AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 I reklamen sier Power at du nå kan spare tusenvis av kroner. Men hvordan skal man spare tusenvis av kroner på å bruke penger? Det henger ikke på greip. De kunne like godt sagt. "Spar millioner på black week". Hvordan skal man spare millioner på black week? Jo, hvis du allerede hadde tenkt å kjøpe hele butikken kan du spare millioner ved å kjøpe det på black friday. Anonymkode: 3c9b4...d77 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Well you don't say, Captain Obvious. Anonymkode: 5f97b...ac9 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I reklamen sier Power at du nå kan spare tusenvis av kroner. Men hvordan skal man spare tusenvis av kroner på å bruke penger? Det henger ikke på greip. De kunne like godt sagt. "Spar millioner på black week". Hvordan skal man spare millioner på black week? Jo, hvis du allerede hadde tenkt å kjøpe hele butikken kan du spare millioner ved å kjøpe det på black friday. Anonymkode: 3c9b4...d77 jeg tapte penger ved å handle «kjøp 2 og få 27% rabatt» hos Power. Så, hvordan sparte keg noe? Anonymkode: 27182...a8f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg tapte penger ved å handle «kjøp 2 og få 27% rabatt» hos Power. Så, hvordan sparte keg noe? Anonymkode: 27182...a8f Keg=jeg 😀 Anonymkode: 27182...a8f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Skulle kjøpe pc for 14 dager siden. Da kostet den 11000. Uken etter satt opp til 15000. Idag 11.000 igjen. Anonymkode: 1ff63...d3f 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Jeg handet ingenting, så sparte masse. Men sparer jo enda mer på å ikke handle når prisene er høyere Anonymkode: 50ebd...e5d 1
Knekt1 Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Dette må være første gang jeg tar Power i forsvar, men de er i sin fulle rett til å bruke begrepet. "Å spare" kan ifølge Språkrådets ordbok både bety "å ikke bruke" og "å bruke mindre" (enn du ellers ville ha gjort). 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 Knekt1 skrev (1 minutt siden): Dette må være første gang jeg tar Power i forsvar, men de er i sin fulle rett til å bruke begrepet. "Å spare" kan ifølge Språkrådets ordbok både bety "å ikke bruke" og "å bruke mindre" (enn du ellers ville ha gjort). Men hvor relatert er dette til Power? Da spesielt når varene er dyrere i tillegg? Det kan du gjerne forklare om du vil Anonymkode: 27182...a8f
Knekt1 Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvor relatert er dette til Power? Da spesielt når varene er dyrere i tillegg? Det kan du gjerne forklare om du vil Anonymkode: 27182...a8f TS: "I reklamen sier Power at du nå kan spare tusenvis av kroner. Men hvordan skal man spare tusenvis av kroner på å bruke penger? Det henger ikke på greip." Språkrådet: Å spare betyr også å bruke mindre (enn du ellers ville gjort). Eventuelt prisjuks har ikke noe med spørsmålet til TS eller mitt svar å gjøre. Jeg kan heller ikke begripe at man kan spare gjennom å bruke penger, men sånn er nå semantikken. 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 Knekt1 skrev (2 minutter siden): TS: "I reklamen sier Power at du nå kan spare tusenvis av kroner. Men hvordan skal man spare tusenvis av kroner på å bruke penger? Det henger ikke på greip." Språkrådet: Å spare betyr også å bruke mindre (enn du ellers ville gjort). Eventuelt prisjuks har ikke noe med spørsmålet til TS eller mitt svar å gjøre. Jeg kan heller ikke begripe at man kan spare gjennom å bruke penger, men sånn er nå semantikken. Du glemte en ting som er ganske så viktig og det var black week. Bare forklar hvem reklamen er myntet på i det minste? Anonymkode: 27182...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Kvalmt de påstår at det er kjempebillig, når det har vært billigere før. Anonymkode: 6be79...209 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #12 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle kjøpe pc for 14 dager siden. Da kostet den 11000. Uken etter satt opp til 15000. Idag 11.000 igjen. Anonymkode: 1ff63...d3f Si ifra til forbrukertilsynet, det der er ulovlig. Anonymkode: 0b853...d01 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Vi vet jo black ditt og black datt er juks og bedrag. Ville dere handlet om det stod SVART FREDAG alle steder??? Forbrukere får takke seg selv når de