Gå til innhold

Sjekke inn på hotell 08:30 og ut igjen 15:00

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sofakona skrev (1 minutt siden):

Tror jeg du må ringe hotel. De fleste tar betalt for 1 natt

Ja det er null prb, men får man booket et slikt opphold ? Er en mellomstopp på vei til destinasjonen

Anonymkode: d1221...c80

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er null prb, men får man booket et slikt opphold ? Er en mellomstopp på vei til destinasjonen

Ja...det er nok mulig..men du må fortsatt betale for 1 natt

• Liker 1
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://citybox.no/oslo/?gclid=CjwKCAiA7IGcBhA8EiwAFfUDsdeKl2nVFXrJFJtLuwXjzRfMmdgZogsaTVkzCc1dNYmty-EjQVUhixoCqGAQAvD_BwE

Annonse

Du må betale for to døgn

8:30 er for tidlig. Innsjekk er ikke før kl 14:00. Derfor må du bestille for dagen før.

15:00 er for sen utsjekk. Utsjekk er kl 12:00. Derfor må du bestille for et nytt døgn.

Til sammen 2 døgn for opplegget ditt.

Anonymkode: 764dc...407

• Liker 12
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må betale for to døgn

8:30 er for tidlig. Innsjekk er ikke før kl 14:00. Derfor må du bestille for dagen før.

15:00 er for sen utsjekk. Utsjekk er kl 12:00. Derfor må du bestille for et nytt døgn.

De fleste hoteller har tilbud om sen utsjekk med et lite pristillegg.

Anonymkode: 76731...739

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

enkelte overnattingssteder har kanskje forbud mot den slags bestillinger. 

hva om sånne tilbud benyttes til for eksempel prostitusjon? 

Anonymkode: 23d61...e5b

Ja, men det er noen som har tilbud om dagrom. Bl,a, for div, nattarbeidende folk, skiftarbeidende innen trafikk og nattog/expressbuss f.eks.

Anonymkode: 4cfcc...ae4

• Liker 6

Jeg lette også etter det en gang, endte til slutt opp med å bare leie som vanlig for en natt og bestille sen utsjekk.

På noen hotell kan du booke sen utsjekk på nettsiden for en hundrelapp eller to ekstra og dermed få det garantert, mener det var Scandic jeg endte på den gangen jeg trengte hotellrom mellom 9 og 15. Jeg fant også noen som mente at man kunne få dagrom på Citybox etc., men tror du må ringe litt rundt til hotellene. Noen tilbyr det ikke da timesleie jo er litt forbundet med prostitusjon.

Tviler på det er sykt mye å spare pengemessig på å leie dagrom dersom det er finansene du tenker på, rommet er jo for hotellets del opptatt hele natta også da siden de ikke kan leie det ut til noen som skal sjekke ut 12 som er vanlig, og det må vaskes like mye osv.

Anonymkode: 5bfde...2e1

• Liker 1

Mulig er det. Jeg har gjort det i forbindelse med lange reiser med jobb selv.

Men enten så må hotellet tilby sen eller tidlig utsjekk, eller så må du betale for to døgn. Snakk med hotellet så finner dere kanskje en løsning.

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 22.52):

Du må betale for to døgn

Ikke nødvendigvis hvis du er med i lojalitetsprogram ved hotellkjeden som gjør at du kan få sen utsjekk til klokka 15.00

Hvor er dette? Er du medlem i noen lojalitetsprogrammer? Jeg har sen utsjekk til kl 16 ved å være med i Nordic choice hotels. Der sjekker jeg inn på telefon og sjekker ut via telefon, trenger ikke å gå innom resepsjon. 

Hvis ikke dette er mulig for deg så må du ringe resepsjon og spørre om de er villige til å gi deg et rom som du kan beholde til klokken 15.

Anonymkode: cfc95...c37

Annonse
Sofakona skrev (På 25.11.2022 den 22.41):

Ja...det er nok mulig..men du må fortsatt betale for 1 natt

Blir jo 2 døgn, eller ihvertfal ekstra for forsinket utsjekking. 

Anonymkode: 97f46...5f6

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 23.13):

enkelte overnattingssteder har kanskje forbud mot den slags bestillinger. 

hva om sånne tilbud benyttes til for eksempel prostitusjon? 

Anonymkode: 23d61...e5b

Hva har det med saken og gjøre? Problemet er jo sen utsjekking. 
hvis et hotell skal helgardere seg mot prostitusjon  kan de løse det med og slutte og leie ut rom… det er enten timespris eller en natt pris, hvilke prostituerte har 8.30- 15 pris? 

Anonymkode: 97f46...5f6

• 2 uker senere...

Har jobbet i hotellbransjen. Det heter dagrom og er ofte billigere enn vanlig overnatting. Etter pandemien har det blitt ennå vanligere da de leide ut rommene til folk som trengte hjemmekontor men ikke hadde plass hjemme. 

for å booke bør du ringe hotellet du vil bo på. De i resepsjonen har ofte oversikt over om de har gjester som sjekker ut 07.00 eller rom som står ledig natten før 😊

Anonymkode: 2855a...a34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...