AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Dette temaet er svært sårt og jeg aner ikke hvor eller hvem jeg kan prate med. Lang historie kort.. Jeg har fått utskrevet en del smertestillende medisiner av legen grunnet en prolaps I ryggen, å i påvente av "kanskje" operasjon går jeg på 1g paracet, 1 -2tramadol, 1-2 voltaren og 1 annen medisin hver 6-8t hver dag. Samboeren har spurt meg om å få slappe litt ekstra av og ta en tramadol tab. Av meg i tillegg til alkohol. Klart å tydelig nei fra min side. Men til tross for mine svar og avgjørelser så har han forsynt seg. Bare denne ene kvelden hadde han tatt 5stk i tillegg til flere enheter. Blir så fryktelig frustrert, for dette er tabletter jeg er så avhengig av for å kunne fungere og har prøvd å holde meg til kun 1-2 ganger pr dag istedenfor gjennom døgnet. Nå gjør dette meg usikker på vår fremtid. Å jeg blir redd for hva som vil skje i ettertid av "operasjon" da dette vil medfølge smertestillende av større grad post.op. Samboeren har tidligere historikk med rus fra før men vært helt clean i en lengre periode. Anonymkode: 6334c...c59
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette temaet er svært sårt og jeg aner ikke hvor eller hvem jeg kan prate med. Lang historie kort.. Jeg har fått utskrevet en del smertestillende medisiner av legen grunnet en prolaps I ryggen, å i påvente av "kanskje" operasjon går jeg på 1g paracet, 1 -2tramadol, 1-2 voltaren og 1 annen medisin hver 6-8t hver dag. Samboeren har spurt meg om å få slappe litt ekstra av og ta en tramadol tab. Av meg i tillegg til alkohol. Klart å tydelig nei fra min side. Men til tross for mine svar og avgjørelser så har han forsynt seg. Bare denne ene kvelden hadde han tatt 5stk i tillegg til flere enheter. Blir så fryktelig frustrert, for dette er tabletter jeg er så avhengig av for å kunne fungere og har prøvd å holde meg til kun 1-2 ganger pr dag istedenfor gjennom døgnet. Nå gjør dette meg usikker på vår fremtid. Å jeg blir redd for hva som vil skje i ettertid av "operasjon" da dette vil medfølge smertestillende av større grad post.op. Samboeren har tidligere historikk med rus fra før men vært helt clean i en lengre periode. Anonymkode: 6334c...c59 Har han alkoholproblem? Hva med jobb osv? Anonymkode: 6591f...875
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Han må jo ha behandling for problematikken sin? Be han dra til legen å få henvisning til rustjenesten Anonymkode: 42e3e...7e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Hvis han klarer 5 Tramadol og flere enheter alkohol, har han neppe vært clean på lang tid. Anonymkode: c2701...638 15 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har han alkoholproblem? Hva med jobb osv? Anonymkode: 6591f...875 Nei Anonymkode: 6334c...c59
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis han klarer 5 Tramadol og flere enheter alkohol, har han neppe vært clean på lang tid. Anonymkode: c2701...638 Han har testet seg hos lege og hatt jevnlige kontroller. Så helt clean.. Anonymkode: 6334c...c59
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Han kommet aldri til å bli helt clean. Dette går bare nedover skal jeg love deg. Hopp av skipet før du også går til grunne Anonymkode: 97781...825 9 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Jeg hadde nok enten krevd at han får orden på ting, eller gått. Hva sier du til legen din den dagen du går tom, og får spørsmål om forbruket ditt? Pga egoet sitt bryr han seg ikke om deg eller dine problemer. Anonymkode: 5c80e...67f 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Jeg er alkoholiker, men har vært edru i to år. Jeg kunne lett ha fått et pilleproblem også for jeg synes valium var fantastisk. Det fjernet uroen i kroppen på en helt annen måte enn alkohol. Er utrolig glad for at jeg ikke ble avhengig av det også, men er veldig forsiktig med hva jeg tar av piller nå. TS: Det er dessverre det er veldig dårlig tegn når samboeren din tar dine piller. Dette er en sprekk og kommer bare til å få én vei. Han har begynt å bruke igjen og vil bare prøve å skaffe mer piller på den ene eller andre måten. Jeg omgås med tørrlagte alkoholikere og noen av de har vært pillemisbrukere. Jeg har sett hvor gale det går når de begynner å ta piller igjen. Anonymkode: 9f3de...418 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette temaet er svært sårt og jeg aner ikke hvor eller hvem jeg kan prate med. Lang historie kort.. Jeg har fått utskrevet en del smertestillende medisiner av legen grunnet en prolaps I ryggen, å i påvente av "kanskje" operasjon går jeg på 1g paracet, 1 -2tramadol, 1-2 voltaren og 1 annen medisin hver 6-8t hver dag. Samboeren har spurt meg om