er så dumme. Slutt å konsumer! Slutt å kjøpe ræl som ikke er nødvendig. Først da sparer man penger. Anonymkode: 82ef1...83c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 Om du planlegger innkjøpene dine, og følger med på prisutviklingen, så er det helt klart mulig å spare flere tusen på å benytte seg av gode tilbud. Og det er vel det de fleste gjør med black friday nå? Sparte flere tusen selv, på nødvendige ting jeg hadde utsatt å kjøpe til jeg fant et godt (reelt) tilbud. Anonymkode: d8112...67f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi vet jo black ditt og black datt er juks og bedrag. Ville dere handlet om det stod SVART FREDAG alle steder??? Forbrukere får takke seg selv når de er så dumme. Slutt å konsumer! Slutt å kjøpe ræl som ikke er nødvendig. Først da sparer man penger. Anonymkode: 82ef1...83c Selvsagt ville jeg det? Hva de kaller kampanjen er meg rivende likegyldig. Om jeg kan kjøpe noe jeg trenger med 40 % avslag, så gjør jeg deg. (Og selvfølgelig følger en med på priser på forhånd) Anonymkode: d8112...67f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 Jeg kjøpte en IPL maskin jeg vet koster mye til vanlig, så jeg er fornøyd. Jeg følger med, og vet hva priser er på det jeg er interessert i å kjøpe. Men juks det vet vi at gjelder på mye av varene. Anonymkode: a2ff5...f51
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 Jeg sparte endel på tights.no denne gangen. Kjøpte fire gode tightser til 49,- kroner stykket. Så jeg sparte ikke noe penger ift at jeg kunne latt være å kjøpe noe, men jeg sparte ift. fullprisen på tights der såklart. Har fått masse mail om tilbud på black week eller friday og det er sørgelige greier. Fikk bl.a en mail fra et sted de selger oppskriftshefter. Stadig kommer de med tilbud på 20%, så da jeg fikk mail fra dem på black friday salg og det fortsatt bare var 20% så ble jeg ganske overrasket. Mange som har black friday med tilbud på 8% og 20% osv, det er jo det som er vanlig tilbud hele året. Det er sjelden noen butikker har noe skikkelig gode tilbud som kan forsvare "black friday" som skal være litt mer enn bare 10-15-20 prosent ned på prisen. Anonymkode: 23181...786
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sparte endel på tights.no denne gangen. Kjøpte fire gode tightser til 49,- kroner stykket. Så jeg sparte ikke noe penger ift at jeg kunne latt være å kjøpe noe, men jeg sparte ift. fullprisen på tights der såklart. Har fått masse mail om tilbud på black week eller friday og det er sørgelige greier. Fikk bl.a en mail fra et sted de selger oppskriftshefter. Stadig kommer de med tilbud på 20%, så da jeg fikk mail fra dem på black friday salg og det fortsatt bare var 20% så ble jeg ganske overrasket. Mange som har black friday med tilbud på 8% og 20% osv, det er jo det som er vanlig tilbud hele året. Det er sjelden noen butikker har noe skikkelig gode tilbud som kan forsvare "black friday" som skal være litt mer enn bare 10-15-20 prosent ned på prisen. Anonymkode: 23181...786 Ja, det er mange som har Black Friday med de vanlige salgene sine. Men hvis man følger med og vet hva man skal ha, kan man gjøre et kupp. Anonymkode: 4ac7b...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 Tidligere år hadde vel Power produkter som vanligvis kostet 1 000 kroner, og så satte dem faktisk OPP prisene til 3 000 kroner kort tid før denne tulle-kampanjen. Men i forbindelse med Black Friday, så ble produktet satt ned til 1 500 kroner. Voila, så har forbrukerne liksom spart femti prosent ettersom "før-prisen" liksom var satt til 3 000 kroner kort tid før dette. Anonymkode: b9e22...78f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): I reklamen sier Power at du nå kan spare tusenvis av kroner. Men hvordan skal man spare tusenvis av kroner på å bruke penger? Det henger ikke på greip. De kunne like godt sagt. "Spar millioner på black week". Hvordan skal man spare millioner på black week? Jo, hvis du allerede hadde tenkt å kjøpe hele butikken kan du spare millioner ved å kjøpe det på black friday. Anonymkode: 3c9b4...d77 Om du må ha en ny vaskemaskin, og den er satt ned 3000,- black friday, så spsrer du på å kjøpe den da. Kjøper du ting du ikke trenger, så sløser du, uansett om det er tilbud eller ikke. Anonymkode: ffd3b...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå