AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Er en mann i slutten av 30-årene. Jeg har en god venninne som jeg tidligere var kolleger med. Vi kom så godt overens på jobb at vi fortsatte å ses etter at vi sluttet å jobbe sammen for ca to år siden. Jeg har alltid syntes hun var attraktiv, men tidligere var alltid minst en av oss i forhold så var ikke noe å tenke mer på. Vi har veldig god kjemi som bare har blitt bedre, og jeg tror vi kunne vært en nesten perfekt match hvis hun var interessert. Men jeg tenker fremdeles på henne mest som en god venn, og jeg har ikke lyst til å ødelegge det gode vennskapet med å legge an på henne. Lurer derfor på om noen kvinner her har noen tips til hvordan jeg kan lodde steminingen litt bedre og prøve å gjøre oddsene litt sikrere for at interessen er gjensidig før jeg eventuelt er mer direkte. Hva skal jeg eventuelt se etter hos henne og hva kan jeg gjøre selv? Jeg har tenkt tilbake til da vi ble kjent og er nesten helt sikker på at hun i starten var litt interessert i meg basert på hvor mye oppmerksomhet hun viste meg, mye mer enn noen annen kollega jeg har hatt og mye mer enn hun viste noen andre. Men på det tidspunktet var jeg i et forhold og da hun skjønte det så dempet hun seg betraktelig. Skjønner at alt dette er veldig subjektivt, men ville vært fint med tanker. Anonymkode: da45b...adc
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Skulle vel ikke være noe i veien for det å trives i hverandres selskap er jo en av ingrediensene lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Maskinfører skrev (1 time siden): Skulle vel ikke være noe i veien for det å trives i hverandres selskap er jo en av ingrediensene lykke til 🙂 Ingrediensene er der absolutt. Få jeg har det så artig med og vet at hun synes det samme som meg. Men selv om jeg er ganske sikker på at det var litt interesse der i starten er jeg redd jeg kanskje er flyttet for godt til "vennesonen" og at det bare blir kleint om hun skjønner jeg kan være interessert. Vi er blitt så gode venner at det er blitt veldig vanskelig å skille hva som bare skyldes at hun ser meg som en god venn og hva som eventuelt indikerer noe er. Et eksempel: hun blir så vanvittig glad om vi møtes tilfeldig på gata selv om vi uansett ses ganske ofte og selv om vi bare får snakket et par minutter i forbifarten. Men det kan jo like godt skyldes at jeg bare er hennes beste venn. (Har observert henne når hun møter andre gode venner og da er hun vennlig og glad men på en mye mer dempet måte.) Anonymkode: da45b...adc 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Det er ønsketenkning, at det skal gå an å sikre seg mot alt. Sårbarhet er innsatsen, så får du vurdere det opp mot mulig gevinst. Hvis jeg skulle fiske, så hadde jeg kanskje møtt henne over en øl eller noe, og prøvd å dreie samtalen inn på hvordan det var, da dere først ble kjent, og hvordan du oppfattet henne. Barneskolevarianten, er å få noen andre til å fiske for deg, helst slik at hun ikke skjønner at du står bak. Anonymkode: 75744...20a 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Hvor ofte avtaler dere å ses nå som dere ikke jobber sammen lenger og hva tar hun initiativ til å gjøre? Å vite det kan hjelpe litt med hva slags tips jeg kan gi Anonymkode: 80a31...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Du har blitt friendzoned, finnes ingen veit ut av det sorte hullet. Kutt henne ut å gå videre. Anonymkode: ba8ab...c99 2 1
Gjest Vitalogy Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har blitt friendzoned, finnes ingen veit ut av det sorte hullet. Kutt henne ut å gå videre. Anonymkode: ba8ab...c99 Jeg trenger penger, gidder du å skrive inn Lotto-rekka til i morgen her?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 Jeg er kvinne medførte guttevenner, og min erfaring er at så snart mine mannlige venner unger frampå om noe mer, så er alt ødelagt for min del. Jeg har alltid vært veldig bevisst på å ikke sende mixed signals, likevel har det mange ganger hendt at mine mannlige venner har tatt praten om at fe ønsker noe mer, og da mister jeg interessen for vennskapet. Alt blir liksom feil. jeg ville satt pris på en samtale der jeg kunne lagt lista, men uten å være direkte, uten å såre. Kanskje om jeg hadde fått spørsmål om potensielle kjærester, hva jeg ser etter i en mann etc, om kjærlighet kan begynne med vennskap, kanskje. Om en mannlig venn hadde stilt spørsmål rundt dette kunne jeg tilpasset svarene mine ut i fra interesse. du må også kjenne på personligheten hennes. Er hun en person som er tydelig og direkte? Ville hun turt å ta initiativ? Vist interesse? Jeg er sånn, jeg viser tydelig initiativ om jeg er interessert, jeg er flørtende og tydelig (tror jeg selv, i alle fall), og derfor har det blitt veldig feil for meg når mine mannlige venner har tatt «den praten». du kjenner henne best, men vær forberedt på at vennskapet potensielt blir ødelagt om du forteller. Dere begge kan finne det vanskelig å fortsette, da blir det et «late som om ingenting har skjedd»-spill. Anonymkode: 0e6b6...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sånn, jeg viser tydelig initiativ om jeg er interessert, jeg er flørtende og tydelig (tror jeg selv, i alle fall), og derfor har det blitt veldig feil for meg når mine mannlige venner har tatt «den praten». Men hvorfor er det greit for deg å vise initiativ og flørte, mens det ikke er greit for menn? Anonymkode: e23f5...1be 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #11 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor er det greit for deg å vise initiativ og flørte, mens det ikke er greit for menn? Anonymkode: e23f5...1be Hvem sier at det ikke er greit for menn? Kan du ikke forskjellen på flørting og seksuell trakassering siden du spør om dette og har oppfattet at det ikke greit? Anonymkode: 80a31...ce0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #12 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem sier at det ikke er greit for menn? Kan du ikke forskjellen på flørting og seksuell trakassering siden du spør om dette og har oppfattet at det ikke greit? Anonymkode: 80a31...ce0 Du sa at det har «blitt feil» for deg når dine mannlige venner har tatt initiativ. Anonymkode: afbd7...99a 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #13 Skrevet 25. november 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem sier at det ikke er greit for menn? Kan du ikke forskjellen på flørting og seksuell trakassering siden du spør om dette og har oppfattet at det ikke greit? Anonymkode: 80a31...ce0 Ok du er den typen ja... Det her gidder jeg ikke altså, ærlig talt. Skjerp deg Anonymkode: e23f5...1be 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #14 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du sa at det har «blitt feil» for deg når dine mannlige venner har tatt initiativ. Anonymkode: afbd7...99a Nei det har jeg ikke sagt. Anonymkode: 80a31...ce0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #15 Skrevet 25. november 2022 Hvis dere begge er single og dere er nære venner tror jeg du trygt kan høre med henne om hun noensinne har tenkt på om dere kunne vært kjærester. Det har hun nok. Anonymkode: 2648a...890 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #16 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men hvorfor er det greit for deg å vise initiativ og flørte, mens det ikke er greit for menn? Anonymkode: e23f5...1be Beklager, dårlig forklart. Om jeg er interessert, så viser jeg det tidlig. Før ett vennskap får voksne. Og jeg sa ikke at det ikke var ok for menn å flørte. Flørt kan man avvise forsiktig uten å såre, og jrg ville foretrukket om en mannlig venn flørter med meg fremfor å fortelle meg direkte at han ønsket mer. Når den praten først er initiert, så er det ingen vei tilbake. Om en mannlig venn flørter med meg, kan jeg si noe slikt som «du, nå syntes jeg det ble litt for intimt her, sånn prat er forbehold dating, og vi dater ikke» eller noe slikt. Flørt kan avvises uten å såre. Anonymkode: 0e6b6...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #17 Skrevet 25. november 2022 Gå ut og ta et glass vin eller hjemme om dere pleier det. Spør om hun ser etter kjæreste, hvis nei, så er saken lukket. Hvis ja, spør litt etter hva hun ser hos etter i en mann. Det kan avsløre litt hvorvidt du er aktuell Anonymkode: a9022...eee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #18 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ønsketenkning, at det skal gå an å sikre seg mot alt. Sårbarhet er innsatsen, så får du vurdere det opp mot mulig gevinst. Hvis jeg skulle fiske, så hadde jeg kanskje møtt henne over en øl eller noe, og prøvd å dreie samtalen inn på hvordan det var, da dere først ble kjent, og hvordan du oppfattet henne. Barneskolevarianten, er å få noen andre til å fiske for deg, helst slik at hun ikke skjønner at du står bak. Anonymkode: 75744...20a Jeg støtter denne, med litt øl innabords (gjerne juleøl i disse tider, den er ekstra sterk) kan du prøve deg på fisking. Du bør gi litt selv først, ditt førsteinntrykk av henne etc. Og kanskje komme innpå tema vennskap på tvers av kjønn. Men ta det med flørtete tone, ikke som en alvorsprar. Hvis man trives veldig godt i hverandres selskap, har god kjemi og liker hverandres utseende bør det være et veldig godt utgangspunkt. Anonymkode: 98564...a18
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #19 Skrevet 25. november 2022 Singel mann i slutten av 30 årene skriver som en 18 åring. tviler sterkt på at hun vil bli din kjæreste. Har også en følelse hun er en god del yngre enn deg og. dersom du ikke overestimerer deg selv og sier hun har et godt øye for deg fremfor andre menn hun jobber sammen med, hadde dere helt sikkert vært i forhold i løpet av de årene. tror du kun vil bli en venn intill du ikke er det heller. det merker du sikkert når du går opp mot 40. Anonymkode: 8b2eb...70b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #20 Skrevet 25. november 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Beklager, dårlig forklart. Om jeg er interessert, så viser jeg det tidlig. Før ett vennskap får voksne. Og jeg sa ikke at det ikke var ok for menn å flørte. Flørt kan man avvise forsiktig uten å såre, og jrg ville foretrukket om en mannlig venn flørter med meg fremfor å fortelle meg direkte at han ønsket mer Ok greit det, men disse "reglene" er det jo du selv som har kommet opp med. Du flørter jo og prøver deg tydeligvis på menn selv, til syvende og sist er du ikke noe bedre eller verre enn menn som prøver seg. Anonymkode: e23f5...1be 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå