Gå til innhold

Dere med narsisstisk forelder.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere brutt helt kontakten med den forelderen? 
Eller får dere det til på noe annet vis?
Dere som har brutt kontakt, hvordan har dere blitt bemøtt av samfunnet? Hvor gamle var dere da dere brøt kontakten? Var dere plaget med dårlig samvittighet i mange år? 

Endret av Zeruda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville minimalisert kontakten i første omgang. Ikke si noe/gi dem informasjon som du ikke ønsker de skal bruke mot deg ved en senere anledning. 

Det blir mer og mer akseptert i samfunnet at man kutter ut foreldre som oppfører seg narsissistisk. Dette er noe du selv må kjenne på, og ingen andre kan si hva som er rett for deg.

Anonymkode: 96f28...6b2

• Liker 1
Skrevet

Var fullstendig ødlagt i oppveksten. Hadde ikke egne meninger og var livredd for andre mennesker, sa aldri noe ute blant folk. Hadde mye angst og det å skulle prestere noe på skole ble nesten umulig. Kuttet ut kontakt da jeg ble voksen og fikk barn selv, ville ikke at mine barn skulle bli utsatt for noe sånt. Sliter fortsatt med at jeg fort går tilbake i gammelt mønster når jeg møter sånn type person. Har aldri sagt til noen at jeg har kuttet ut kontakt med min far, orker ikke forklare.

Anonymkode: a7de8...64c

• Hjerte 3
Skrevet

«Bemøtt av samfunnet»? Noen som bryr seg? Bryr JEG meg om hva noen måtte mene? 🤣

Jepp, helt. Null kontakt. Synes faktisk synd på folk som ikke klarer å gjøre det samme BARE fordi «det er jo familie….» 

Anonymkode: 197fa...af1

• Hjerte 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville minimalisert kontakten i første omgang. Ikke si noe/gi dem informasjon som du ikke ønsker de skal bruke mot deg ved en senere anledning. 

Det blir mer og mer akseptert i samfunnet at man kutter ut foreldre som oppfører seg narsissistisk. Dette er noe du selv må kjenne på, og ingen andre kan si hva som er rett for deg.

Anonymkode: 96f28...6b2

Har kuttet kontakten for mange år siden. Gikk dessverre ikke an å minimalisere den. Prøvde det en lang periode. Hun ble helt vill og trakasserte meg daglig. Hadde det kjempevondt psykisk. 
Dessuten hadde jeg aldri kommet over alle traumene mine og aldri kunnet gi slipp på den dårlige samvittigheten ovenfor henne om jeg hadde fortsatt kontakten. 
Hadde aldri kommet meg ut av offerrollen. 

Er interessert i å høre hvordan andre har/ har hatt det. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Var fullstendig ødlagt i oppveksten. Hadde ikke egne meninger og var livredd for andre mennesker, sa aldri noe ute blant folk. Hadde mye angst og det å skulle prestere noe på skole ble nesten umulig. Kuttet ut kontakt da jeg ble voksen og fikk barn selv, ville ikke at mine barn skulle bli utsatt for noe sånt. Sliter fortsatt med at jeg fort går tilbake i gammelt mønster når jeg møter sånn type person. Har aldri sagt til noen at jeg har kuttet ut kontakt med min far, orker ikke forklare.

Anonymkode: a7de8...64c

Høres ut som vi har hatt en lignende barndom. Måtte selv «dumme meg ned» i mange år og turte ikke å være meg selv fordi jeg hadde blitt fortalt (løyet til) at jeg var en klovn som alle lo av. Og at alt jeg hadde hjerneskade og var syk i hodet. 🥺

Trodde faktisk hele barndommen min at det var noe feil med meg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har brutt kontakten helt nå, føler jeg ikke orker å prøve mer.. Hun har fått med seg resten av familien, for stakkars hun som har fått en så udugelig datter osv.. De skulle bare ha vist hvem hun er innen for husets fire vegger.. Så nå er jeg «alene» i hele verden, men heldigvis har jeg barna mine, det er trøsten min når ensomheten kommer - ❤️

Anonymkode: 8311e...061

• Hjerte 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har brutt kontakten helt nå, føler jeg ikke orker å prøve mer.. Hun har fått med seg resten av familien, for stakkars hun som har fått en så udugelig datter osv.. De skulle bare ha vist hvem hun er innen for husets fire vegger.. Så nå er jeg «alene» i hele verden, men heldigvis har jeg barna mine, det er trøsten min når ensomheten kommer - ❤️

Anonymkode: 8311e...061

Så rett du har gjort. 
Det er det de bruker å gjøre. Fortelle usannheter til resten av familien og framstille seg selv som offeret. 😢

Eneste som hjelper er dessverre bare å leve livet, skite i de andre som vender en ryggen og være lykkelig. 

Skrevet

Hvorfor skulle JEG liksom få "dårlig samvittighet" fordi noen  i familien oppfører seg som en forbanna drittsekk mot andre? :klo: 

Anonymkode: 63fb0...0a4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle JEG liksom få "dårlig samvittighet" fordi noen  i familien oppfører seg som en forbanna drittsekk mot andre? :klo: 

Sterk du er! 
Kunne ønske jeg hadde vært like sterk i barndommen og ungdommen og ikke trodd at alt var min feil. 

• Liker 1
Skrevet
Zeruda skrev (47 minutter siden):

Sterk du er! 
Kunne ønske jeg hadde vært like sterk i barndommen og ungdommen og ikke trodd at alt var min feil. 

Man forstår kanskje ikke dette som barn. 

Men etter hvert som man blir eldre, så innser man for "forskrudd" en del situasjoner egentlig kunne være. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man forstår kanskje ikke dette som barn. 

Men etter hvert som man blir eldre, så innser man for "forskrudd" en del situasjoner egentlig kunne være. 

Sleit med dette helt opp i tjueårene. Men sånn var det…… 

Skrevet

Brutt kontakten, har også skiftet etternavn. Angret ikke et sekund.

Anonymkode: 5f235...b80

• Hjerte 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Brutt kontakten, har også skiftet etternavn. Angret ikke et sekund.

Anonymkode: 5f235...b80

Fjernet min mors etternavn som da var mitt mellomnavn. En befrielse på jord! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...