Gjest gjesten Skrevet 25. oktober 2002 #1 Del Skrevet 25. oktober 2002 Noen som jobber på tog? Hva er lønn. hvilke turnus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 26. oktober 2002 #2 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jobber ikke på tog selv, men har hørt at du tjener fra 110 kr i timen og oppover. Blir jo en del tillegg for ubekvem arbeidstid og bortetillegg(eller hva det nå enn heter!) når du må overnatte i en annen by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 26. oktober 2002 #3 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hvis det er konduktør du tenker på, så vet jeg i hvert fall at du må først jobbe en viss tid (seks måneder) som konduktør på lokaltog i Oslo-området. Og det er ikke mye moro har jeg hørt! Så kan søke videre på langdistanser som til Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Bergen, det skal visstnok være litt koseligere, og det går litt roligere for seg. Har ikke vært konduktør selv, men som pendler mellom Kongsvinger og Oslo har jeg snakket med mange konduktører...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #4 Del Skrevet 26. oktober 2002 hva med de som jobber i matvognen? Hva kreves? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #5 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! For noen år siden jobbet jeg som togvertinne, og da tjente jeg rundt 103 kr. time, men med diverse tillegg for kveld/helg, overnatting osv. Jeg tror man måtte være over 20 år, og helst ha erfaring fra serviceyrke fra før. Matlaging måtte man ikke ha erfaring i fra før, da det kun er enkel mat som lages. Lurt å like å jobbe med folk. Veldig mange hyggelige folk, men også en del sure passasjerer som man bør kunne takle. Da jeg jobbet på toget jobbet jeg for Narvesen Togservice. Jeg var altså ikke ansatt hos NSB, men hos Narvesen. Men det hendte ofte at passasjerer kom for å klage og syte: NSB ditt og NSB datt. Så det er nok lurt å være en rolig og blid person, som klarer å takle stress og klager. Det var det negative med jobben. Det positive er jo alle de hyggelige menneskene man treffer både av passasjerer og kollegaer. Det var mange studenter som jobbet der, og et forholdsvis ungt miljø med en overvekt av jenter og homofile gutter :D Veldig sosialt og moro! (Men kanskje ikke noe man har lyst å gjøre hele livet. Da blir man fort sliten tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå