Gå til innhold

Gjør du, har du gjort eller kunne tenke deg å gjøre noe frivillig arbeid for eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør du, har du gjort eller kunne tenkte deg å gjøre noe frivillig arbeid for eldre utenom familien? Hva slags arbeid da ? 

Det er et skrikende behov og noe mange flere kunne vært med på . Og ikke minst ; det er givende å hjelpe andre til å få noen gode stunder av og til. 

Anonymkode: 450c1...4bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg gjort, i en rekke sammenhenger, gjennom flere år.

Men legger merke til at de eldre stort sett legger ned innsats mot sin egen gruppe. Tenk om de kunne bidratt til å hjelpe feks småbarnsforeldre... 

Da snakker jeg selvsagt om friske eldre, med god helse. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sykepleier og har jobbet på sykehjem og i hjemmesykepleien hele min karriere. 

Var besøksvenn under studietiden, men følte jeg ble "misbrukt". Hun skulle prate i 10-15 før jeg ble bedt om å vaske vinduene, gå ned med "1000" aviser og søppel osv. Ren utnytting. Mistet lysten da. 

Anonymkode: de101...2e9

Skrevet

Det er utrolig mange pensjonister i god form i dette landet. Fatter ikke at ikke flere av dem ønsker å bidra med frivillig arbeid? Både for andre eldre og andre målgrupper

Anonymkode: 86107...1e1

• Liker 1
Skrevet

Jobber på sykehjem og får min dose av de gamle der, har absolutt ingen interesse av å stille frivillig på noe som helst for de. Bruker heller frivillig-innsatsen min på barn og unge. 

Skrevet

Ja, jeg gjorde det tidligere. For en eldre nabo.

Anonymkode: 6db9f...062

Skrevet
Tatja skrev (På 26.11.2022 den 2.17):

Ja det har jeg gjort, i en rekke sammenhenger, gjennom flere år.

Men legger merke til at de eldre stort sett legger ned innsats mot sin egen gruppe. Tenk om de kunne bidratt til å hjelpe feks småbarnsforeldre... 

Da snakker jeg selvsagt om friske eldre, med god helse. 

Unge og spreke småbarnsforeldre skal ha hjelp av eldre? Neei, kom igjen ; det er helt feil. Jeg skjønner godt at eldre hjelper eldre, for det er mange ensomme som trenger andre. Men nå må snart flere yngre og få opp øynene og bidra for de eldre. Tenk så mye dere får igjen for det. 

Anonymkode: 450c1...4bb

• Nyttig 1
Skrevet

Det korte svaret på alt er nei.

Det lange er at jeg har både eldre familiemedlem og naboer som behøver hjelp langt ut over hva jeg faktisk har kapasitet til så jeg ønsker ikke å ta på meg mer enn jeg greier. Naboen her har stort hjelpebehov i perioder, det å for eksempel gå ut med søpla eller hente posten for henne tar fort en god time fordi hun har så stort behov for kontakt. En time for meg er mer enn «dagskvota» mi og da har jeg kanskje ikke engang forlatt blokka. Svigermor er alvorlig syk og min egen mor har jeg ikke engang møtt på nesten to år grunnet sykdom og kapasitet. 

Anonymkode: bd0da...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...