Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med sjalusi. Jeg er en usikker person, har blitt det i det forholdet jeg er i nå. Har aldri vært det før. Tror det har noe med at forholdet vårt ikke er tipp topp. Vi har vært samboere i 4 år, og seksuelt har det dabbet av år etter år. Tror dette gjør at jeg er redd for at han skal finne en annen. Vet at han er veldig glad i meg, og tror ikke han er typen til å være utro, men når jeg sitter alene, blir tankene om dette av og til uutholdelige.. Prøver å tenke mer positivt, men det er så vanskelig..

I helgen skal han på julebord, vet det er en jente der ( kollega ) som jeg mistenker er interessert i han. Vet det jo ikke, men han forteller meg ganske mye, og syke meg lager fantasier i hodet om at han skal være utro med henne..Må bare understreke at han HATER at jeg er sjalu, så det er sikkert mye han ikke forteller også..For å slippe at jeg begynner å mase da og tro ille ting...

Skulle ønske jeg kunne slippe disse tankene..Det er slitsomt...Noen råd?

Mona

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk deg at du i omgang med andre mennesker, satte til side alt som heter alminnelig folkeskikk. Det virker ganske usympatisk, og de fleste oppegående gjør ikke det.

Hvorfor skal man behandle ens nærmeste med dårlig folkeskikk, når man ikke gjør det overfor andre mennesker?

Skrevet

Sexen dabber av i alle forhold etterhvert.

Jeg var sjalu tidligere og så for meg det verste som kunne skje når han var ute på byen.

Til slutt sa jeg til meg selv at ok, om han er utro så er han utro, det har ikke noe med MEG å gjøre som person, men er hans problem...

Tanken roet meg, og fikk meg til å tenke at han sannsynligvis ikke var utro i det hele tatt.

Gjest synseren
Skrevet

Du skriver at ei på jobben er interessert i ham. Det gjør da ingenting så lenge han ikke er interessert? Må være to for å være i et forhold.

Håper du kan bli litt tryggere slik at ikke sjalusien ødelegger for deg.

Skrevet
Det er jo akkurat det hun gjør... :kyss:

Nå tenkte jeg faktisk på mer profesjonell hjelp enn en gjeng med amatører her på KG. :)

Skrevet

Hei alle dere!

Takk for alle innspill, jeg setter pris på det!

Nå er julebordet over og jeg er ganske stolt over meg selv. Hver gang jeg tenkte negativt, prøvde jeg å få vekk de tankene, ved å si til meg selv at dersom han skulle være utro er det han det er noe galt med, og det er verst for han. Det er han som hadde fått dårlig samvittighet og forhåpentligvis angret resten av livet :) Jeg var faktisk nesten ikke urolig i det hele tatt!!

Mona :klem:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Hei alle dere!

Takk for alle innspill, jeg setter pris på det!

Nå er julebordet over og jeg er ganske stolt over meg selv. Hver gang jeg tenkte negativt, prøvde jeg å få vekk de tankene, ved å si til meg selv at dersom han skulle være utro er det han det er noe galt med, og det er verst for han. Det er han som hadde fått dårlig samvittighet og forhåpentligvis angret resten av livet :)  Jeg var faktisk nesten ikke urolig i det hele tatt!!

Mona :klem:

Flott! Gratulerer med at du har funnet en metode som hjelper på de negative tankene :)

Skrevet

jeg har også slitt en del med sjalusi. typen min hadde en dame i 4 år før meg, og hun har sendt maaaange meldinger hvor hun sier at hun vil ha han tilbake og hvor mye de passer sammen og så videre.. mange tanker har streifet meg, og jeg er ofte redd for at følelsene hans skal dukke opp igjen overfor henne.. Husker han ble nokså knust da hun slo opp, prøvde å ta livet sitt og greier.. :overrasket: nei, jeg føler med trådstarter, det er IKKE morsomt å gå å være sjalu! men det med at en skal tenke på det må to til før noe skal skje, var et godt utsagn.

Skrevet
Hei!

Jeg sliter med sjalusi. Jeg er en usikker person, har blitt det i det forholdet jeg er i nå. Har aldri vært det før. Tror det har noe med at forholdet vårt ikke er tipp topp. Vi har vært samboere i 4 år, og seksuelt har det dabbet av år etter år. Tror dette gjør at jeg er redd for at han skal finne en annen. Vet at han er veldig glad i meg, og tror ikke han er typen til å være utro, men når jeg sitter alene, blir tankene om dette av og til uutholdelige.. Prøver å tenke mer positivt, men det er så vanskelig..

I helgen skal han på julebord, vet det er en jente der ( kollega ) som jeg mistenker er interessert i han. Vet det jo ikke, men han forteller meg ganske mye, og syke meg lager fantasier i hodet om at han skal være utro med henne..Må bare understreke at han HATER at jeg er sjalu, så det er sikkert mye han ikke forteller også..For å slippe at jeg begynner å mase da og tro ille ting...

Mona

Noe sier meg at dere er unge personer. Siden du skriver at det er en jente på jobben som er intresert i han.

Du er vel usikker og har liten selvtillitt.

Skal du ha det slik så søk hjelp.

Sjalusi sliter på begge parter.

Hvordan skal dere ha det for at du ikke skal slite med sjalusi? At han kun er hjemme/jobb?

Det er sikkert bare i hodet ditt,men søk hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...