AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Kjøpte nylig et par gjenbruksbager fra coop. Det er en kode som kan skannes ved kjøp av bagen og en kode som kan skannes når man gjenbruker. Trenger ikke å skanne, sa gjøken som satt i kassen en dag jeg var i butikken. Så på kvitteringa etterpå at bagen ikke vistes der. Man skal jo få én krone i utbytte pr. gang en bag gjenbrukes.. Det samme skjedde mannen min en annen gang. Er ikke de i kassen klar over at kunder skal få disse poengene, eller har jeg misforstått noe? Hva er greia med de to ulike kodene om det ikke er for å skannet, tror de i kassen?🙄 Anonymkode: 74c07...108
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Han i kassen bruker plu 500. I selvbetjent slår du det inn selv. Pengene kommer på medlemskonto. Anonymkode: 7e875...22e 2 2
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 (endret) Pengene man sparer er vel de 3 kronene pr pose sikkert det er ikke gull alt som glitrer Endret 25. november 2022 av Maskinfører
Cisco Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 De som sitter i kassen bruker bare en kode. Tror det står ''gjenbruksnett kr. 0'' på kvitteringen. Pengene kommer på medlemskonto. Bruker slike nett selv.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Pengene man sparer er vel de 3 kronene pr pose sikkert det er ikke gull alt som glitrer Nei, man sparer 1 krone for hver gang man skanner gjenbruksnettet. Anonymkode: 77309...33d 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Du får en kr hver gang den blir skannet, kommer på coop kontoen din en gang i døgnet. Anonymkode: 08a91...0fb 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Ja det står 0 på gjenbruk pose, men sjekk detaljene på coop konto og alt samles der. Anonymkode: 37f8e...bfc
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 Se der ja! 😊 Kan jeg regne med at de i kassen er observante når jeg står der med bagen eller må jeg hver gang si at jeg har gjenbruksbag? Er ofte på coop Anonymkode: 74c07...108
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Se der ja! 😊 Kan jeg regne med at de i kassen er observante når jeg står der med bagen eller må jeg hver gang si at jeg har gjenbruksbag? Er ofte på coop Anonymkode: 74c07...108 Jeg pleier å løfte litt på posen og bare si "også var det denne" eller noe slikt, men noen ganger har de registrert den med en gang siden de så jeg hadde den i handa. Bruker oftest selvskanning da, så da skanner jeg den jo selv. Husk på å dekke til den kjøpekoden godt dersom du bruker selvskanning noen ganger, har opplevd at den ikke har vært godt nok tusja over slik at den ble skannet inn som kjøp når jeg skulle registrere gjenbruk. Anonymkode: 03d7c...b4c
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, man sparer 1 krone for hver gang man skanner gjenbruksnettet. Anonymkode: 77309...33d Såpass ja ja da må du jo scanne da 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #11 Skrevet 25. november 2022 Sønnen min jobber i Coop Extra. Han sier: Så lenge man sier ifra at man har et (eller flere) gjenbruksnett, slår de inn kode for gjenbruksnett ( gange antall du har med deg), slik at det blir registrert. Man trenger ikke scanne koden på selve posen. Utbyttet registreres på kontoen din. Anonymkode: 45967...5f8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #12 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Se der ja! 😊 Kan jeg regne med at de i kassen er observante når jeg står der med bagen eller må jeg hver gang si at jeg har gjenbruksbag? Er ofte på coop Anonymkode: 74c07...108 Bruk selvbetjent kasse. Så løser det seg. Og folk som jobber i butikk slipper gjøre idiotoppgaver. Anonymkode: c76da...9ce
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #13 Skrevet 26. november 2022 Maskinfører skrev (12 timer siden): Såpass ja ja da må du jo scanne da 🙂 Jeg har fått 134 kr så langt i år kun på å ha med gjenbruksnettene. Om jeg i stedet skulle kjøpt plastposer hver gang så hadde det blitt 134 x 3kr = 402 som jeg måtte betalt. Så differansen mellom plastposer og gjenbruksnett er for min del, når man trekker fra 30 kr som er prisen på de tre nettene jeg har, blir 506 kr så langt i år. Synes det er greit å ta med seg jeg da. I tillegg til at jeg bruker disse nettene på alle andre butikker også så jeg slipper kjøpe poser der. Anonymkode: 75cc3...ab9 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #14 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sønnen min jobber i Coop Extra. Han sier: Så lenge man sier ifra at man har et (eller flere) gjenbruksnett, slår de inn kode for gjenbruksnett ( gange antall du har med deg), slik at det blir registrert. Man trenger ikke scanne koden på selve posen. Utbyttet registreres på kontoen din. Anonymkode: 45967...5f8 Ja det er bare på selvbetjening kassa at en må scanne selv. Anonymkode: 37f8e...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #15 Skrevet 26. november 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min jobber i Coop Extra. Han sier: Så lenge man sier ifra at man har et (eller flere) gjenbruksnett, slår de inn kode for gjenbruksnett ( gange antall du har med deg), slik at det blir registrert. Anonymkode: 45967...5f8 Kan man scanne flere poser på samme handletur? Dette var nytt for meg. Da kan jeg jo kjøpe en haug poser og skanne alle hver gang. Etter ti kjøp vil det lønne seg. Hvordan er det hvis man står i selvbetjeningskassen og betaler for en og en vare, kan man scanne posen(e) og få bonusen for hvert kjøp? Anonymkode: 648f1...542
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #16 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan man scanne flere poser på samme handletur? Dette var nytt for meg. Da kan jeg jo kjøpe en haug poser og skanne alle hver gang. Etter ti kjøp vil det lønne seg. Hvordan er det hvis man står i selvbetjeningskassen og betaler for en og en vare, kan man scanne posen(e) og få bonusen for hvert kjøp? Anonymkode: 648f1...542 Ja, man kan scanne flere poser på en og samme handletur. Men å scanne flere enn du bruker er jo tyveri, verken mer eller mindre. Og de står jo gjerne å følger med, eller er tilgjengelige dersom en kunde har spørsmål - eller kan plukke deg ut i kontroll før du går. Jeg fraråder uansett å gjøre seg til tyv og bli anmeldt for noen år kroner. Anonymkode: 45967...5f8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #17 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det er bare på selvbetjening kassa at en må scanne selv. Anonymkode: 37f8e...bfc Stemmer. Jeg burde ha tatt med dette i svaret mitt. Takk for opprydding 🙂 Anonymkode: 45967...5f8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #18 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan man scanne flere poser på samme handletur? Dette var nytt for meg. Da kan jeg jo kjøpe en haug poser og skanne alle hver gang. Etter ti kjøp vil det lønne seg. Hvordan er det hvis man står i selvbetjeningskassen og betaler for en og en vare, kan man scanne posen(e) og få bonusen for hvert kjøp? Anonymkode: 648f1...542 Du kan, men det er ikke lov. Du må ha varer nok til å fylle flere nett hvis du skal skanne flere. Så blir du trukket ut til kontroll kan du bli tatt for det. Anonymkode: efed3...013
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #19 Skrevet 26. november 2022 Jeg mener da å huske at man bare kunne få gjenbruksbonusen én gang per handletur, så det spilte ingen rolle om man hadde skannet inn nettet én eller to ganger. Anonymkode: 03d7c...b4c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #20 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg mener da å huske at man bare kunne få gjenbruksbonusen én gang per handletur, så det spilte ingen rolle om man hadde skannet inn nettet én eller to ganger. Anonymkode: 03d7c...b4c Men man kan scanne flere nett da. Anonymkode: 75cc3...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå