Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man først må ta shampoo, hårkur, og balsam til slutt?

Anonymkode: 2b60e...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Yes👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har gått frisørlinjen og du skal ikke påføre balsam etter hørkur da det lukker skjell-øaget i håret. Når det er lukket vil ikke kuren trekke inn i håret. Shampoo og derretter baslam til slutt holder

Anonymkode: 67b03...ef0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gått frisørlinjen og du skal ikke påføre balsam etter hørkur da det lukker skjell-øaget i håret. Når det er lukket vil ikke kuren trekke inn i håret. Shampoo og derretter baslam til slutt holder

Man vil jo gjerne bruke hårkur innimellom da😊

Jeg pleier å ha sjampo i, så hårkur og surre rundt en halvtime før jeg dusjer ferdig og tar balsam i tilslutt.

Anonymkode: 26b45...85d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har alltid brukt shampoo og hårkur. Eller shampoo og balsam. De skjellagene tror jeg ikke på. Hår er dødt materiale. Ofte vasker jeg håret med shampoo, tørker lett og tar i hårkur over natta som jeg skyller ut. UTEN balsam.

Har blankt, og friskt hår og er i 40-årene. 

Endret av Sonit
  • Liker 1
Skrevet
Sonit skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid brukt shampoo og hårkur. Eller shampoo og balsam. De skjellagene tror jeg ikke på. Hår er dødt materiale. Ofte vasker jeg håret med shampoo, tørker lett og tar i hårkur over natta som jeg skyller ut. UTEN balsam.

Tar du noe rundt håret når du har masken på over natten?

Og vet du om man kan bruke alle slags hårmasker over natten,forressten?

Skrevet
flusa skrev (3 timer siden):

Tar du noe rundt håret når du har masken på over natten?

Og vet du om man kan bruke alle slags hårmasker over natten,forressten?

Hei :) 

Jeg  tar jeg håret opp i et hårhåndkle, det får man kjøpt overalt. Eller jeg tørker det på full varme med hårkur i og surrer det opp med et hårstrikk. Og skyller ut på morgen.

Hår er ikke så komplisert. Det er dødt materiale. Og det jeg tilfører er produkter som får det døde håret mitt til å se bedre ut.

• Liker 1
Skrevet
Sonit skrev (50 minutter siden):

Jeg  tar jeg håret opp i et hårhåndkle, det får man kjøpt overalt. Eller jeg tørker det på full varme med hårkur i og surrer det opp med et hårstrikk. Og skyller ut på morgen.

Hår er ikke så komplisert. Det er dødt materiale. Og det jeg tilfører er produkter som får det døde håret mitt til å se bedre ut.

Takk for kjapt svar🤗

Hårhåndkle har jeg faktisk nylig skaffet meg,så dette skal jeg prøve i morgen🤗

• Liker 1
Skrevet

På mine hårkurer pleier det å stå bakpå at man ikke skal bruke balsam etter så jeg gjør ikke det. 

Anonymkode: e8599...daa

Skrevet
Sonit skrev (1 time siden):

Jeg trodde håret kunne knekke av å ha i hårkur for lenge? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når jeg fikk på frisørlinjen var der omvendt. En god kur jobber under skjell laget og lukker det ikke. Derfor er der viktig og bruke balsam etter kur.

Anonymkode: 21bcd...410

• Liker 3
Skrevet
Sonit skrev (7 timer siden):

Håret er dødt , men skjellagene åpner seg selvom håret er dødt. Du kan jo se det på håret? 

Anonymkode: 21bcd...410

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Å lukke skjellaget ved å bruke en balsam etter kur er jo bare bra. Da lukker man inne alt det gode som kuren har gitt til håret. Balsamen lukker så igjen skjellaget, og gir håret sin styrke tilbake.

Anonymkode: 6e265...673

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man vil jo gjerne bruke hårkur innimellom da😊

Jeg pleier å ha sjampo i, så hårkur og surre rundt en halvtime før jeg dusjer ferdig og tar balsam i tilslutt.

Anonymkode: 26b45...85d

Jeg mente shampoo og deretter hårkur holder🙈

Skrevet

Har du protein hårkur skal ikke denne sitte igjennom natten, bruker å stå ti minutter på de. Ellers vil håret kjennes ut som høy og bli veldig tørt... Kur med fukt kan fint sitte i gjennom natten.

Anonymkode: 28918...6a8

• Liker 1
Skrevet

Fuktigetskurer er jo som balsam, har helt lik effekt på håret.  Gidder ikke bruke balsam etterpå. Smør på flesk 

• Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Fuktigetskurer er jo som balsam, har helt lik effekt på håret.  Gidder ikke bruke balsam etterpå. Smør på flesk 

Ja, enig. For hvilke ingredienser er det i balsam som på mystisk vis lukker "skjellagene"? Dette er bare en myte for å selge flere produkter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trodde håret kunne knekke av å ha i hårkur for lenge? 

Man skal være forsiktig med proteinkur, holde tiden der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...