AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Nå er jeg rimelig oppgitt og irritert. Kjøpte en Samsung tlf for noen mnd siden. Allerede omtrent en uke etter kjøpet, så kom det fram et dråpe ikon med varsel om at ladekontakten var blitt utsatt for fuktighet, og tlf er da ikke mulig å lade mens det ikonet vises. Tok den til butikken som da sendte den til verksted, og det ble en garantisak. Ladekontakt ble byttet, samt noen oppdateringer. Da jeg fikk den tilbake så var den bra en liten stund før det samme problemet var der igjen. Tlf ble nok en gang sendt på verksted med nok en garantisak og samme reparasjon. Da jeg fikk den tilbake etter andre reparasjon, så startet akkurat samme problem etter noen dager igjen. Og tlf ble sendt på verksted en tredje gang. I følge forbrukerkjøpsloven, så har man rett til ny tlf hvis samme feil har blitt bekreftet 3 ganger. Og nå 3 gangen så fikk jeg plutselig et prisoverslag på over 700 kr. Henvender meg i butikken, og får beskjed om at verkstedet plutselig nå har funnet en skade i ladeporten som ikke dekkes av garantien. Veldig merkelig at det skulle skje akkurat nå når jeg hadde rett på ny tlf. Ble vist et bilde av ladekontakten, men det holder ikke for meg da det kan være fra hvilken som helst tlf. Vet også med 100% sikkerhet at denne ikke har vært utsatt for skade, problemet med dråpe ikonet startet kun noen få dager etter reparasjon og akkurat det samme som de andre gangene. Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg rundt denne saken? Og er det vanlig at mobilverksted samarbeider med butikkene for at butikken ikke skal tape penger ved å gi ut ny tlf? Anonymkode: b64eb...3cd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Butikken taper ikke penger ved å gi ut ny tlf Anonymkode: a2049...135
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Butikken taper ikke penger ved å gi ut ny tlf Anonymkode: a2049...135 Hvorfor ikke? Anonymkode: b64eb...3cd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: b64eb...3cd Det er produsenten som må dekke dette. Anonymkode: a2049...135
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er produsenten som må dekke dette. Anonymkode: a2049...135 Aha. Da er nok årsaken at produsenten ikke skal tape på det. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at den ladekontakten som ble byttet ikke har rukket å bli skadet i løpet av noen få dager og det var samme feil alle gangene. Er det ingen som vet hvor jeg kan ta dette videre? Da dette er helt opplagt lureri. Anonymkode: b64eb...3cd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Aha. Da er nok årsaken at produsenten ikke skal tape på det. Det eneste jeg vet med 100% sikkerhet er at den ladekontakten som ble byttet ikke har rukket å bli skadet i løpet av noen få dager og det var samme feil alle gangene. Er det ingen som vet hvor jeg kan ta dette videre? Da dette er helt opplagt lureri. Anonymkode: b64eb...3cd Neste steg er å klage og samtidig varsle om at du kommer til å ta det videre til Forbrukerombudet. Anonymkode: d21be...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå