AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Fikk følgende e-post 30.okt.: "Dette er et varsel om regulering av husleie som du kan lese om, i punkt 5. i husleiekontrakten. Partene kan, med én måneds skriftlig varsel, kreve leien regulert i takt med endringene i konsumprisindeksen jfr husll. § 4-2 . Regulering kan tidligst settes i verk ett år etter at siste leiefastsetting ble satt i verk Vi foretok ingen regulering i fjor, men varsler fra 1. desember at husleia i XXXXXXXX, får en økning på kr 500,- . " Jeg betaler på forhånd, 25. i mnd før, så jeg skal betale 500 kr mer nå? Jeg føler meg ganske sikker på det, men spør for sikkerhets skyld. Anonymkode: 37714...6bd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Ja, det er jo en måneds varsel😊 Anonymkode: a9617...ead
Tvist Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 500 kr var et veldig rundt tall for konsumprisindeks regulering. Ville sjekket om det er riktig økning på SSBs sine sider.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Tvist skrev (7 timer siden): 500 kr var et veldig rundt tall for konsumprisindeks regulering. Ville sjekket om det er riktig økning på SSBs sine sider. Her finner du lenken: https://www.ssb.no/kalkulatorer/husleiekalkulator Anonymkode: 66bd9...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå