AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Hva vil barnehageansatte ha som julehilsen fra barn/ foreldre? Er noe spiselig det beste? Men hva gjør man med eventuelle allergier, tar sjansen og kjøper noe? Anonymkode: 1bc66...b1f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Ei bok er perfekt! Jeg liker veldig godt bøkene til Lisa Aisato f.eks. Eller et koselig julekort med fine ord. Kanskje du kan finne et dikt om barndommen som kan passe? Anonymkode: d9b42...257
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Tar sjansen. Det er tanken som teller. Anonymkode: 9007c...38f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Ullsokker, håndkrem, sjokolade, en hilsen med hyggelige ord Anonymkode: 217fa...e20
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Et julekort med en hyggelig og oppriktig hilsen er det fineste jeg får. Og en boks med Freia melkehjerter, brente mandler eller noe annet godt å kose meg med. Evt en juleblomst el. Tanken som teller! ☺️ Anonymkode: 0dd46...6a6 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Er det vanlig at man gir julegave til alle ansatte i barnehage???? Er hjemme i permisjon med mitt første barn så dette vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 5da76...cf8 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det vanlig at man gir julegave til alle ansatte i barnehage???? Er hjemme i permisjon med mitt første barn så dette vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 5da76...cf8 Min begynte i bhg i august. Det er visst vanlig her at alle ansatte på barnets avdeling får en gave (i vårt tilfelle er det snakk om 5 ansatte på avdelingen) ved sommer og jul. Anonymkode: 1bc66...b1f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 Sjokolade, helosan krem, kopp, brente mandler Er ikke noe forventning om det, men veldig hyggelig å bli gjort litt stas på. Det fineste jeg har fått er vel en juletrepynt fra Georg Jensen, men det er de personlige julekortene som har fulgt med som har betydd mest Hilsen ped.leder på småbarn Anonymkode: bde4b...5f6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min begynte i bhg i august. Det er visst vanlig her at alle ansatte på barnets avdeling får en gave (i vårt tilfelle er det snakk om 5 ansatte på avdelingen) ved sommer og jul. Anonymkode: 1bc66...b1f I vår bhg ordner fau en kurv til hver avd på vegne av foreldrene Anonymkode: bde4b...5f6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #11 Skrevet 25. november 2022 Noe spiselig eller noe man faktisk bruker. Kort er alltid koselig. Ikke kopper eller ting som tar plass. Anonymkode: b072b...371
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #12 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det vanlig at man gir julegave til alle ansatte i barnehage???? Er hjemme i permisjon med mitt første barn så dette vet jeg ingenting om.... Anonymkode: 5da76...cf8 Det er like vanlig å ikke gi som å gi, har jobbet i barnehage i 24 år. Noen familier liker å gi en liten hilsen som takk for god omsorg og samarbeid. Når jeg selv var barnehagemamma ga jeg en pose med godteri til de ansatte på avdelingen felles til jul og sommer samt en personlig gave til hver når de gikk over til ny avdeling/ skolen. Men som sagt ikke noe man må gjøre eller de ansatte forventer seg. Anonymkode: 0dd46...6a6 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #14 Skrevet 25. november 2022 En koselig tekopp med en pose brente mandler, sjokolade eller marsipan oppi💕 Anonymkode: c9d5e...77e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #15 Skrevet 25. november 2022 minister-mio skrev (7 minutter siden): Vin Dette hadde jeg reagert på. Anonymkode: 025f2...6b1 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #16 Skrevet 25. november 2022 Er vel nok med de tusenlappene man betaler i måneden. Gir ikke gaver til lærere, ansatte på sykehjem, butikkansatte ++ for at de gjør jobben sin. De er arbeidsgivers ansvar å ordne med julegaver, ikke «kunden» som allerede betaler for tjenesten. Anonymkode: ad1ff...4c9 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #17 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette hadde jeg reagert på. Anonymkode: 025f2...6b1 Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden fikk vi vin av de fleste (ikke alle som gav noe, men de som gav en liten oppmerksomhet til jul gav gjerne en flaske vin sammen med ett fint kort). Syns det var hyggelig. Tanken som teller. Jeg drikker ikke rødvin for eksempel så de flaskene gav jeg videre eller åpnet dersom vi hadde middagsgjester. Anonymkode: a286e...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #18 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er vel nok med de tusenlappene man betaler i måneden. Gir ikke gaver til lærere, ansatte på sykehjem, butikkansatte ++ for at de gjør jobben sin. De er arbeidsgivers ansvar å ordne med julegaver, ikke «kunden» som allerede betaler for tjenesten. Anonymkode: ad1ff...4c9 For min del blir det annerledes med de som tar vare på det kjæreste jeg har hele dagene mens jeg er på jobb. Forventer ikke gaver fra mine «kunder/klienter» og kommer heller ikke til å gi noe til postmannen eller de butikkansatte. Det har noe med at man selv får ett godt forhold til de og at for barna mine så er de faktisk de nærmeste og tryggeste omsorgspersonene utenom oss foreldre og besteforeldre. Skal sies at jeg også satte igjen en julegave til vaskehjelpen når vi hadde det. Selv om hun var ansatt i vaskebyrå og fikk både lønn og gave fra sin arbeidsgiver. Kanskje det er noe med de som strekker seg litt ekstra og samtidig ikke har de beste rammene og den lønnen de fortjener. Anonymkode: a286e...2d0 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #19 Skrevet 25. november 2022 Dropp gaver til ansatte i barnehage og skole. Det er kilde til konflikt blant foreldrene. Noen vil, andre vil ikke/ eller hat lite penger = dårlig stemning. Anonymkode: af078...777 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #20 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden fikk vi vin av de fleste (ikke alle som gav noe, men de som gav en liten oppmerksomhet til jul gav gjerne en flaske vin sammen med ett fint kort). Syns det var hyggelig. Tanken som teller. Jeg drikker ikke rødvin for eksempel så de flaskene gav jeg videre eller åpnet dersom vi hadde middagsgjester. Anonymkode: a286e...2d0 Vi får også mest vin. Og håndkrem. Til TS så syns jeg det aller koseligste er julekort. Som andre sier, noen familier pleier å gi noe, men det er virkelig ikke forventet. Et muntlig "håper du får ei god jul!" eller, "takk for i år, jeg har sett at xx har hatt det fint hos dere!" med et smil, er også veldig koselig! Anonymkode: e4996...362 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå