AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 6-åringen har i dag gitt utrykk for noe rart med synet. Han sier at ting som er nært plutselig ser ut som det er langt unna. Så blir det normalt igjen. Og så kommer det tilbake. Dette har skjedd mange ganger i dag. Aldri hørt noe om dette før og synstesten på 4-årskontroll var ok. Hva kan dette være? Anonymkode: 417a9...368
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Barnefantasien som utspiller seg tror jeg. Min eks hadde sånt i barndommen, moren ble livredd. Barn kan ha mye rare tanker, syn og fantasier. Hjernen er under utvikling og det skjer mye rart. Du kan nok slappe helt av. Anonymkode: 00d3f...dc8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Ta en synstest. Anonymkode: 4257c...e48
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Dette høres kjent ut, jeg ville tatt henne til øyelege for å få undersøkt synet. Jeg hadde det samme som barn, og det ble ikke oppdaget før jeg i fjerde klasse fikk kronisk hodepine. Jeg husker ikke hva de kalte det, men de forklarte det som at jeg hadde en slags skjeling, bare at jeg brukte musklene rundt øyet for å få det riktig. Disse musklene skal ikke egentlig jobbe så hardt hele tiden, så derfor fikk jeg vondt i hodet. Anonymkode: 1de42...25a 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Dra til øyelegen. Den lille synstesten på helsestasjonen fanger ikke opp alt. Anonymkode: 4e1ae...978
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 Råder dere til å få det sjekket for sikkerhets skyld. Er ikke sikkert det er noe, men greit å vite. Det ble ikke oppdaget at min er kraftig langsynt på ene øyet, med skjeling, før på førskolekontrollen. På fireårskontrollen var alt tilsynelatende ok. Anonymkode: d1f4b...904
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 Takk for alle svar. Da blir det en sjekk. Ts Anonymkode: 417a9...368
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Høres ut som barnet er langsynt, de kan akkomodere øyene til å se på godt på nært hold selv om det er langt unna men kan ha problemer med hodepine og tretthet fordi de belaster synet, så kan være barnet må få briller for å korrigere Anonymkode: 14e27...d9a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 17.15): Dette høres kjent ut, jeg ville tatt henne til øyelege for å få undersøkt synet. Jeg hadde det samme som barn, og det ble ikke oppdaget før jeg i fjerde klasse fikk kronisk hodepine. Jeg husker ikke hva de kalte det, men de forklarte det som at jeg hadde en slags skjeling, bare at jeg brukte musklene rundt øyet for å få det riktig. Disse musklene skal ikke egentlig jobbe så hardt hele tiden, så derfor fikk jeg vondt i hodet. Anonymkode: 1de42...25a Samme med meg. Anonymkode: 7e001...371
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 Ta synstest. Dersom de mistenker at det er noe annet enn synet så henviser de dere til lege for sjekk. Det var en optiker som mistenkte at mann min hadde diabetes. Legen bekreftet deretter at han hadde fått diabetes 1. Mest sannsynlig trenger nok barnet bare briller. Det måtte våre to plutselig ha rett før skolestart også. Anonymkode: 03e23...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå