Gå til innhold

Tipper fire barn livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ei god venninne som har fire tette barn. Livet hennes er vanvittig travelt, og jeg føler ikke hun har tid til venner eller sosiale ting lenger i det tatt. Jeg forstår veldig godt at det er travelt, men for meg virker det som at 4 barn virkelig ødelegger for alt sosialt liv og egentid i lang tid. 

Noen her med fire barn? Når kan jeg regne med å få vennen min ordentlig tilbake😅 

Anonymkode: 2af18...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg har ei god venninne som har fire tette barn. Livet hennes er vanvittig travelt, og jeg føler ikke hun har tid til venner eller sosiale ting lenger i det tatt. Jeg forstår veldig godt at det er travelt, men for meg virker det som at 4 barn virkelig ødelegger for alt sosialt liv og egentid i lang tid. 

Noen her med fire barn? Når kan jeg regne med å få vennen min ordentlig tilbake😅 

Hvor gamle er de? Ville tenkt litt kreativt, jeg. F.eks stukket innom på kaffe på kjøkkenet på kvelden (mens faren ordner kveldsmat hvis ungene er små), blitt med i bilen på kjørerunden til barnas trening (dere kan gå en tur under trening), spurt om hun vil ta med ungene og grille pølser i skogen en formiddag og lignende ting.

Anonymkode: c4863...2a7

• Liker 3
Skrevet

(Hilsen firebarnsmor …)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er de? Ville tenkt litt kreativt, jeg. F.eks stukket innom på kaffe på kjøkkenet på kvelden (mens faren ordner kveldsmat hvis ungene er små), blitt med i bilen på kjørerunden til barnas trening (dere kan gå en tur under trening), spurt om hun vil ta med ungene og grille pølser i skogen en formiddag og lignende ting.

Det er 1, 3, 5 og 7🫣

Skrevet

Hvis man har valgt å få 4 barn har man muligens prioritert vekk sosialt med andre voksenvenner :) Sosiale aktiviteter med andre voksne blir vel ofte sammen med andre foreldre og barn.

Anonymkode: d5836...d6a

Skrevet

Det skjer ikke på mange år!! 

Jeg har fire større barn, og utslitt. Trodde det skulle bli bedre med årene. Det har blitt bedre, men jeg kommer ikke ut av utslittmoduset likevel :( 

Anonymkode: 9401b...8ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 1, 3, 5 og 7🫣

Og du er barnløs? Spør fordi det ofte kan være litt stress å dra på besøk med mange barn til folk som selv ikke har små barn. Dere har ofte litt for mange fine ting lett tilgjengelig😛 Når de er så små kan det være litt vrient å få mange, lange kvelder og helger helt alene med venninnen din. Jeg ville tenkt at en stund fremover nå kommer hun som en pakke - med et par unger på slep. Om du godtar det, er det nok fullt mulig. Stikk innom for en kaffe på kjøkkenet mens ungene herjer i bakgrunnen. Bli med en tur til en lekeplass og sitt sammen på benken. Da er det kanskje lettere etterhvert å få tid til litt mer voksentreff. Brått så sover de i litt lengre strekk og dere kan til og med ta et glass vin i sofaen. Hilsen firebarnsmoren over.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Og du er barnløs? Spør fordi det ofte kan være litt stress å dra på besøk med mange barn til folk som selv ikke har små barn. Dere har ofte litt for mange fine ting lett tilgjengelig😛 Når de er så små kan det være litt vrient å få mange, lange kvelder og helger helt alene med venninnen din. Jeg ville tenkt at en stund fremover nå kommer hun som en pakke - med et par unger på slep. Om du godtar det, er det nok fullt mulig. Stikk innom for en kaffe på kjøkkenet mens ungene herjer i bakgrunnen. Bli med en tur til en lekeplass og sitt sammen på benken. Da er det kanskje lettere etterhvert å få tid til litt mer voksentreff. Brått så sover de i litt lengre strekk og dere kan til og med ta et glass vin i sofaen. Hilsen firebarnsmoren over.

Nei, jeg har selv to barn, men de begynner å bli større, og jeg ser hvor mye mindre fleksibelt hun har det med fire.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjer ikke på mange år!! 

Jeg har fire større barn, og utslitt. Trodde det skulle bli bedre med årene. Det har blitt bedre, men jeg kommer ikke ut av utslittmoduset likevel :( 

Anonymkode: 9401b...8ea

Huff, vet du! Du er skikkelig tøff! Det er venninna mi også:) Jeg bare savner å ha litt kvalitetstid med henne❤️ 

Dere er tøffe som får så mange barn. Jeg  har kun to og det er nok her. Virker veldig utmattende..

Skrevet

Det er de fire barna som er livet, og de tipper/trumfer det sosiale, venner og egentid ja. Dvs hun er jo hypersosial døgnet rundt. Livet hennes er ikke ødelagt. Du kan ikke regne med å bli prioritert på mange år, uten at det er personlig eller handler om deg og dere tos vennskap. 

Anonymkode: b977c...5a2

Skrevet

Vi har fem barn. Da de var små prioriterte vi ikke venner, men vi holdt kontakt med dem allikevel. De var i samme situasjon som oss. Vi møttes fast 3-4 ganger i året og da reiste vi på tur eller møttes hjemme hos hverandre. Ellers kunne vi møtes mer spontant en gang i blant, men det skjedde ikke så ofte i den mest hektiske småbarnsperioden. Nå er barna store og vi er alle glade for at vi holdt kontakten. Nå har vi tid til å møtes mye oftere. Det må være kjedelig å sitte der venneløs med voksne barn.

Anonymkode: 62e46...016

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...