regne på pris for ønskede fliser + tilbehør. Samme med nytt toalett. Er det samme med bidêt? (Sittebadekar) Anonymkode: d2f81...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå