Gå til innhold

Endelig møtt en fyr, så har han ikke utdannelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel veldig lenge, men nå har jeg møtt en fyr jeg trooor jeg kan begynne å like veldig godt. Det er litt for tidlig å si enda, men jeg har sett for meg et praktisk minstekrav, og det er at han skal ha en utdannelse med tanke på fremtiden økonomisk og eventuelle barn. Denne fyren har ikke noen utdannelse i det heletatt, heller ikke karakterer til å kunne ta noe utdannelse. Det er stryk i alle fag, rett og slett. Ikke fordi han er dum, men fordi han skulket vekk hele skolen.. så dum på en måte, den gang. 

Han har jobb, leier alene, har bil og lappen, vet ikke hva han tjener men det kan ikke være stort, det går vist knapt rundt. Han sier han har planer om forskjellige ting yrkesmessig, men han er 32 år da.. 🤷‍♀️

Personlig har jeg alt sånt på stell med utdannelse, god lønn osv osv.. 

Jeg føler jeg blir så skuffet over at jeg aldri kan finne noe "hel ved" om jeg kan si det sånn. Det er alltid et eller annet... og økonomisk trygghet er noe jeg setter høyt med tanke på fremtidig familie. Uten det er det ikke så viktig, jeg har mer en nok penger til meg selv, men kanskje ikke nok for å halvveis forsørge en mann og unger og meg selv, og ikke vil jeg måtte forsørge en mann heller da jeg er ganske gammeldags og vil helst at han tjener mer enn meg 🤫

Ønsker bare å høre andres meninger om det, ville dere gått inn for en mann som det jeg beskriver, altså dårlig stilt økonomisk med dårlige utsikter for å endre det ? (Ja, ellers er han oppegående, veldig snill, kjekk, sjarmerende, høflig, ryddig, renslig, tar vare på kroppen og helsa, og han virker som en veldig trygg person å ha i livet sitt sånn generelt) 

Anonymkode: 2cf1a...824

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler jeg blir så skuffet over at jeg aldri kan finne noe "hel ved" om jeg kan si det sånn. Det er alltid et eller annet

Det er da sinnsykt lett å finne en mann med ok jobb / økonomi, og som er normal og frisk i hodet. Om du ikke finner det må du jo ha en del andre krav som kommer i veien for dette

Anonymkode: 8abb4...a6d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Det er trygghet i å f.eks eie egen bolig, en investering rett og slett. Om dere skal kjøpe bolig sammen så vil jo ikke han få noe særlig i lån, og dere vil ikke bli likestilte i forholdet.

Jeg sammenligner utdannelse (evt å ha klart å jobbe seg oppover i systemet), samt stabil jobb, med gjennomføringsevne.

Anonymkode: 31d6a...2db

• Liker 5
Skrevet

Rødt flagg!

Anonymkode: 450c9...cef

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da sinnsykt lett å finne en mann med ok jobb / økonomi, og som er normal og frisk i hodet. Om du ikke finner det må du jo ha en del andre krav som kommer i veien for dette

Anonymkode: 8abb4...a6d

Ja veldig lett å finne det, vanskeligere å bare få følelser for første man finner. Datet en snill kirurg blant annet, men jeg klarte bare ikke få følelser. Jeg klarer meg fint alene så jeg blir ikke sammen med noen av kun praktiske grunner, men hadde vært fint om det med både følelser for mannen og at han har en fungerende økonomi da. 

• Nyttig 3
Skrevet

Sikker på du er forelsket i han, når det som kan tippe lasset for deg er at han mangler utdanning? 

Anonymkode: 85fa3...04c

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Rødt flagg! Et riktig manneemne bør minimum ha bachelor. 

Anonymkode: 11318...861

• Nyttig 1
Skrevet

Sikker på du er forelsket i han, når det som kan tippe lasset for deg er at han mangler utdanning? 

Anonymkode: 85fa3...04c

Nei jeg er ikke forelsket i han! Langt ifra, men jeg føler på noe jeg ikke har følt på mange år. Jeg tror det kunne utviklet seg til en forelskelse. Det er veldig lenge(flere år) mellom hver gang jeg kjenner på dette! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rødt flagg! Et riktig manneemne bør minimum ha bachelor. 

Anonymkode: 11318...861

Var der ironisk ?... 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er trygghet i å f.eks eie egen bolig, en investering rett og slett. Om dere skal kjøpe bolig sammen så vil jo ikke han få noe særlig i lån, og dere vil ikke bli likestilte i forholdet.

Jeg sammenligner utdannelse (evt å ha klart å jobbe seg oppover i systemet), samt stabil jobb, med gjennomføringsevne.

For meg er det trygghet med en fyr som behandler meg bra også. Hjelper lite med all verdens penger om han driter i meg, men jeg klarer tydeligvis ikke falle for de mennene som både er gode som personer og har praktiske ting på stell. 

• Liker 6
Skrevet

Du høres ikke ut som en sjarmerende person.

Anonymkode: 638c4...de2

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Du høres ikke ut som en sjarmerende person.

Anonymkode: 638c4...de2

Nei det er mye mulig altså, men det er ikke poenget her. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg er det trygghet med en fyr som behandler meg bra også. Hjelper lite med all verdens penger om han driter i meg, men jeg klarer tydeligvis ikke falle for de mennene som både er gode som personer og har praktiske ting på stell. 

Jo men nå spurte jo ts om dette med syn utdannelse da...

Skrevet

Du vil seriøst ha en mann som tjener mer enn deg? Hjelpe meg, det ikke bare gammeldags...

Anonymkode: d1020...f66

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo men nå spurte jo ts om dette med syn utdannelse da...

Det er ts som svarte. - ts. 

Skrevet

Du vil seriøst ha en mann som tjener mer enn deg? Hjelpe meg, det ikke bare gammeldags...

Anonymkode: d1020...f66

Ja 🤷‍♀️ har ikke noe millionlønning jeg heller så skal ikke veldig mye til. Jeg tjener greit. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vet ikke hvor heldig du er. Hvis mangelen på utdannelse er eneste problemet.. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Du vet ikke hvor heldig du er. Hvis mangelen på utdannelse er eneste problemet.. 

Foreløpig så er det eneste problemet ja. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har han fast jobb eller bare masse «strøjobber»? Sist nevnte kan jeg forstå kan være litt vanskelig å forholde seg til. 
Vet du alt om økonomien hans? Har han billån, forbrukslån osv som han betaler på? Kan være han tjener mer enn du tror

Samboeren min har heller ingen utdannelse, men han er veldig glad i jobben sin og kommer hjem fornøyd og glad. Og jeg vil heller ha det enn en utslitt, og sur mann som ikke liker jobben sin. 

Endret av Thjelp
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Rødt flagg!

Anonymkode: 450c9...cef

TS som er rødt flagg her 🚩

Anonymkode: cf93e...7fb

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...