Gå til innhold

Kommunal Eiendomsgebyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg leilighet i januar i år, og fikk mld på nettbanken om et beløp på rundt 5000 kr til kommunal eiendomsgebyr. Ante ikke noe om det før jeg kjøpte leiligheten. Er dette vanlig å få når en eier leilighet.

Anonymkode: 6568c...cb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjøpte meg leilighet i januar i år, og fikk mld på nettbanken om et beløp på rundt 5000 kr til kommunal eiendomsgebyr. Ante ikke noe om det før jeg kjøpte leiligheten. Er dette vanlig å få når en eier leilighet.

Ja.

Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Ja.

Ok sliter med å betale dette, men må jo bare gjøre det. Så fra januar av får jeg sette av litt hver måned for å klare å betale den. 

Skrevet

Leste du ikke prospektet i forkant av kjøpet? Det pleier å stå der hva estimerte kostnader for vann, avløp og renovasjon er. 

• Liker 1
Skrevet

Eiendomsgebyr er noe alle betaler med stolthet. Det er for å styrke fellesskapet.

Anonymkode: d229f...e2c

Skrevet

Hva er eiendomsgebyr? 

Jeg har aldri betalt dette? Menes det kommunale avgifter? Det er vel vanligvis inkludert i felleskostnader på leiligheter?

Eller menes det eiendomsskatt? 

Eller er det faktisk noe som heter eiendomsgebyr? Hva dekker det i så fall?

Anonymkode: f5f29...018

Skrevet

Det er bare et annet navn på kommunale avgifter.

Hvis du ikke klarer å betale en regning på 5000 uten å spare så tror jeg du vil slite fremover.

Anonymkode: 44a16...7d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er bare et annet navn på kommunale avgifter.

Hvis du ikke klarer å betale en regning på 5000 uten å spare så tror jeg du vil slite fremover.

Anonymkode: 44a16...7d2

Takk for oppmuntringen, jeg er faktisk ufur da. 

Skrevet

Gå inn på fakturaen, det er det spesifisert akkurat hva som inngår i dette gebyret. Jeg får slike regninger i alle fall fire ganger i året, da er det vann/avløp/feiing/eiendomsskatt.

Anonymkode: 58d2f...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...