Gå til innhold

Norsk «taco» er ikke taco

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dere i Norge kaller for «taco» er faktisk så langt unna en autentisk taco du kan komme, det er en skam å bruke ordet taco for det dere spiser. Navnet bør endres til noe annet.

Hilsen en meksikaner.

Anonymkode: 7c81f...0d3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bryr seg så lenge det smaker godt?

Anonymkode: b4492...62f

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er vel allmennkunnskap? Vi går jo ikke rundt og kaller det for autentisk meksikansk taco. Lykke til med å få alle nordmenn til å slutte og kalle det taco da.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok. Det er det nok mange som vet, men ordet er så vevet inn i språket at jeg tror ikke en får endret det. 

• Liker 3
Skrevet

Taci is da shit:-).

Anonymkode: 1ca68...787

Skrevet

Alle vet dette. Hva er poenget ditt? Indisk mat er noe helt annet enn man får i India, det samme med kinesisk. Det er kommersielt tilpasset nordeuropeisk smakstradisjon. Autentisk taco hadde ikke solgt en dritt. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Som mexicaner så burde du vite at tacoen kommer fra Libanon, dessuten så burde du vite at det finnes hundrevis om ikke tusenvis forskjellige varianter av retten.

Anonymkode: 31044...9c5

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Pft. Å så? Hvorfor skal jeg høre på deg, fremmede på et forum?

Anonymkode: 5aaa0...9ae

• Liker 2
Skrevet

Alle vet det. Man kaller det tex-mex. Ikke Meksikansk. 

Anonymkode: 072bb...2b6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Som mexicaner så burde du vite at tacoen kommer fra Libanon, dessuten så burde du vite at det finnes hundrevis om ikke tusenvis forskjellige varianter av retten.

Anonymkode: 31044...9c5

Feil. De var oppfunnet i Mexico av libanesere som var innvadrere.

Skrevet

Jeg liker ikke meksikansk taco jeg da, så jeg vil gjerne ha min norske variant i fred😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle vet vel at norsk taco ikke er lik meksikansk taco? 
Det samme gjelder andre retter vi har importert av andre land; de er alle tilpasset norske ganer. 

Anonymkode: 55cf1...4d9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det dere i Norge kaller for «taco» er faktisk så langt unna en autentisk taco du kan komme, det er en skam å bruke ordet taco for det dere spiser. Navnet bør endres til noe annet.

Hilsen en meksikaner.

Det har jeg visst lenge. Men norske varianten er jo god og enkel. Ikke minst det er så lett å bruke restene til alt mulig annet de følgende dagene. 

• Liker 1
Skrevet

Vet det. 
Hilsen nordmann. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Grandiosa smaker ikke akkurat som pizza i Napoli, det heller. 

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt av mange nordmenn fortsetter å spise Santa Maria-taco med isbergsalat, slangeagurk, mais og revet Norvegia uke etter uke. Det finnes jo mange andre tex-mex-varianter som er gode og som man enkelt kan lage selv. Litt variasjon setter i alle fall jeg pris på. 

Men Santa Maria er godt en gang i mellom, det altså. Sånn ca 1 gang annen hvert år. 

Anonymkode: d2406...fa3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hilsen en meksikaner.

Synd at du føler deg krenket av det. Syns måten jeg lager min taco på er king. Viss det får deg til å føle deg bedre kan jeg heller kalle det boritos, lasangie eller lefsekjøttkake. Bare fortell de du møter at du blir krenket av dette når de snakker om taco. Så vipper de sikkert opp et nytt navn for det når de møter og snakker om denne retten med deg i fremtiden. 🙂

Anonymkode: 2b098...168

Skrevet

Hvordan er egentlig en ekte taco?

Anonymkode: b2de8...8de

• Liker 2
Skrevet

Dra tilbake til Mexico da!!! Er så lei av dere innvandrere som alltid skal klage over Norge!!! Dra tilbake siden Mexico landet er så mye bedre!!!

Anonymkode: 8d555...078

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...