Gå til innhold

Hva vil barnehageansatte ha som julehilsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil barnehageansatte ha som julehilsen fra barn/ foreldre? Er noe spiselig det beste? Men hva gjør man med eventuelle allergier, tar sjansen og kjøper noe? 

Anonymkode: 1bc66...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei bok er perfekt! Jeg liker veldig godt bøkene til Lisa Aisato f.eks. Eller et koselig julekort med fine ord. Kanskje du kan finne et dikt om barndommen som kan passe?

Anonymkode: d9b42...257

Skrevet

Tar sjansen. Det er tanken som teller. 

Anonymkode: 9007c...38f

Skrevet

Ullsokker, håndkrem, sjokolade, en hilsen med hyggelige ord 

Anonymkode: 217fa...e20

Skrevet

Et julekort med en hyggelig og oppriktig hilsen er det fineste jeg får. Og en boks med Freia melkehjerter, brente mandler eller noe annet godt å kose meg med. Evt en juleblomst el. Tanken som teller! ☺️

Anonymkode: 0dd46...6a6

• Liker 3
Skrevet

Håndkrem 

Anonymkode: 0353b...bc5

Skrevet

Er det vanlig at man gir julegave til alle ansatte i barnehage????

Er hjemme i permisjon med mitt første barn så dette vet jeg ingenting om.... 

Anonymkode: 5da76...cf8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min begynte i bhg i august. Det er visst vanlig her at alle ansatte på barnets avdeling får en gave (i vårt tilfelle er det snakk om 5 ansatte på avdelingen) ved sommer og jul. 

Skrevet

Sjokolade, helosan krem, kopp, brente mandler

Er ikke noe forventning om det, men veldig hyggelig å bli gjort litt stas på. Det fineste jeg har fått er vel en juletrepynt fra Georg Jensen, men det er de personlige julekortene som har fulgt med som har betydd mest 

Hilsen ped.leder på småbarn 

Anonymkode: bde4b...5f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min begynte i bhg i august. Det er visst vanlig her at alle ansatte på barnets avdeling får en gave (i vårt tilfelle er det snakk om 5 ansatte på avdelingen) ved sommer og jul. 

I vår bhg ordner fau en kurv til hver avd på vegne av foreldrene 

Anonymkode: bde4b...5f6

Skrevet

Noe spiselig eller noe man faktisk bruker. Kort er alltid koselig. Ikke kopper eller ting som tar plass.

Anonymkode: b072b...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er like vanlig å ikke gi som å gi, har jobbet i barnehage i 24 år. Noen familier liker å gi en liten hilsen som takk for god omsorg og samarbeid. Når jeg selv var barnehagemamma ga jeg en pose med godteri til de ansatte på avdelingen felles til jul og sommer samt en personlig gave til hver når de gikk over til ny avdeling/ skolen. 

Men som sagt ikke noe man må gjøre eller de ansatte forventer seg. 

Anonymkode: 0dd46...6a6

• Liker 2
Skrevet

En koselig tekopp med en pose brente mandler, sjokolade eller marsipan oppi💕

Anonymkode: c9d5e...77e

Skrevet
minister-mio skrev (7 minutter siden):

Vin

Dette hadde jeg reagert på.

Anonymkode: 025f2...6b1

• Liker 3
Skrevet

Er vel nok med de tusenlappene man betaler i måneden. Gir ikke gaver til lærere, ansatte på sykehjem, butikkansatte ++ for at de gjør jobben sin. De er arbeidsgivers ansvar å ordne med julegaver, ikke «kunden» som allerede betaler for tjenesten.

Anonymkode: ad1ff...4c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette hadde jeg reagert på.

Anonymkode: 025f2...6b1

Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden fikk vi vin av de fleste (ikke alle som gav noe, men de som gav en liten oppmerksomhet til jul gav gjerne en flaske vin sammen med ett fint kort). Syns det var hyggelig. Tanken som teller. Jeg drikker ikke rødvin for eksempel så de flaskene gav jeg videre eller åpnet dersom vi hadde middagsgjester. 

Anonymkode: a286e...2d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vel nok med de tusenlappene man betaler i måneden. Gir ikke gaver til lærere, ansatte på sykehjem, butikkansatte ++ for at de gjør jobben sin. De er arbeidsgivers ansvar å ordne med julegaver, ikke «kunden» som allerede betaler for tjenesten.

Anonymkode: ad1ff...4c9

For min del blir det annerledes med de som tar vare på det kjæreste jeg har hele dagene mens jeg er på jobb. Forventer ikke gaver fra mine «kunder/klienter» og kommer heller ikke til å gi noe til postmannen eller de butikkansatte. Det har noe med at man selv får ett godt forhold til de og at for barna mine så er de faktisk de nærmeste og tryggeste omsorgspersonene utenom oss foreldre og besteforeldre. 
Skal sies at jeg også satte igjen en julegave til vaskehjelpen når vi hadde det. Selv om hun var ansatt i vaskebyrå og fikk både lønn og gave fra sin arbeidsgiver. Kanskje det er noe med de som strekker seg litt ekstra og samtidig ikke har de beste rammene og den lønnen de fortjener.

• Liker 4
Skrevet

Dropp gaver til ansatte i barnehage og skole. Det er kilde til konflikt blant foreldrene. Noen vil, andre vil ikke/ eller hat lite penger  = dårlig stemning. 

Anonymkode: af078...777

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden fikk vi vin av de fleste (ikke alle som gav noe, men de som gav en liten oppmerksomhet til jul gav gjerne en flaske vin sammen med ett fint kort). Syns det var hyggelig. Tanken som teller. Jeg drikker ikke rødvin for eksempel så de flaskene gav jeg videre eller åpnet dersom vi hadde middagsgjester. 

Vi får også mest vin. Og håndkrem. 

Til TS så syns jeg det aller koseligste er julekort. Som andre sier, noen familier pleier å gi noe, men det er virkelig ikke forventet. Et muntlig "håper du får ei god jul!" eller, "takk for i år, jeg har sett at xx har hatt det fint hos dere!" med et smil, er også veldig koselig!

Anonymkode: e4996...362

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...