Gå til innhold

Mannen besøkte far på sykehuset. Jeg har svangerskapsdepresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til mannen min havnet på sykehuset pga hjerteinfarkt. Sykehuset er på andre siden av landet. Vi har en liten baby på 7 måneder. Jeg sliter med svangerskapsdepresjon og har det ikke bra. Mannen er borte 10 timer daglig når han er på kontoret + en del borte pga jobbreiser. Jeg fullammer enda siden baby ikke tar flaske eller noe særlig. Jeg er med baby hele tiden og trenger at han hjelper med babyen og husarbeid i helgene. Nå har faren fått hjerteinfarkt og er på sykehuset, men de på sykehuset sier alt kommer til å gå bda. Han er innlagt 7 timer herfra og jeg har ikke overskudd til å være med. Jeg kjenner jeg ikke klarer å være alene og trenger at han er her. Er det dårlig gjort å be han bli? 

Anonymkode: d1d09...3f7

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner dette er vanskelig for dere.

Men dette er noe jeg nødig hadde bedt mannen om å bli hjemme for om dere kan unngå det.

Om du er så syk at du ikke har omsorgskapasitet så må jo han ta over din permisjon.

Men til dette spørsmålet: har du venner eller familie som kan hjelpe denne helgen/generelt? 

Anonymkode: 9a55f...d8c

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig skal mannen din dra å besøke faren sin, i hvilken verden er noe annet enn det Ok?. Babyen på 7 måneder spiser jo fast føde, fullammer du istedenfor å gi vanlig mat til ungen? En så stor baby er relativt enkel å ha med å gjøre. Får du behandling for depresjonen din? Kan ikke du og baby eventuelt sove hos familien din imens mannen er borte? Her syntes jeg bare du må gjøre det relativt  løsningsorientert. 

Anonymkode: f92ed...d23

Og hvorfor er mannen din 10+ timer på kontor, i jobbreiser og mye borte fra hjemmet - hvis du er såpass dårlig som du gir utrykk for? 🤨. Hvis han er så mye borte fra før, burde nødig denne reisen være særlig annerledes enn jobbreiser fra før. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig skal han besøke faren sin. Enten får du bli med, ellers så får du finne en annen løsning. Uansett går det nok fint. Å før jeg får pepper, har også hatt fødselsdepresjon. 

Anonymkode: f47b1...251

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Troll!!

Anonymkode: f3277...2dc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at han bør være sammen med deg hvis dere ikke finner noen som kan være med deg den tiden han er borte. 

Anonymkode: 772cc...ad1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Faren til mannen min havnet på sykehuset pga hjerteinfarkt. Sykehuset er på andre siden av landet. Vi har en liten baby på 7 måneder. Jeg sliter med svangerskapsdepresjon og har det ikke bra. Mannen er borte 10 timer daglig når han er på kontoret + en del borte pga jobbreiser. Jeg fullammer enda siden baby ikke tar flaske eller noe særlig. Jeg er med baby hele tiden og trenger at han hjelper med babyen og husarbeid i helgene. Nå har faren fått hjerteinfarkt og er på sykehuset, men de på sykehuset sier alt kommer til å gå bda. Han er innlagt 7 timer herfra og jeg har ikke overskudd til å være med. Jeg kjenner jeg ikke klarer å være alene og trenger at han er her. Er det dårlig gjort å be han bli? 

Da er løsningen, ts, at din mann sykemelder seg. Han kan ikke velge å være på jobb 10+ timer dersom et barn på 7 måneder da ikke har tilstrekkelig tilsyn. Da er jo alternativet å be barnevern steppe inn og finne et beredskapshjem. Det ser dere begge?

Her og nå - er du kritisk syk og din mann ikke kan ta med barnet dit han skal for å se til sin alvorlig syke far (at du ammer er irrelevant , du kan pumpe). Da må de ringe kommunen og be om bistand. Et barn på 7 mnd kan ikke ha utilstrekkelig tilsyn bare fordi far «har lyst på jobb».

Anonymkode: 67c1d...ec6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, dårlig gjort å be ham bli. Det er jo en unntakstilstand og helt klart han bør besøke faren. Hadde kjent på det om jeg ble nektet å reise til syk forelder. Styrker ikke akkurat forholdet
Det er jo hverdagen dere må gjøre noe med. Hvis han jobber så mye og du har fødselsdepresjon bør jo han ta permen din. I hvert fall jobbe kortere dager.

Og dere bør absolutt ikke tenke på flere barn.

Anonymkode: 140f1...6fa

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hvorfor er mannen din 10+ timer på kontor, i jobbreiser og mye borte fra hjemmet - hvis du er såpass dårlig som du gir utrykk for? 🤨. Hvis han er så mye borte fra før, burde nødig denne reisen være særlig annerledes enn jobbreiser fra før. 

Sier det samme 🤷🏻‍♀️ Om det er så ille som du sier det er TS, hvorfor er han ikke da sykmeldt, slik at han kan være hjemme med deg?  

Anonymkode: b144c...d0a

• Liker 4
Skrevet

Ta deg sammen ts! Selvfølgelig skal han besøke faren sin!!

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Svangerskapsdepresjon når baby er 7 mnd? 

Anonymkode: 7d19e...92d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Her jo problemet 10 timer på jobb pluss jobbreiser, slett ikke at han er borte akkurat nå. 

Anonymkode: 9e930...c89

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, dårlig gjort å be ham bli. Det er jo en unntakstilstand og helt klart han bør besøke faren. Hadde kjent på det om jeg ble nektet å reise til syk forelder. Styrker ikke akkurat forholdet

Anonymkode: 140f1...6fa

Hvis noe hadde skjedd med min far og han ble innlagt og jeg ble nektet å dra – ja da hadde det forholdet vært over. 

Anonymkode: cff08...751

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg vet ikke om de andre i tråden har opplevd selv hvordan det er å ha en fødselsdepresjon, men det kan være ganske så jævlig, mildt sagt, så jeg forstår behovet ditt for å ha mannen din nærme. Samtidig har man jo forståelse for at mannen din ønsker å besøke sin far. Men forstår mannen din hvor tøft du har det hjemme om dagene? (Min mann gjorde aldri det). Og får du profesjonell hjelp for depresjonen din?

Videre tenker jeg at om du har familie eller nære venner som du kan støtte deg på så kan du jo alliere deg med dem. Kanskje de kan bo hos deg mens mannen din er på besøk hos sin far?

Anonymkode: 407d5...1b0

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Svangerskapsdepresjon når baby er 7 mnd? 

Anonymkode: 7d19e...92d

De fleste opplever at depresjonen slipper taket innen babyen er seks måneder, men noen er fortsatt deprimerte når barnet er ett år. 

Anonymkode: cff08...751

• Liker 1
Skrevet

Han må dra å besøke faren sin.

Dere har større problemer enn denne sykehusturen.

Anonymkode: bd0e1...4e6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjerteinfarkt trumfer «fødselsdepresjon» 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Ts her.

Skulle stå at baby ikke tar flaske og ikke spiser særlig fast føde. Gir mat 3 ganger daglig, men vil helst ha pupp. Prøvd alle råd og fått masse tips av heøsesøster. Hun sier jeg bare skal fortsette amming og prøve å gi måltider så går det seg til. Mannen skal ikke ta permisjon og kan ikke sykemelde seg pga valg av yrke. Han er veldig ambisiøs. Han hjelper med alt jeg trenger hjelp til når han er hjemme, men det har blitt veldig mye nå. 

Jeg får oppfølging av lege, men grunnen til depresjonen er at jeg ikke kan gå på noen medisiner jeg vanligvis  går på så lenge jeg ammer. 

Jeg/vi får litt hjelp av foreldre, men de er gamle og klarer ikke å bidra i den grad jeg trenger. 

Hadde han ikke hstt så mye jobb hadde denne turen vært lettere, men det er mer en nok å ta seg av babyen og jeg klarer ikke både det, hus og hjem og å ta vare på meg selv samtidig. 

• Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...