å få slappe litt ekstra av og ta en tramadol tab. Av meg i tillegg til alkohol. Klart å tydelig nei fra min side. Men til tross for mine svar og avgjørelser så har han forsynt seg. Bare denne ene kvelden hadde han tatt 5stk i tillegg til flere enheter. Blir så fryktelig frustrert, for dette er tabletter jeg er så avhengig av for å kunne fungere og har prøvd å holde meg til kun 1-2 ganger pr dag istedenfor gjennom døgnet. Nå gjør dette meg usikker på vår fremtid. Å jeg blir redd for hva som vil skje i ettertid av "operasjon" da dette vil medfølge smertestillende av større grad post.op. Samboeren har tidligere historikk med rus fra før men vært helt clean i en lengre periode. Anonymkode: 6334c...c59 Kjære TS, dropp han før det er forsent. Min far er rusmisbruker og har alltid vært av og på rusen gjennom oppveksten vår. Det har vært utrolig vondt å se en person stå meg så nær ende opp som det man kaller ordentlig narkoman, for det er det han er nå. Han har gjennom sine år som rusmisbruker tatt kontakt med oss jevnlig hvor har truer og sier mye rart. Min bror er 13 og sliter psykisk på grunn av dette. Jeg ønsker ikke min værste fiende og gå gjennom noe slikt. Så om du ønsker dine fremtida barn en god og kjærlig far så vil jeg anbefale deg å forlate han før det er forsent! Jeg vet hvor vanskelig det kan være når man elsker noen, men rusen vil uansett ta over. Når man går tilbake til rusen igjen etter å ha blitt edru vil man sannsynelig gjøre det igjen og igjen og igjen. Klem<3 Anonymkode: 38946...438 2 3
Maestro Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Hadde en samboer eks tatt mine medisiner, så hadde jeg kasta han ut. Det er så respektløst ovenfor deg. Og nei, dette går bare en vei. At han tar pillene dine er jo faktisk et problem. At du blir fort tom er en ting, men at han faktisk tar dem selv og svelger nedpå er det pilleproblem. 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han har testet seg hos lege og hatt jevnlige kontroller. Så helt clean.. Anonymkode: 6334c...c59 Det er vel ingen som tester seg hos legen jevnlig dersom man ikke har et problem. Men når det er sagt så svekker Tramadol blant annet leverens og nyrenes funksjon i større grad blandet med alkohol. Ikke spesielt smart eller gunstig for helsa. Anonymkode: 6591f...875 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 14 stk på 3 dager når jeg telte over. Er skuffet og lei meg. Vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 6334c...c59
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 14 stk på 3 dager når jeg telte over. Er skuffet og lei meg. Vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 6334c...c59 Du vet jo det, at du må gå Anonymkode: 97781...825 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 Rusen har følgt forholdet i 3 år nå.. sannheten er vell at jeg må gjøre det slutt. Vet bare ikke hvordan. Er avhengig av han økonomisk også. 3 barn.. leilighet.. alt. Hele livet. Anonymkode: 6334c...c59 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Er han far til barna? Ønsker han å slutte? Anonymkode: 92881...ea6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rusen har følgt forholdet i 3 år nå.. sannheten er vell at jeg må gjøre det slutt. Vet bare ikke hvordan. Er avhengig av han økonomisk også. 3 barn.. leilighet.. alt. Hele livet. Anonymkode: 6334c...c59 Du vil få hjelp fra nav om du ikke klarer deg økonomisk. Alt ordner seg Med barn i bildet har du ekstra ansvar for å komme dere vekk! Hilsen en med mor som trodde hun gjorde barnas beste ved å holde sammen med en rusmisbruker til vi ble tenåringer. Hun skulle brutt mye tidligere for å skåne oss, selv et misbrukt hun trodde var for diffust til at vi som små ville forstå det så vokste vi opp med traumer og ødelagt syn på hva som er normalt, et søsken i familien endte seg med rusmisbruker og skjønte ikke at det ikke var normalt fordi vi vokste opp med de samme diffuse tegnene Anonymkode: 97781...825 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 Han er stefar mine 3 barn fra tidligere forhold. Han mener han ikke har et problem og tatt kontroller og tester for min skyld og ikke sin egen del. Har hørt gjentatte ganger "jeg har ikke rusproblemer, jeg er ingen junkie, har Ingenting å bevise for deg eller andre" Anonymkode: 6334c...c59
Topsi Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 Å stjele dine tabletter er respektløst ja. Ikke bare gjør han det for å få rus, men du kan få problemer med din lege når du skal ha ny resept. Dette må du slå hardt ned på 1 1
Tøvftta Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 Slå opp eller lås inne pillene dine. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå