AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Vi har vært gift leeeeenge. Han har mange ganger sagt at ønsker jeg tar hans etternavn. Jeg har ingen mitforestillinger, det har bare ikke blitt gjort.. Men nå har jeg lyst å overraske han ved å bytte etternavn til hans (og som barna har). Men må han signere/være delaktig i prosessen eller får noen varsler på dette? Eller kan jeg gjennomføre alene og så overraske han?? Anonymkode: 68780...a6c
Virrevirrevapp Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Du kan gjennomføre det uten ham. Du kan bytte til hvilket "fritt" etternavn du vil, og som gift med ham kan du også ta hans slektsnavn selv om det er sjeldent. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Hvis flere enn 200 har dette etternavnet kan du bytte til det uten å involvere han. Samboeren min, som jeg har barn med måtte godkjenne at jeg tok hans fordi det er sjeldent. Anonymkode: 4e414...ece 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis flere enn 200 har dette etternavnet kan du bytte til det uten å involvere han. Samboeren min, som jeg har barn med måtte godkjenne at jeg tok hans fordi det er sjeldent. Anonymkode: 4e414...ece Måtte han godkjenne det selv om dere har felles barn som har dette etternavnet? Jeg trodde det var unntak dersom man hadde barn som har navnet ? Anonymkode: c282f...476
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis flere enn 200 har dette etternavnet kan du bytte til det uten å involvere han. Samboeren min, som jeg har barn med måtte godkjenne at jeg tok hans fordi det er sjeldent. Anonymkode: 4e414...ece Stikkordet her er samboer. Er de gift kan en gjøre det uten godkjenning. Anonymkode: a158a...68b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå