AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Synes det er vanskelig å forstå når folk sier at du vil skjønne det når du har rier, men kan gjerne skjønne det om det er kynnere som er veldig vonde? Har kynnere men de er ikke vonde. Men kan rier være bare vonde uten at det strammer seg? Kan noen beskrive hvordan rier kjennes ut, altså ikke i smerter men fysisk? Anonymkode: 91aa0...25e
Anononyma Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Tror magen strammer seg når man har rier, kjente ikke etter akkurat det. Jeg syntes også det var vanskelig å forholde seg til «du kjenner forskjell når det faktisk er rier» siden jeg slet med mye vonde kynnere, men gudhjelpemeg, jeg merket når det var rier ja! 😂 Vanskelig å forklare, men jeg syntes det fysisk kjentes ut som at bekkenet utvidet seg. Om det var kunnskapen om at det faktisk er det som skjer som gjorde det er ikke godt å si.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Det er faktisk veldig rart, for jeg har født 2 barn og kan faktisk ikke gjenfortelle hvordan rier kjennes ut for det har jeg rett og slett glemt 😂 men det er vel biologien som gjør jobben sin for jeg er gravid med nr 3. Husker bare at jeg aldri har kjent riene i korsryggen slik mange sier, kun foran. Men rier er jo livmoren blant annet som trekker seg sammen kraftig nok til å faktisk bidra til å presse ut et barn fra en relativt liten åpning, så å anta at hele magen strammer seg ganske heftig er nok riktig å anta. Anonymkode: e199d...bd9
RockyRose Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Eg tenkte også som deg og var redd eg ikkje skulle kjenne det, men det gjer du 😂 Med meg: magen og rundt ryggen stramma seg heilt plutseleg og det gjekk ikkje over ved avslapping som kynnera gjer. Mine kom når eg sov, så eg vakna av det. Og når dei kjem sånn plutseleg og plutseleg er over, og kjem igjen og igjen med jamne/ujamne mellomrom blir du plutseleg sikker. Også er det berre å ringe føden om du blir usikker 😊 Dei fleste seier ein skal ringe når det er jamnt 5-10 min mellom riene. Eg ringte når det var ujamnt, fordi eg sleit med å kjenne kortid dei starta og slutta. Kunne gå 6 min på det kortaste og 20min på det lengste. 1t biltur til sjukehus. Dei ville ha meg inn, og sekundet eg sat meg i bilen var det 5 min mellom riene og eg var allereie 6cm 3t etter første rie 🙈
Tone83 Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Jeg hadde ikke vonde kynnere, bare strammingen i magen. Så vanskelig å si om det er likt. Men hvis du har vonde kynnere nå så vrt du jo at dette er kynnere, når det blir vondere og vondere er det nok rier:)
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Kjente det ikke i magen så mye, nei, men de fleste gjør nok det. For meg føltes det som om lengst ned i bekkenet lå en klut som noen vridde skikkelig godt 😅 og stråling ned på innsiden av låren. 😅 Anonymkode: 07c5e...704
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Kjennes ut som noe inne i magen presser seg sammen. Det gjør helt forjævlig vondt etterhvert, så antar det er det man mener med «du skjønner det». Anonymkode: ef972...124
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk veldig rart, for jeg har født 2 barn og kan faktisk ikke gjenfortelle hvordan rier kjennes ut for det har jeg rett og slett glemt 😂 men det er vel biologien som gjør jobben sin for jeg er gravid med nr 3. Husker bare at jeg aldri har kjent riene i korsryggen slik mange sier, kun foran. Men rier er jo livmoren blant annet som trekker seg sammen kraftig nok til å faktisk bidra til å presse ut et barn fra en relativt liten åpning, så å anta at hele magen strammer seg ganske heftig er nok riktig å anta. Anonymkode: e199d...bd9 Samme her.. husker at det var sykt vondt, men husker ikke hvordan det kjentes ut eller hvor jeg kjente det 😆 Anonymkode: 4ab1c...f98
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 Jordmoren sa til meg at hvis det kommer tettere og tettere og blir vondere og vondere, så er det fødselsrier. Ellers syns jeg faktisk det er ganske vanskelig å vite forskjell på kynnere og rier, og noe i mellom, som kanskje er maserier. Jeg har i hvert fall hatt noe som har kjentes akkurat som rier, av den mildere typen, men likevel veldig vonde, og som stoppet opp igjen. Og kynnere som bare har strammet, eller som har vært vonde. For meg har en annen forskjell på kynnere og rier vært at riene har bygget seg opp som en bølge med topp som slipper igjen, og kynnerne har mer bare plutselig vært der og så plutselig vært borte. Det er visst typisk, men jeg har ei venninne som ikke opplevde det sånn og. Magen min ble hard og stram under rier også, men det var likevel på en annen måte enn kynnerne, husker jeg at jeg tenkte da jeg var i fødsel. Men jeg har også glemt/fortrengt akkurat hvordan magen kjentes under riene. Anonymkode: d84d3...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå