AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Jeg måtte ty til dette tipset når jeg skulle skifte hjul nå, funker knall. Særlig om man er kvinne som ikke er bodybuilder Anonymkode: e63ff...3b6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Smart bruk av den jekken, fot ville aldri løftet en bil med den....! Anonymkode: 865ca...88f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Smart bruk av den jekken, fot ville aldri løftet en bil med den....! Anonymkode: 865ca...88f Det gjør jeg da hver gang jeg skifter hjul, aldri hatt problemer. TS Anonymkode: e63ff...3b6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Fin løsning, har slitt med det etter at bilen har vært på verksted. Når jeg skifter hjul selv, sitter det aldri så fast. Anonymkode: da536...e74
-jk- Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 Det er vel ikke så mange som har tilgang til saksejekk lengre? Det var i hvert fall mange år siden jeg hadde en bil som kom med jekk (og reservehjul). Mulig det fungerer med garasjejekken også. Her bruker jeg bare håndtaket til garasjejekken, det er langt, avtagbart og hult så det kan enkelt tres utenpå hjulboltnøkkelen. Da får jeg en 1m lang arm, med den er det enkelt å løsne det meste.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Tipper det går med mange typer jekker, garasjejekk går helt fint. Jeg hadde en halvmeter lang arm på min boltnøkkel men det gikk ikke. Hadde ikke noe rør å sette utenpå heller, så glad jeg fant dette trikset nå. Anonymkode: e63ff...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tipper det går med mange typer jekker, garasjejekk går helt fint. Jeg hadde en halvmeter lang arm på min boltnøkkel men det gikk ikke. Hadde ikke noe rør å sette utenpå heller, så glad jeg fant dette trikset nå. Anonymkode: e63ff...3b6 Rettelse: Hadde 60 cm lang arm på leddhåndtaket men fikk fortsatt ikke løsnet mutteren uten jekken... Anonymkode: e63ff...3b6
skrue Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Jeg hadde en bil en gang der kaliperen på et bakhjul i en periode ikke gikk helt tilbake etter at man bremset. Så felgen ble varm. Da jeg skulle bytte dekk var det helt umulig å få av en mutter (av en eller annen grunn er det alltid bare en som står igjen). Løsningen ble å ta seg en tur. Varmen gjorde at felgen tydeligvis utvidet seg litt mer enn mutteren og mutteren var grei å løsne etterpå.
Tiuren Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Dette trikset har jeg brukt i mange år på gjenstridige bolter (særlig "saltede" bolter under bilen), men bruker heller garasjegjekken eller en gammeldags sylinderjekk. Og bruk noe bedre en det ubrukelige verktøyet som følger med bilen om du skal bruke mye kraft. .
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Tiuren skrev (6 timer siden): Dette trikset har jeg brukt i mange år på gjenstridige bolter (særlig "saltede" bolter under bilen), men bruker heller garasjegjekken eller en gammeldags sylinderjekk. Og bruk noe bedre en det ubrukelige verktøyet som følger med bilen om du skal bruke mye kraft. . Jeg brukte denne: https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/leddhandtak/leddhandtak-12-heavy-duty-2000046744 Anonymkode: e63ff...3b6
Tiuren Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg brukte denne: https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/leddhandtak/leddhandtak-12-heavy-duty-2000046744 Anonymkode: e63ff...3b6 Lang arm er bra løsning på hjulbolter som ikke vil av, særlig når man har god teknikk. Men det er ikke alltid man kommer til med den, da er "god ringnøkkel og jekk" løsningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå