Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En kjemisk reaksjon i produktene  har gjort at stoffet benzen er funnet. Det skal kunne gi blodkreft. 

Mange merker av tørrsjampo er trukket fra markedet i USA. Her skal Mattilsynet "se på saken". Det skulle de vel også da nyheten om høyt aluminiuminnhold i antiperspiranter kom. Jeg har ikke hørt noe mer om det siden. Mens vi husker alle styret rundt parabener, da "alle" sluttet å kjøpe produkter med det, og produsenter begynte å bruke andre konserveringsmidler som delvis ga allergiske reaksjoner. 

Slutter vi med tørrsjampo nå, eller avventer vi og ser hva Mattilsynet gjør?

Anonymkode: c08ad...1fa

Fortsetter under...

Har allerede hatt kreft en gang så prøver å utelukke alt av kreftfremkallende stoffer. 
så ingen tørrsjampo på meg fra nå av.. 

kjipt, for bruker det ganske hyppig 😕

Anonymkode: 68473...509

Ja jeg kaster det lille jeg har i hus. Koster meg lite, bruker det nesten aldri likevel fordi jeg synes det lukter så sykt ekkelt 🙄 og ikke blir håret pent heller.

Anonymkode: ffd88...092

Annonse

Problemet er at det er inn å sjelden vaske håret av en eller annen grunn og heller bruke tørrsjampo hver dag.  Det var nesten ikke å få tak i for 15-20 år siden.  Men nå er det nok for mye brukt.  Vask håret oftere enn hver 14 dag og kutt ned så går det nok bra. 

• Liker 3
Djungelvrål skrev (På 25.11.2022 den 23.30):

Problemet er at det er inn å sjelden vaske håret av en eller annen grunn og heller bruke tørrsjampo hver dag.  Det var nesten ikke å få tak i for 15-20 år siden.  Men nå er det nok for mye brukt.  Vask håret oftere enn hver 14 dag og kutt ned så går det nok bra. 

Sant det. Tørrsjampo var ment for reiser og anledninger hvor man ikke hadde mulighet til å vaske håret. 

Men vi får vente og se hva Mattilsynet kommer fram til. Mulig de reagerer sterkere på sånt i USA enn her. 

Fikk tips av en venn om å prøve maisenna eller potetmel i håret istedenfor tørrsjampo.  Det funker som bare det! Ha litt potetmel i en liten beholder og bruk en blush-kost til å påføre. Maser inn med fingrene deretter børste av overflødig. Spray gjerne parfyme i for god duft. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 19.03):

En kjemisk reaksjon i produktene  har gjort at stoffet benzen er funnet. Det skal kunne gi blodkreft. 

Mange merker av tørrsjampo er trukket fra markedet i USA. Her skal Mattilsynet "se på saken". Det skulle de vel også da nyheten om høyt aluminiuminnhold i antiperspiranter kom. Jeg har ikke hørt noe mer om det siden. Mens vi husker alle styret rundt parabener, da "alle" sluttet å kjøpe produkter med det, og produsenter begynte å bruke andre konserveringsmidler som delvis ga allergiske reaksjoner. 

Slutter vi med tørrsjampo nå, eller avventer vi og ser hva Mattilsynet gjør?

Jeg slutta å bruke det for mange år siden da jeg leste at det kunne gjøre at håret sluttet å vokse. 

Anonymkode: 1d184...119

Annonse

Bruker olaplex, da kan jeg gå en uke uten fett hår. Glemte shampoo når jeg var på badet her om dagen og måtte låne billig shampoo, håret var fett etter 2 dager. Det hjelper å ikke kjøpe det billigste å ha i håret.

Anonymkode: 32cae...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...