Gå til innhold

Ikke råd til jule gaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stresser fælt over at jeg ikke har råd til å kjøpe julegaver til familien. Spesielt min mor som forventer å få gaver som koster flere 1000kr. Er aleneforsørger, å vil prioritere jule gave til barnet mitt. Men hva gjør jeg med alle de andre? Har nevnt til familie at jeg ikke har råd, men uansett ønsker de seg ting jeg ikke har råd til. Vet det er mange som sitter med denne tanken. Men føler så skam🙁

Anonymkode: 56427...fa3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke føl skam...og du bestemmer hvem du skal kjøpe gaver til..og din mor fortjener ikke noen gaver...julen handler ikke om gaver .. det handler om tid med familie,kos og hygge.

Ikke gå etter presset...du bestemmer selv din økonomi.

Gi gave til ditt barn...du må ikke gi gave til alle andre. 

• Liker 1
Skrevet

Da gir du beskjed om at du ikke har råd til gaver i år. Du er ikke ansvarlig for andre sine følelser rundt dette. Det får de gjøre opp med selv. En hver oppegående person, skjønner at man må prioritere sine egne først. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stresser fælt over at jeg ikke har råd til å kjøpe julegaver til familien. Spesielt min mor som forventer å få gaver som koster flere 1000kr. Er aleneforsørger, å vil prioritere jule gave til barnet mitt. Men hva gjør jeg med alle de andre? Har nevnt til familie at jeg ikke har råd, men uansett ønsker de seg ting jeg ikke har råd til. Vet det er mange som sitter med denne tanken. Men føler så skam🙁

Må ikke jule (banke opp) gavene til barnet ditt! Julegaver 😊

Anonymkode: e0159...07d

• Liker 3
Skrevet

Gi gaver til barnet ditt. Dropp de andre. 

I vår familie gir vi bare gaver til barna. Voksne har stort sett det de trenger, og er det noe de ønsker seg kan de kjøpe det selv. 

Anonymkode: 2fb0a...af6

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre får i år gaver laget av mine barn og meg. Jeg har også selv fått masse hjemmelagede gaver av tanter, bestemødre og svigermor. Glad for å være del av en familie som setter pris på håndverk og ikke må kjøpe masse dyre ting. 

Anonymkode: 67a2f...bca

Skrevet

Forventer din mor gave av deg, som er alene og med dårlig økonomi, på flere tusen? Da trenger hun en realitetssjekk altså. 

I vår familie gir ikke de voksne noe dyre gaver til hverandre, men en liten oppmerksomhet heller. 

Kanskje dere skulle tatt en prat om gaver i familien? Leste et sted om noen som trakk et navn hver av de voksne i familien og kjøpte bare gave til den, så gjettet de hvem de hadde fått gaven av på julaften, det virket hyggelig. Det fører jo til mindre gaver og mindre styr for alle. Barna er jo det viktigste på julaften 

Anonymkode: 510a6...fa8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ærlig talt. Hadde noen i min omgangskrets eller familie forventet gaver fra meg til en bestemt sum, så hadde de jaggu fått et innpakket telys bare på trass. 

Anonymkode: 72417...c18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange sliter i år, du er ikke den eneste<3 Prioriter barna dine og ikke tenk på resten av familien din, som mor burde hun forstå dette selv og hvis ikke så sier det mye om henne som person. Har du vurdert å lage en annonse på finn.no for hjelp til jul når det kommer til gave for barna? Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg hvis jeg så annonsen<3 

Lykke till TS<3

Anonymkode: e9c8f...19b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange sliter i år, du er ikke den eneste<3 Prioriter barna dine og ikke tenk på resten av familien din, som mor burde hun forstå dette selv og hvis ikke så sier det mye om henne som person. Har du vurdert å lage en annonse på finn.no for hjelp til jul når det kommer til gave for barna? Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg hvis jeg så annonsen<3 

Lykke till TS<3

Anonymkode: e9c8f...19

Hvorfor skal hun lage en annonse? 🤔 Hun skriver jo at hun vil prioritere å kjøpe gaver til barnet sitt, fremfor å kjøpe julegaver til alle andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, Hannah80 said:

Hvorfor skal hun lage en annonse? 🤔 Hun skriver jo at hun vil prioritere å kjøpe gaver til barnet sitt, fremfor å kjøpe julegaver til alle andre. 

Det var vel kun et velment råd til ts! Dessuten så skriver ikke ts hvor dårlig råd hun har, tipset om Finn var vel ment som et hyggelig tips hvis hun ikke føler at hun får gitt barnet det som trengs heller..

Anonymkode: 60f0a...028

• Liker 1
Skrevet

Moren din forventer gaver på flere tusen? Her høres det ut som at du må ta en prat med henne om forventninger. Det kan være hyggelig med en liten oppmerksomhet, men forventningene hennes er jo helt blåst av banen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

vær ærlig ,de fleste forstår det. jeg kjøper kun de nærmeste i år, så det blir 8 gaver i år, jeg bruker og kjøpe til barnets venner, venners barn og søskenbarna sine barn, da blir det 30-40 stk, har ingen mulighet til det i år, og også snakk fra at vi ikke skal ha noe tilbake og forklart til barna at det blir mindre gaver i år

Anonymkode: 52b8f...6f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da gir du beskjed til alle at i år kjøper du kun gave til barnet ditt da du desverre ikke har råd til mer. Og at de ikke skal kjøpe til deg! Gi gjerne beskjed 3måneder før eller mer , da noen begynner tidlig.. 

Har kjøpt gaver til flere og får beskjed no og rett før jul at vi ikke skal kjøpe i år. Vær tidlig ute og ikke skam deg. Det er helt greit å gi beskjed. 

Anonymkode: 96e7c...76a

Skrevet

Vi har avklart i min familie at det kun blir gaver fra voksne til barn i år. Alle har litt mindre å rutte med enn normalt. Funker fint det.

Anonymkode: 86d1f...32f

• Liker 1
Skrevet

Ønsker moren din seg noe spesifikt, søk på Finn.no om det er der, og kjøp noe brukt/ nesten nytt.  Trenger ikke fortelle at gavene er kjøpt brukt.  Veldig mye spennende og kule ting en kan kjøpe på Finn billig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...